(1) - (2) - (3)

La nostra escola, actualment anomenada Abel Ferrater (abans Gil Cristià i Arbós, abans Josep Cristià Llombart i abans Escuelas Nacionales) és l’escola pública més antiga del municipi. Com podreu comprobar tenim una llarga història i hem canviat de nom i d’ubicació diverses vegades. Fins a l’any 1962 l’escola pública de la Selva no disposava d’un edifici que concentrés tots els nivells, els xiquets i xiquetes segons les edats i l’època es distribuien per diferents espais del poble: a Sta. Llúcia, al Castell, a la placeta de la Palma, al carrer Major,... En aquest període ens anomenàvem Escuelas Nacionales. El 18 de juliol d’aquell any 62 es va inaugurar un edifici escolar, on ara hi ha l’escola de música (al Parc Baix Camp).