Municipi
Igualada
Col·legi Jesús Maria

Plaça Pompeu Fabra (Plaça de les Tortugues)

Any 1988 - Tortuga de pedra a la dreta. Foto: Col·laboració Arxiu Comarcal d'Igualada (ACI)

Aquesta plaça està situada a la zona del Poble Sec d'Igualada. Està entre el c/ Florenci Valls, el c/ Lleida i el c/ Vilanova i la Geltrú. És una plaça on sempre s'hi pot veure gent, normalment nens i joves, ja que al voltant hi ha vàries escoles: el col·legi Jesús Maria, l'IES Joan Mercader il'escola Anoia.

La Plaça Pompeu Fabra és coneguda per tothom com la Plaça de les Tortugues, ja que antigament, quan es va fer la plaça, hi havia unes tortugues de pedra que servien per jugar els nens. Hi havia unes tortugues petites que podies pujar a sobre, i unes altres de més grans, que eren buides i podies entrar a dins.

Actualment també hi ha dues tortugues, però no són de pedra, són per pujar-hi els nens més petits.

Any 2005 - Aspecte actual (sorral)

La plaça té tres zones ben diferenciades: hi ha una pista on els nens patinen, juguen a córrer, a futbol, ...; hi ha una part empedrada amb bancs per seure i una font gran al mig; i una tercera zona amb dues torres grans de pedra amb tobogans, unides per una estructura metàl·lica, amb un sorral, uns pals de fusta, unes tortugues per gronxar-se els nens més petits i uns bancs per seure.

Any 1988 - Vista del tronc a l'esquerre Foto: Col·laboració Arxiu Comarcal d'Igualada (ACI)

La plaça no sempre ha sigut així, abans era una mica diferent de com és avui. On ara hi ha el sorral, abans hi havia un tronc molt gran on els nens s'hi podien enfilar. A l'altre banda de les torres, on ara hi ha els pals, hi havia a l'esquerra un grup de troncs junts de diferents alçades i tamanys, cap al migi un tronc molt llarg, i servien tots per pujar-hi. I en aquesta zona s'hi trobaven també les tortugues de pedra. Les zones de la pista i la font no s'hi ha fet canvis significatius.

Índex

Avaluació