Col·legi Jesús Maria

Jordi Guillén Montaño, jugador d'hoquei

Els nens de 3r de primària del Col·legi Jesús Maria vam convidar a la nostra escola a un ex-alumne, en Jordi Guillen, conegut a la nostra ciutat per ser un excel·lent jugador de hoquei i un reconegut pintor. Entre tots els nens de la classe li vam preparar i li vam fer una entrevista en la qual vam gaudir molt perquè el vam conèixer personalment i vam descobrir la gran persona que és.

De tot el que ens va explicar n'hem fet una petita biografia perquè tots podeu conèixer una mica més com es va iniciar en el món del hoquei, com ha sigut la seva trajectòria i que fa actualment.

Any 1980, és el primer de la fila de sota (esq)

En Jordi Guillen Montaño va néixer a Igualada l'any 1970. Va anar al Col·legi Jesús Maria dels 5 als 14 anys, i és aquí on va començar a practicar el patinatge i es va iniciar en l'hoquei patins. Actualment viu a Vilanova del Camí.

Als 5 anys ja va començar a participar en una activitat que feia l'escola, els dissabtes al matí, a l'antic velòdrom d'Igualada, on és ara l'actual parc del Xipreret. Aviat va formar part de l'equip d'hoquei de l'escola, i el seu primer entrenador va ser en Josep Estruch, ex-jugador de l'Igualada HC.

Any 1981, jugador de l'equiq del Jesús Maria
Amb l'equip d'hoquei del Jesús Maria (1975-1984) va fer els seus primers partits a casa i fora de casa, els seus primers entrenaments i va guanyar el seu primer trofeu important, quan tenia 12 anys van quedar campions de la província de Barcelona. A part de l'hoquei va practicar el bàsquet, l'atletisme i el futbol sala.

Temporada 2003-04, jugador de l'equip Lleida Llista Blava

Després de l'escola va entrar a l'Igualada HC (1985) jugant ja a la Divisió d'Honor. Al 1987 va haver de marxar a fer el servei militar a Tenerife, i durant la temporada 1987/88 va estar jugant amb el Tenerife HC en la categoria 1ª Nacional. Al tornar del servei militar va tornar a fitxar per l'Igualada HC, on va jugar a la Divisió d'Honor del 1988 al 2003. Les dues últimes temporades, 2003/04 i 2004/05 ha estat jugant a la mateixa categoria amb el club Lleida Llista Blava, però ara, després del seu descens, el Jordi ha estat fitxat pel Lloret per dues temporades més.

Juga en la posició de davanter. Entrena diàriament, una mitja de 3 hores diàries.

Equip Selecció Catalana, és el quart de la fila de dalt (esq)

Ha tingut varis entrenadors, però comptant amb tots els anys que fa que juga són relativament pocs: Mestres, Figueroa, Tarrida, Folguera, Joan Carles, ... Ha jugat més de 1000 partits, i n'ha guanyat més que n'ha perdut. El partit més emocionant que recorda va ser la Final de la Copa d'Europa, que es va jugar a Igualada, i que l'Igualada HC va guanyar per 4-3. Ha jugat a Espanya, Itàlia, Alemanya, França , Suíssa, Brasil ...

Al llarg de la seva trajectòria ha guanyat molts títols: 6 vegades Campió d'Europa, 2 vegades Subcampió d'Europa, 5 vegades Campió de la Supercopa d'Europa, 5 vegades Campió de la Lliga Catalana, 5 vegades Campió de la Lliga Espanyola, 2 vegades Campió de la Copa SM el Rei, 4 vegades Campió de la Supercopa d'Espanya i 2 vegades 3r del Món. Ha estat Internacional Absolut en 50 ocasions i millor esportista d'Igualada el 1996.

El Jordi ha arribat molt lluny en el món de l'esport, diu que no és fàcil, s'ha d'entrenar moltes hores i fer molts sacrificis, però amb lluita i dedicació es pot aconseguir.

Va estudiar Belles Arts a la Universitat de Barcelona, i ha fet posteriors estudis de pintura i de dibuix. Actualment es dedica a l' hoquei i a la pintura. Fa exposicions individuals i col·lectives, i ha guanyat diversos premis de pintura, sobretot en concursos de pintura ràpida.