UNA MICA D'HISTÒRIA

El record més antic que es té de l'escola de Fornells és que havia estat en un local annex a l'església. Va ser la primera escola de nens de Fornells. S'hi accedia per unes escales que avui dia no existeixen a la part sud del temple, enderrocades a finals de l'any 2002. Actualment és el museu parroquial. De ben segur que en èpoques anteriors n'hi havien hagut d'altres, possiblement en locals de la parròquia o en locals d'alguna casa del poble.

Can Gri fou la primera escola de nenes de Fornells. A Can Gri (nenes) i a l'església (nens) i van anar fins el 1910 aproximadament.

Més tard fou traslladada als baixos que van ser ocupats per l'antic edifici de l'Ajuntament, a la plaça Catalunya del poble (actualment Local d'Entitats). Durant els temps de la República els nens i les nenes estaven barrejats. Després de l'any 1939 els van separar, uns estaven a baix i els altres al pis de dalt.

A l'any 1953 es van estrenar les antigues escoles nacionals, aleshores noves. Una escola al carrer Vicens Vives, on actualment hi ha el Centre Cívic. Una línia imaginària la dividia en dues escoles, la dels nens i la de les nenes. A partir de l'any 1976 els nens i les nenes es van barrejar per nivells. Fins l'any 1980 va funcionar en règim d'unitària. Després, amb l'increment de matrícula i de mestres, l'escola va quedar petita.

A l'any 1988 es va iniciar la construcció de l'escola actual, que es va estrenar el novembre de 1990, al carrer Salvador Espriu número 6.

El curs 2003-2004 es va fer una primera ampliació de l'escola amb tres aules més a la zona nord-est (color vermell). Durant els cursos 2006/07 i 2007/08 es va fer una segona ampliació i reforma per dotar-la dels equipaments propis d'escola d'una línia (color verd).

Malgrat aquesta última ampliació, en el curs 2008/09 per falta d'espais, va ser necessària la col·locació d'un mòdul prefabricat (color groc) al pati de l'escola. Al curs següent, 2009/10, es va haver de col·locar un segon mòdul (color groc) amb dues aules més al costat de l'altre.

Actualment tenim quasi tots els grups desdoblats com una escola de doble línia però amb espais d'escola d'una línia. Està en projecte l'ampliació amb 740 m2 més en la que serà la tercera i última ampliació com a escola de doble línia.

XTECEDU

© b7001346@xtec.cat , C/ Salvador Espriu nº 6, 17458 Fornells de la Selva, tel. 972 476 331.