PRESENTACIÓ
ORGANITZACIÓ
NORMATIVA
CALENDARI ESCOLAR
ACTIVITATS GENERALS
PROJECTES

PAGAMENTS I MATERIAL

MENJADOR
AMPA
P-3
P-4
P-5
CICLE INICIAL
TERCER
QUART
CINQUÈ
SISÈ
ESPECIALITATS

 

NORMATIVA

 

HORARI ESCOLAR

L’horari general de l’escola és: els matins de 9 a 12:30h (tant l'alumnat d’Educació Infantil com el de Primària) i les tardes de 15 a 16:30h.

 

ENTRADES I SORTIDES

A P3 i P4 els pares/mares... podreu acompanyar els vostres fills fins a la porta de la classe. Els pares/mares... dels alumnes de P5 els podreu acompanyar fins a la fila (el primer dia donat que anireu carregats podreu pujar a la classe). Els/les alumnes de Primària entraran sols des de la reixa de l’entrada principal. L’entrada del darrera serà exclusiva pels mestres.


Us demanem que eviteu mantenir entrevistes amb els/les mestres a les hores de les entrades ja que això pot fer endarrerir considerablement l’inici de les classes. Si teniu necessitat de transmetre un missatge important al tutor/a del vostre fill/a, procureu fer-ho mitjançant una nota escrita, l'agenda o trucant per telèfon a l’hora del pati. La porta d’entrada es tancarà 10 minuts després de les 9 i de les 3 i no es tornarà a obrir fins a l’hora del pati, llevat de casos justificats en els que recomanem trucar per telèfon.


Els nens que per algun motiu arribin tard, i no vinguin acompanyants del pares o d’alguna persona que se’n responsabilitzi, hauran de portar una justificació. En cas de repetició dels retards sense un motiu justificat per escrit, ens posarem en contacte amb els pares per tal de valorar la situació i prendre conjuntament acords al respecte ja que els deu minuts que es deixa la porta oberta estan pensats per retards imprevistos, que han de ser excepcionals durant el curs.
Els retards sistemàtics d’alguns alumnes els perjudica a ells mateixos i també als companys. Per això aquest any hem decidit seguir el següent protocol d'actuacions per tots aquells i aquelles alumnes que arribin començada la classe:
- Educació Infantil: entraran en silenci i s'afegirà a l'activitat del grup sense interrompre la classe. El tutor/a avisarà als pares.
- Educació Primària: entraran en silenci sense distorsionar la classe.

Preguem eviteu les sortides dels nens/nenes en horari escolar si no són del tot necessàries (atenció, seguiment mèdic...) cal fer una nota per escrit autoritzant la sortida i l’hora en que es produirà. Les sortides de l’escola trenquen el ritme de les activitats programades, i per tant, perjudiquen l’ensenyament-aprenentatge del vostre fill/a i de la resta de companys.
A les 16,40 es tancarà la porta. És important que a l’hora de sortida els nens/es no es quedin a jugar al pati. En cas que no ho facin o tornin a entrar, la responsabilitat no serà dels mestres de l’escola.
A partir de tercer els alumnes podran anar sols cap a casa però caldrà signar una autorització. Si algun nen/a es fa responsable d’un germà/na més petit/a també caldrà signar una autorització.

 

REUNIONS DE CLASSE I ENTREGA D'INFORMES

L’últim dia de cada trimestre, es lliurarà l’informe escrit corresponent a cada alumne sobre continguts, hàbits i actituds. A Educació Infantil es farà després de Nadal.

Es faran entrevistes orals pares-tutor/a a principis del segon trimestre per a fer un seguiment de l’adaptació i el rendiment del seu fill i a final de curs sempre que el/la tutor/a o la família ho cregui convenient.

 

COMUNICACIONS

S’informarà per escrit a les famílies del retard, que hauran de retornar-ho signat com a assabentats. Al tercer retard l'equip directiu convocarà les famílies per parlar-ne i a partir d’aquí es farà constar a Inspecció Educativa.
També és obligatori justificar les faltes d’assistència quan un alumne/a resti a casa per malaltia, o altre causa major.
Qualsevol avís feu-lo per escrit (a C. Mitjà i Superior a través de l’agenda) i feu-hi constar la data. A Educació Infantil parleu directament amb els tutors i a C. Inicial a la llibreta d’intercanvi entre pares i mestres.

Procediment a seguir en cas de queixes:
Quan els pares estiguin en desacord amb l’actuació del personal del centre, cal que en 1er lloc parlin amb el/la mestre/a amb qui tinguin la discrepància. En cas de no trobar, punts d’acord, cal parlar amb el tutor/a i en darrer terme, si es necessari, amb la directora del centre.
Si tot i així no s’està d’acord i es vol presentar una queixa formal, cal fer un escrit de queixa adreçat a la direcció del centre, que ha de contenir la identificació de la persona o persones que el presenten, el contingut de la queixa , la data i la signatura, i sempre que sigui possible, les dades, documents o altres documents acreditatius dels fets, actuacions, omissions a què es fa referència.

Es demana marcar tota la roba (bates, xandall, jaquetes...) que portin a l’escola, sobretot els nens i nenes d’Educació Infantil, i posar vetes a les bates, jaquetes i anoracs per a poder-los penjar. També us demanem que portin un got ( de P3 fins a 2n) amb el nom ben marcat amb permanent. També hauran de portar 3 caixes de mocadors (una cada trimestre). Els alumnes d’Educació Infantil cal que portin, així mateix, un paquet de tovalloles humides a principi de curs. A parvulari es prega que els alumnes no portin motxilles amb rodes.

