Escola Josep Maria Folch i Torres

Biografia J.M.Folch i Torres

Història del Centre

BIOGRAFIA D'EN JOSEP MARIA FOLCH I TORRES

Fou novel.lista, narrador i autor teatral. Començà a escriure a la "Renaixença", "La Veu de Catalunya", "El Poble Català" i "Joventut", i dirigí el setmanari "La Tralla". Així com l'escriptor per a infants i joves més popular de Catalunya, col•laborà a "En Patufet", fundà "Els Pomells de Joventut de Catalunya" i fou el creador del teatre català per a infants.

La nostra escola porta el nom de Josep Maria Folch i Torres en homenatge a aquest gran escriptor en llengua catalana i què va tenir relació amb Palau-solità i Plegamans, ja que passava els estius en aquesta població.

Pensem que s’ha de mantenir viva la memòria d’en Josep Maria Folch i Torres i fer-la arribar a les joves generacions.

Si voleu conèixer més coses sobre el gran escriptor Folch i Torres, podeu visitar la Fundació Folch i Torres, ubicada a la planta noble del Castell de Plegamans, allà no sols podreu saber més d’ell, sinó també de tots els seus germans.

Les visites a la Fundació Folch i Torres es poden realitzar de manera individual o bé en grup. L’entrada sempre és gratuïta, i els horaris són els següents:
       * Diumenges i festius (no dissabtes): 10h a 13h.
       * En dies laborables cal concertar la visita per telèfon o correu electrònic.

Les visites concertades són guiades, en català, i normalment per un descendent dels germans Folch i Torres, i tenen una durada aproximada de 1h 30.

Enllaç Fundació Folch i Torres

Regreso al contenido | Regreso al menu principal