1r ESO
Blanes Mariner
2n ESO
L'Empordà
3r ESO
La Tordera
4t ESO
La Barcelona gòtica i modernista
Viatge a Mallorca

LA TORDERA

Crèdit de Síntesi 3r ESO

CURS BAIX DEL RIU TORDERA I LA SEVA DESEMBOCADURA és el títol de la proposta per treballar des de l'institut un espai natural com és el riu Tordera, que manté un estret lligam amb el nostre municipi així com amb tots els de la seva conca.

S'ofereix a l'alumnat un material que pretén familiaritzar-lo amb les característiques naturals i les activitats que es realitzen al voltant de la desembocadura de la Tordera. Està dividit en diferents pautes de treball: unes per treballar a l'aula i unes altres per treballar en el camp a partir d'una gimcana.

En acabar el crèdit cada grup d'alumnes ha de presentar resultats d'un aspecte natural o social del curs baix o de la desembocadura, que els ha tocat aprofundir.

Es pretén, alhora, fomentar les actituds positives i els valors relacionats amb el medi natural i la sensibilització davant la situació actual i la problemàtica que afecta aquest riu.

EL MEU CRÈDIT DE SÍNTESI.

El crèdit de síntesi d´aquest any a 3r d´ESO ha tractat sobre el riu Tordera. Ha estat interessant aprendre coses que no sabíem d´un lloc tan proper. El treball que ens havien proposat no era molt complicat.

El primer dia bàsicament ens van introduir una mica en el tema i vam planificar el treball de la setmana. El segon dia vam anar d´excursió al riu i vam omplir unes fitxes que ens donaven en cadascuna de les parades que hi havia repartides en diferents llocs del riu i tractaven de diferents temes. El tercer dia ens van donar l´oportunitat de buscar a internet informació i cadascú va fer el que tenia planejat. Jo, per exemple, vaig començar a preparar la maqueta. L'endemà vam acabar el treball i vam ordenar les fitxes. L´últim dia vam fer una exposició davant de tres professors. Cada grup exposava a diferent hora.

El que més ens va agradar era que podíem demanar el material que ens fes falta i que podíem escollir com volíem presentar el tema que ens tocava: amb maqueta o amb treball escrit.


Montse García
3r A ESO