Sant Jordi, dia de la Rosa i del Llibre, festa cultural a Catalunya
Curs 2006-07
A la nostra escola tenim molt present que les festes i tradicions del nostre municipi, la nostra comarca o bé el nostre país formen part de la nostra vida i, per aquest motiu, cal treballar-les i tenir-les presents en les activitats escolars.
Ara, us presentarem i explicarem algunes de les activitats que vàrem fer per Sant Jordi: una diada molt entranyable i arrelada al nostre país.
Alguns nens i nenes de 6è van muntar la seva paradeta i van anar a vendre roses. La resta d'alumnes ens vam quedar al centre i vam celebrar una diada protagonitzant un seguit d'activitats lúdico-festives d'allò més interessants: els més grans (els alumnes de Cicle Superior) es van organitzar per grups, i cadascun d'ells va preparar-se un conte que després van anar a explicar als nens i nenes d'Educació Infantil (que s'havien dividit en grups de 7 i 8 infants); els de quart i tercer van compartir una estona de lectura amb els infants de Cicle Inicial (primer i segon).
I després d'aquestes activitats tan diferents però igualment enriquidores vam poder gaudir de la companyia d'una narradora de contes que ens va oferir la possibilitat d'escoltar contes musicats i alhora vam poder gaudir d'algunes anècdotes, vivències entranyables, recital de poemes, contes... que ens van venir a explicar voluntàriament algunes àvies de l'escola (convidades per la coordinadora de la Comissió de Biblioteca i per les membres de la Comissió de Festes). La veritat és que organitzar aquesta diada va ser una mica complex, es van muntar uns horaris per cada grup-classe.
Paral·lelament es va organitzar un espai de lectura on hi podia anar qualsevol grup que volgués. Aquest espai de lectura era una mica diferent a l'habitual: es va posar una catifa, coixins i un munt de llibres de lectura de temàtica diversa (van ser facilitats pel Bibliobus i la Biblioteca de l'escola). Els nens i nenes van gaudir d'una estona de lectura en un ambient diferent.
A la tarda cada cicle es va preparar un taller de Sant Jordi, alguns van fer una rosa i d'altres van fer un taller de reciclatge.
En definitiva van passar un dia de Sant Jordi molt divertit i entretingut.

Veure altres activitats de Sant Jordi