inici CRP

Descobrint tres gironines

Treball de recerca realitzat per Jordina Granados alumna de l'institut de Cassà de la Selva. Fa un estudi sobre el paper de les dones al llarg del segle XX així com el seu intent de destacar en una societat marcada pel masclisme.

Dones: de ciutadanes a sotmeses

Visió general de les condicions de les dones en la societat del segle XX. Estudi comparatiu de cinc iniciatives legislatives promulgades durant la República i el franquisme (vot, divorci i matrimoni civil, avortament, educació, terreny laboral). Treball de recerca realitzat per la Júlia Boada Danés, alumna de l'IES Santiago Sobrequés i Vidal de Girona, menció honorífica del II Premi Ernest Lluch curs 2006-2007.

Avui he rebut flors!

Pràctica curricular d’un projecte de decoració d’aparador per al vestíbul del centre que, amb motiu del Dia de la Dona treballadora, han realitzat l’alumnat del CFGM de Comerç, tot rebutjant la violència de gènere. Laura Vidal de l'IES Santa Eugènia de Girona

Commemoració del Dia 8 de març

Pràctica dins la programació curricular que anualment realitza tot el claustre del CEIP Montserrat de Sarrià de Ter, en coordinació amb l’AMPA del centre. L’objectiu es visibilitzar l’aportació de les dones a la societat.

El korfbal, l’esport coeducatiu

El korfbal, esport amb grans valors educatius que fomenta l’educació en la igualtat, forma part de la programació curricular de l’àrea d’educació física. El CEIP Puig d’Arques de Cassà de la Selva és una de les escoles que el practica.

Tallers d’Inteligència emocional

Programació curricular del CEIP el Gegant del Rec de Salt.
Educar els sentiments per afavorir una bona relació interpersonal entre els nens i les nenes i fomentar l’educació per la igualtat.

Tallers de Dinàmica de grups

Programació curricular del CEIP Vilademany d’Aiguaviva.
La convivència en l’escola passa pel reconeixement i l’aportació de tothom. Les nenes i els nens aprenen a conviure amb la igualtat.