 

CONDUCTA I DISCIPLINA

L’escola, en les seves “ Normes d’organització i Funcionament (antic Reglament de Règim Intern), recull la normativa general respecte als drets i deures de l’alumnat.
Complint aquesta normativa, els/les mestres registren les conductes contràries a les normes de convivència del centre (faltes lleus) o, en el seu cas, les conductes greument perjudicials per a la convivència en el centre.
Si l’alumne comet una falta greu, es comunica immediatament als pares en un full que caldrà retornar signat i que formarà part de l’expedient fins a final de curs.
Les mesures correctores que s’apliquen són recollides també al RRI seguint les indicacions de la normativa vigent.
És important per l’educació de l’alumnat que la família recolzi en tot moment, davant l’alumne/a les decisions preses pel professorat. En cas de discrepància, cal demanar una entrevista personal amb el /la mestre/a per veure les motivacions que han dut aquestes decisions i modificar-les si cal.
Cal mantenir l’alumnat al marge de les discrepàncies entre els adults, ja que, només provoquen angoixa i inseguretat.

No s’han de portar joguines, ni cromos ni video-jocs.... a l’escola si el mestre no ho demana. Si un nen treu una joguina, etc. a l’hora de classe , li serà retirada pel tutor i retornada a la família. En el cas d’alumnes de primària que actuen així reiteradament, no es retornaran fins a final de curs. En cas de desaparició o desperfectes, el centre no se’n farà responsable.
Tampoc s’han de portar diners ni consumir llaminadures.

 

ASPECTES SANITARIS

Hi ha un model d’autorització que servirà perquè ens feu coneixedors de les malalties, al·lèrgia, afecció o aspectes relacionats amb la seva salut que els pares considereu que el/la mestre/a ho ha de saber, preguem ho comuniqueu de seguida.
També en aquest imprès us demanem autorització per prendre les decisions medico - quirúrgiques que fossin necessàries adoptar en cas d’extrema urgència, sota la pertinent direcció facultativa i sempre en el cas de no poder contactar amb la família.
Totes les autoritzacions és important que les tinguem des del primer dia.
Si un nen/a pren mal, i cal una atenció fora del centre, el tutor/tutora us avisarà telefònicament i se us reclamarà la vostra presència per tal de que l’acompanyeu en cas de necessitar assistència mèdica. Convé doncs que totes les famílies tingueu actualitzats els telèfons per tal que sigui possible localitzar-vos sempre.

Febre i malalties:
Els nens i nenes no poden venir amb febre a l’escola ni amb diarrea, en cas de detectar-ho el/la mestre/a us trucarà perquè vingueu a recollir el/la vostre fill/a.
Per norma, cal que els nens/es que han estat malalts no retornin a l’escola fins que hagin passat 24h. sense tenir febre i sense haver pres cap antitèrmic.
En cas de malalties víriques cal respectar el període de baixa que fixi el pediatre. Si són erupcions o altres alteracions de la pell ( cal portar informe del pediatre amb el diagnòstic i indicant que no són contagioses).

Medicaments:
Com a norma general no s’administrarà cap tipus de medicaments dins l’horari escolar inclòs el servei de menjador i les extraescolars. En aquells casos que sigui estrictament necessari, caldrà que ens aporteu la recepta mèdica signada pel metge on hi consti l’horari de l’administració, la dosi i la durada del tractament. Igualment caldrà que ens signeu l’autorització per poder-lo administrar. Aquesta autorització l’haureu de demanar quan la necessiteu.
Paràsits capil·lars(polls): Cal convertir en un hàbit el fet de revisar el cap dels vostres fills/es. En cas que en detecteu heu de comunicar-ho al tutor/a que farà el comunicat per les famílies i inicieu ràpidament el tractament. No es pot anar a l’escola fins un dia després de fer el tractament i s’hagin eliminat els polls i les llémenes. És molt important la col·laboració de totes les famílies i fer la revisió tothom alhora i si cal el tractament, per poder millorar aquesta situació. En cas que el/la mestre/a en detecti es posarà en contacte amb vosaltres perquè vingueu a recollir el nen/a.

 

AUTORITZACIONS

- Drets d’imatge dels alumnes. Des de fa uns anys per part del Departament d’ Ensenyament se’ns demana que, per tal de poder exposar les fotos en la pàgina web, de les fotos que s’han fet al llarg de les colònies o bé del curs, demanem una autorització dels drets d’imatges, per la qual cosa els/ les tutors/es, en la seva reunió de classe, us donaran un full d’autorització per tal de que el signeu, si és que voleu que el vostre fill/a surti a les fotos.

- Autorització sortides pel poble i entorn proper. Aquestes sortides són les que es realitzen durant el curs per tal de completar l’activitat que s’ha fet a la classe. Això també requereix uns autorització que se us demanarà a la reunió que cada curs tingui amb el/ la tutor/a.

- Comunicació dades de salut i autorització presa de decisions medico-quirúrgiques en cas necessari.

- Autorització de pagaments escola i AMPA /telèfons d’emergència

- Autorització per anar sol a casa o prendre germans menors.

 

SITUACIONS D'EMERGÈNCIA

L’escola té una cadena de telèfons (organitzada per l’AMPA) per poder avisar ràpidament totes les famílies, en cas de nevada i que no hi hagi escola i/o altres situacions excepcionals. Perquè això funcioni cal la col·laboració i el compromís de trucar de totes les famílies, ja que és una cadena i si algú la trenca i no diu res, es queden famílies sense informar. Si algú no vol avisar ni que l’avisin ho ha de comunicar a la direcció i ja no se’ls posarà a la llista.