ESCOLA MARIA-MERCÈ MARÇAL

AUTORITZACIONS

ACTUALITAT L'ESCOLA ACTIVITATS FESTES AMPA

QUÈ PRETENEM?

L'escola Maria Mercè Marçal es defineix com...

ESCOLA PÚBLICA I CATALANA on el català és la llengua vehicular de comunicació per excel·lència, encara que té en compte l'ensenyament-aprenentatge de la llengua castellana i anglesa.

ESCOLA LAICA perquè mostra llibertat, respecte i tolerància vers les diferents creences religioses.

ESCOLA COEDUCATIVA que vetlla per la igualtat d'oportunitats entre els infants i pretén eliminar les divisions i jerarquies culturals entre el que és masculí i femení.

ESCOLA INCLUSIVA en la qual s'atén a la diversitat de l'alumnat en quant a les diferents capacitats i problemàtiques.

ESCOLA PLURAL respectuosa amb la diversistat de creences ideològiques i, que fomenta el respecte dels drets humans i dóna una especial rellevància a la pau.

ESCOLA OBERTA I COMPROMESA AMB L'ENTORN participant de les activitats culturals que organitza la ciutat i visitant els serveis que ens ofereix per tal de conèixer-la, respectar-la i integrar-nos com a ciutadans/nes.

ESCOLA DEMOCRÀTICA que fomenta en tot moment la participació de l'alumnat i les famílies: assemblees de classes, delegats, AMPA... En tot moment vetlla perquè hi hagi una comunicació, col·laboració i complicitatb de manera cordial i respectuosa entre la comunitat educativa.

ESCOLA SENSIBLE AMB EL MEDI AMBIENT ja que ensenyem als infants la importància de la biodiversitat (respecte i cura dels éssers vius i recursos naturals) i la biosostenibilitat (reduir, reciclar i reutilitzar).

ESCOLA SALUDABLE A NIVELL FÍSIC I EMOCIONAL. Es dóna importància a la conscienciació d'una alimentació equilibrada en la qual l'aigua és un element bàsic per a la vida (Kinesiologia-gimnàstica del cervell). S'afavoreix el desenvolupament de l'autoestima positiva i l'equilibri emocional.