PIERA (Can Canals de Mas Bover)
CEIP Creixà

ESPAIS IMPORTANTS DE CAN CANALS DE MAS BOVER

Can Canals de Mas Bover és un dels barris (també conegut com a urbanització) del poble de Piera i és bastant gran. Estem a 7km de Piera i a 4km de Sant Sadurní d'Anoia.

Can Canals de Mas Bover és una urbanització que es va començar a formar al voltant del 1960, aproximadament, però ara ja no som una urbanització, sinó un barri.

El nostre barri porta aquest nom perquè la primera casa pairal "Mas Bover" (que es va construir a l'any 1659) pertanyia a Jaume Canals. I com que aquesta era la primera casa, és la que va donar nom al nostre barri: Can Canals de Mas Bover. Aquest nom és en honor al primer mas i a la primera persona que va viure en aquest indret.

Can Canals s'ha anat fent gran, ja que cada cop ha vingut més gent d'altres llocs a fer-se una casa per passar els caps de setmana o viure-hi. Per això, ara tenim: Una perruqueria, una botiga, Associació de veïns, dos restaurants, una església, dos parcs i una escola. I el més típic de la nostra urbanització és que hi ha molts animals, sobretot, gossos.

Ara, podeu observar totes les fotografies que hem fet dels llocs més importants de Can Canals:

Aquesta és una vista de Can Canals de Mas Bover.

Aquest és l'entorn que ens envolta.

Aquesta és l'ermita de la Creu de Creixà i el cementiri de Can Canals.

Aquesta casa és Mas Bover, la primera casa pairal de Can Canals i és la que dóna nom al nostre barri.

La casa de Mas Bover fotografiada des del pati interior.

Aquesta és la única església de Can Canals. Es va construir l'any 1960.

Aquesta és una de les antigues masies que encara queda a Can Canals.

Aquesta és una de les primeres cabanes que es van construir a Can Canals.

Aquest és el carrer Sant Sebastià, el carrer principal del nucli antic de Can Canals.

Aquest és el carrer Canals. Aquest carrer està darrera del carrer Sant Sebastià.

Aquesta és l'Associació de Veïns de Can Canals.

Aquest és el centre mèdic de Can Canals. Va ser inaugurat al setembre del 2003.

Aquesta és l'escola de Can Canals. Es va inaugurar l'any 2002.