Benvinguts i benvingudes

Al 1960, quan l'escola es va fundar, ningú podia imaginar-se que l'educació evolucionaria tant. semblava un món tancat: formació, informació, valors. Un mestre, un alumne, una pissarra i fins i tot un únic llibre.

Quasi 52 anys més tard el temps ha demostrat que com va dir Einsten tot és relatiu, tot és qüestionable i a més susceptible de millorar. Les tecnologies han envait el món i l'escola no podia restar al marge.

Ja fa uns anys vam construir una pàgina web amb la intenció de no perdre el tren de la modernització. Però ara volem quelcom més. Volem que la nostra web sigui un pont de comunicació, proporcioni informació, però que també tingui el caliu que desitgem tinguin les nostres aules. És per això que inaugurem, aquest espai renovat, perquè som, HI SOM! I perquè serem, VOLEM SER EN EL FUTUR, sense oblidar, però tota la nostra història que és el fonament del nostre present.

Com diu la sardana... SOM i SEREM...!

Desitgem que sigui el vostre grat i, com sempre, estem oberts a suggeriments. Continuem treballant-hi!

Us regalem una frase per començar amb bon peu: "Quan la vida et presenti raons per plorar, demostra-li que tens mil i una raons per riure."

Totes les novetats del centre podràs trobar-les al BLOC de l'escola. Comencem un viage tots plegats de nou mesos de durada, així que només ens resta desitjar a tothom, bona travessia!

Història del nostre centre

L'escola es va fundar en el mes de gener de 1960, al si d'un poble que estava creixent. Un poble bàsicament format per gent vinguda d'altres autonomíes. Cornellà, per tant, havia de crèixer molt, com així ha estat, i el nostre centre va anar evolucionant amb ell, sempre aportant formació, essent capdavanters a nivell pedagògic i mostrant-se integrador amb les diferents cultures i formes de veure la vida.

El poble s'ha fet amb l'escola i viceversa. Una escola que malgrat respectar les tradicions no és tradicional. Tenint una gran història arrelada a Cornellà, no viu mirant al passat sinó cap el futur amb decisió, intentant formar als seus alumnes com a ciutadans responsables eficaços i éssers humans solidaris.

El nostre ideari

Ens comprometem a oferir, com a escola que som, una educació:

- INTEGRAL: On l'alumne arribi a la plena maduració personal de forma lliure i responsable. Per això facilitem l'adquisició de conceptes, procediments i actituds necessaris per al desenvolupament de la seva persona en les dimensions socials i ètica.

- SOCIAL I COMPROMESA: Estructura de participació i representativitat democràtiques.

- CRÍTICA: Per valorar-se i valorar als altres de forma objectiva i constructiva.

- PLURALISTA: Facilitant la formació progressiva de criteris propis, l'anàlisis de la realitat i la presa de decisions responsables i respectant totes les ideologies i creences.

- HUMANISTA: Transmetent els valors propis de l'humanisme, creant un clima basat en els valors humans.

- ALLIBERADORA: Educant en la llibertat i per a la llibertat responsable.

- ACTIVA: Adaptant a la metodología educativa les necessitats i interessos dels alumnes, desvetllant l'esperit crític i fonamentant l'aprenentatge de tècniques d'estudi.