escola

El CEIP Amadeu Vives, tal i com avui el coneixem, va nèixer l'any 1995 arran de la fusió de dos dels centres educatius de la zona: el Col·legi Públic Amadeu Vives i el Col·legi Públic Les Termes. El 14 de Gener d'aquell any, el President de la Generalitat Jordi Pujol va oficialitzar l'acte d'inauguració del centre.

L'edifici en el qual es troba situada l'escola actualment va ser fruit de la renovació de la fàbrica El Vapor de Ca l'Escapçat, la qual estava formada per una sèrie de naus amb una xemenia de 38 metres d'alçada que dominava el seu conjunt. De l'antiga fàbrica, dedicada a la indústria del tèxtil i construïda en la segona dècada del Segle XX, únicament se'n va conservar la gran nau i la xemeneia central. Aquesta rehabilitació de l'edifici va guanyar, l'any 1996 el Premi Bonaplata que s'otorga cada dos anys a la millor recuperació del Patrimoni Arquitectònic Industrial Català.

En els següents enllaços podreu trobar imatges de les diferents zones del nostre centre.