IESI la Bisbal

Lorca, que te quiero, Lorca

Lorca

Espectacle sobre textos i cançons de F. G. Lorca.

Curs 1998-99

Sinopsi

Arran del centenari del naixement de Lorca, un grup de professors no volíem que s'acabés l'any sense afegir-nos a aquesta celebració i vàrem engrescar una sèrie d'alumnes a participar-hi. Fou una tasca interdisciplinar, ja que s'hi varen implicar professors i alumnes dels departaments de Plàstica, Música i Llengua Castellana.

La idea motriu era fer un muntatge de caire didàctic on quedés palès l'abast de l'obra lorquiana. Així, vàrem seleccionar i treballar poesies de diverses èpoques, escenes més representatives d'alguns dels seus drames, cançons populars que ell va harmonitzar i dibuixos de la seva obra pictòrica. El personatge del narrador introdueix la figura de Lorca i condueix l'espectacle on intercala la paraula - dramàtica i poètica- i les cançons.

Els alumnes de 1r de Batxillerat Artístic varen fer l'escenografia, els llums i els cartells; les cançons les canten alumnes de 1r de Batxillerat i de COU. Els actors eren de COU i de 1r de Batxillerat.

Aquesta activitat teatral no estava emmarcada en cap crèdit de variable ni EATP. Tot el treball es va fer en horari extraescolar durant els mesos de novembre i desembre. L'estrena va tenir lloc el 23 de desembre dins de les activitats de final de trimestre. Al nostre centre no tenim sala d'actes - entre moltes altres mancances - i vàrem haver d'emprar la del col·legi de primària veí nostre, que té un escenari molt petit i que només encabeix un centenar de persones. Vàrem fer tres representacions per als alumnes i una altra per als pares. Tot plegat, l'experiència fou molt formativa i gratificant per a tots els qui varen participar-hi i sabem que el públic es va emocionar. Ens hauria agradat fer alguna altra representació més oberta per a la gent de La Bisbal, però, malauradament, la nostra població no disposa de cap local per fer-hi teatre.

Al nostre centre hi ha un interès especial per al teatre, per això hem creat el Club d'Amics del Teatre. Reservem entrades per a grups en els teatres de Girona i, de vegades, de Barcelona i els alumnes, professors i també pares i mares d'alumnes interessats s'hi apunten voluntàriament i anem en cotxes particulars o en un autobús llogat. Cal dir que les representacions solen ser dissabtes o diumenges. D'ençà que es va crear el club, al novembre, hem assistit a les següents representacions:

• "Romeo i Julieta" Teatre Municipal de Girona
  • "Esperanto" Sèmola Teatre. Teatre Municipal de Girona
  • "L'Héroe" Teatre Romea de Barcelona
  • "Así que pasen cinco años" Teatre Municipal de Girona
  • "La trilogia de Valle-Inclán" del Centro Dramàtico Gallego. T. Municipal de Girona
  • "El poeta en Nueva York" Producciones Imperdibles de Sevilla. T. Municipal de Girona.
  • "La casa de Bernarda Alba". Teatre Municipal de Girona
  • "La reina de bellesa de Leenane". Teatre de Salt
  • En total més de 400 espectadors!!

[ Portada | Introducció | El Centre | Història |
| Caixa dels Trons | Anuncis | Estudis en preparació | Activitats Normals |