Què és el Pla Català Esport a l'Escola?

Els Departaments d'Educació i de Vicepresidència de la Generalitat de Catalunya (Secretaria General de l'Esport), van acordar a finals del 2004 impulsar el Pla Català d'Esport a l'Escola, adreçat principalment a incrementar la participació dels infants i joves en activitats físiques i esportives en horari no lectiu en el propi centre educatiu i, alhora, emprar aquestes pràctiques per a la difusió i educació en valors i per a l'adquisició d'hàbits saludables.

Per a què?

ESPORT ESCOLAR PER A TOTHOM A CATALUNYA defineix quin és el propòsit d'aquest Pla. Així doncs, com a conseqüència d'unes necessitats detectades pel govern de Catalunya, el Pla pretén posar a l'abast de tot l'alumnat de primària i secundària la pràctica d'activitat física en horari no lectiu definit els següents objectius:

Necessitats

Objectius

1- Índex molt reduït de participació en l'esport escolar en horari no lectiu, sobretot en els IES i en el col·lectiu de noies.

1- Millorar l'oferta actual d'activitats per poder arribar a tothom i fer participar els nois/es també en l'organització i gestió.

2- Increment preocupant dels hàbits sedentaris i d'obesitat entre la població infantil i juvenil.

2- Afegir a la millora dels hàbits alimentaris el foment de la pràctica regular d'activitats físiques i esportives.

3- Dificultats en la integració de l'alumnat nouvingut.

3- Aprofitar el potencial educatiu de la pràctica esportiva per afavorir la cohesió social i la formació en valors.

4- Increment en la demanda d'instal·lacions esportives públiques.

4- Aprofitar les instal·lacions esportives dels centres educatius en horari no lectiu.

Punts clau

1- Creació de les Associacions Esportives Escolars (AEE) als centres educatius amb la participació de la comunitat educativa (Junta directiva).

2- Coordinació de les activitats per part del professor d'educació física del centre.

3-Creació de la figura dels alumnes dinamitzadors/es.

4- Oferta d'activitats físiques i esportives que responguin als interessos de l'alumnat (oferint ativitats gratuïtes).

5- Col·laboració entre el centre educatiu, l'ajuntament i el consell esportiu.

Avantatges

Adquisició de nou material esportiu, cobertura de l’assegurança d’accidents esportius i de responsabilitat civil per a tots els participants en les activitats i per l’AEE, formació de dinamitzadors i d’un coordinador per aplicar el programa, participació de tot el centre a les Jornades lúdico-esportives de primària o secundària i subvencions per gaudir d’activitats gratuïtes obertes a tothom.

SES de Sant Llorenç de Morunys
Carrer de la Creueta, s/n
25.282 Sant Llorenç de Morunys (Lleida)
Telf. 973 492 009 - Fax 973 492 413