Llibre
Campi qui pugui
Philippe Corentin. Corimbo

Aquest llibre es presenta una versió del personatge de la Caputxeta Vermella. En la narració la nena fa moltes bromes que no l’agraden gaire als altres.

Continguts

  1. Vocabulari del text. Exemples de contraris.

  2. Descripció de personatges.

  3. Edició d’un text: ús de majúscules, signes de puntuació.

  4. Ús del processador de texts (salto de línea, capitalització, signes). 

  5. Revisió i edició de textos: atenció aspectes de coherència, sentit, expressió, ortografia i puntuació.

  6. Relacions intertextuals. Referència a un conte clàssic.

  7. Com fer una lectura en veu alta.

Activitats d’ensenyament i aprenentatge
El llibre

  1. Presentació del llibre

El text

  1. Lectura en veu alta amb projecció en pantalla
  2. Comprensió de les relacions intertextuals. Ús de vocabulari de contraris per contrastar les característiques dels personatges clàssics i la versió que presenta el llibre. Atenció a las diferencies en les maneres de parlar dels personatges.
  3. Recuperació col·lectiva de la seqüència d’esdeveniments
  4. Segmentació del text font al ordinador: trobar les unitats que es poden separar (títol, paràgrafs, narració versus diàlegs)

La reescriptura

  1. Edició col·lectiva del text al ordinador: ús de majúscules, signes de puntuació
  2. Planejar de la edició del conte en format de presentació power point.
    1. Disseny d’imatges per episodi i relació amb el text.
    2. Lectura en veu alta de parts del text amb registrament audio.

Productes

    Re-edició conjunta del conte

      text sense edició

       

 

 

 

 

      text segmentat i editat col·lectivament

       

 

Comentaris

Els nens van tenir la oportunitat de pensar sobre les relacions entre versions d’un mateix conte i utilitzar vocabulari per contrastar versions del mateix personatge.

La tasca central d’aquesta seqüència va ser l’edició del text del conte, el que suposava trobar las parts i segmentar-les. Els nens van tenir moltes dificultats, malgrat que aconseguien fàcilment fer una lectura correcta amb sentit, no trobaven amb la mateixa facilitat les marques gràfiques corresponents (signes, separació entre paràgrafs). Per això, va ser necessari fer un treball de reflexió conjunta per arribar a l’edició del text sencer.

L’activitat de gravació audio de la seva pròpia lectura en veu alta va permetre la autocorrecció i també la correcció per part dels companys.

 

      il·lustració i edició a power point