1r ESO
Blanes Mariner
2n ESO
L'Empordà
3r ESO
La Tordera
4t ESO
La Barcelona gòtica i modernista
Viatge a Mallorca

L'EMPORDÀ

Crèdit de Síntesi 2n ESO

Perquè us feu una idea de com treballem un crèdit de síntesi a 2n d'ESO a l'IES s'Agulla, us explicarem com es van engrescar els alumnes d'aquest nivell durant el curs 2001-2002 al nostre centre.

El divendres al matí el varen passar als Aiguamolls de l'Empordà. Es van endinsar entre la fauna i la vegetació d'aquest parc natural preparats amb el seu dossier i el seu guia per saber una mica més sobre com es viu en un lloc tan salvatge i tan proper a la vegada. Després de recuperar forces i dinar a Figueres, els nois i noies de 2n van passar una bona estona al Museu Dalí. Les diverses sorpreses que amaga aquest castell embruixat del Surrealisme no els van espantar prou, perquè el dilluns encara hi havia ganes de dur a terme la tercera visita.

Feia vent i un xic de fresca al conjunt històric de les ruïnes d'Empúries, però ningú no es va queixar. El tomb amb les guies va ser llarg i detallat, i l'estona d'audiovisual al final del passeig per la Catalunya grecoromana de fa més de 2.000 anys va ser una bona cloenda (potser alguns alumnes ens dirien que varen preferir l'estona que vam passar a la platja després de dinar...)

Dimarts, dimecres i dijous tot va tornar a la normalitat... només en aparença, perquè els nois i noies, organitzats en grups de 4, van haver d'acabar de lligar els exercicis dels dossiers amb tota la informació recollida durant la sortida, i un cop acabat això es varen dedicar a jugar!

Ara bé, el joc no era qualsevol. La majoria no el coneixien, ni tan sols el nom: "TRIVIAL". Es tractava de construir-ho tot: el taulell, les fitxes, les preguntes, els daus, els contenidors per al material... fins i tot la capsa i les seves ornamentacions. Tal i com és d'esperar, es tractava de demostrar que, amb tot el que havien après sobre l'Empordà durant els dies anteriors, cada grup era capaç de fer un munt de preguntes en català i també algunes en anglès.. Si calculem que si fa no fa hi havia uns 12 grups, i cada grup va fer 90 preguntes, penseu que vàrem arribar a fer més de mil preguntes i respostes en menys de dos dies... No es fa en un tres i no-res, això!

El darrer dia vam avaluar. Tots i cadascun dels nois i noies van haver d'explicar una part del desenvolupament del crèdit de síntesi i també van haver de respondre alguna de les preguntes que un tribunal format per tres professors els van fer. El divendres s'havia esvaït i començaven les vacances de Setmana Santa!