![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
1r ESO |
Blanes Mariner |
2n ESO |
L'Empordà |
3r ESO |
4t ESO |
La Barcelona gòtica i modernista |
Viatge a Mallorca |
VIATGE A MALLORCA Crèdit de Síntesi 4t ESO Aquest crèdit de síntesi es va fer amb els alumnes de quart d'ESO, durant un període de cinc dies, a l'illa de Mallorca. El propòsit dels professors era que aquest viatge servís per fer una recerca d'informació de tots els llocs visitats i que els joves descobrissin, mitjançant la convivència, com són els seus companys realment fora de les portes de l'institut. Dimarts dia 19 de març. Sortida de l'estació de Blanes a les 11.30 del matí. Arribada a l'aeroport de Barcelona per embarcar en el vol direcció a Mallorca a les 15.50. Aquests trasllats es varen aprofitar per demanar als nois que durant el trajecte anotessin el recorregut que es faria amb el tren, el model d'avió amb què viatjarien, l'altitud, el temps de vol i la velocitat mitjana. Quan van arribar a Mallorca, ja tenien l'autobús esperant-los per portar-los a l'hotel Son Duy. La resta de la tarda els joves la van tenir lliure. Una estona més tard van sopar i cap a les 22.00 va marxar tot el grup plegat al passeig de s'Arenal per gaudir dels pubs. L'endemà, dimecres 20, hi havia programada la sortida a Valldemossa per visitar la Cartoixa i el museu de Chopin. Aquí se'ls va demanar que anotessin el trajecte des de l'hotel al lloc de la visita. A més, se'ls va dir que fotografiessin la Cartoixa, que esbrinessin de quina època era, per què es va construir i la funció dels espais interiors, així com també la personalitat del senyor Chopin i la seva relació amb Valldemossa. Dijous 21 estava planejat estar tot el dia d'excursió, ja que es va visitar Manacor i la seva zona industrial (fàbrica de vidre, una altra de perles, una de pells i una de fusta). Al migdia van dinar en un restaurant, ja que a la tarda visitarien Porto Cristo i les Coves del Drac, on havien d'estar atents a l'acústica i guardar els prospectes per tenir la màxima informació. Divendres 22, després de dinar, es van haver de traslladar-se fins a Palma en autobús on es van trobar amb la Concha Nogales, exprofessora de l'institut. Ella els va fer de guia turística, i els va ensenyar els llocs més característics. A la nit, sortida al passeig de s'Arenal. A l'endemà, els alumnes van comprar les famoses ensaïmades per als familiars, ja que a les 12 h sortien de l'illa per arribar a Blanes a les 18 h. El més laboriós, però, encara havia d'arribar perquè els alumnes havien d'elaborar un producte final amb tota la informació recollida. I, a més, un treball escrit dividit en dues parts: un diari, on explicaven la seva experiència dia a dia, i un dossier amb tota la informació dels llocs visitats. Dámaris Fernández
|