c/ Pau Casals, s/n
Inici

L'ESCOLA

ELS NOSTRES ORÍGENS
L'actual escola "Pau Casals" va ser inaugurada el 1972 amb el nom de Colegio Nacional Carrero Blanco.

Té l'estructura externa pròpia del model nacional de construcció escolar d'aquells temps, anomenat "Plan de Urgencia" i que cada població una mica gran en té dos o tres edificis.

Amb el canvi democràtic de tot el país, l'any 1973 va considerar-se oportú fer el canvi de nom, i buscar-ne un altre més representatiu de les idees generals de la comunitat educativa del centre. Es va triar el nom de Pau Casals, en record i homenatge al gran músic català internacional que havia mort aquell any.

L'escola, des d'un principi va funcionar amb dues línies des de P4 fins a 8è., impartint l'ensenyament en castellà com a tot el país.

El curs 1978-79 amb l'acord de la majoria del claustre, el suport de l'APA i de l'Ajuntament del moment, es va començar a treballar en català: immersió en una línia coordinada amb l'altra que ho feia en castellà.

Va ser així com es va fer el primer pas per a constituir-se en Escola Catalana.

Passats dos cursos, veient que tot anava bé i els nens i nenes evolucionaven perfectament, es va decidir fer el pas definitiu i constituir tota l'escola com a Escola Catalana.

Va ser una decisió difícil i a l'hora gratificant. Amb satisfacció es pot dir que la nostra escola, juntament amb una altra de La Sagrera, van ser les dues escoles públiques pioneres en l'ensenyament en català.

Per aquest motiu, l'any 1988 se'ns va concedir el Premi Baldiri i Reixach.

L'any 1991 vam fer una festa per celebrar els 12 anys d'escola catalana (just quan va sortir la segona promoció que ja ho havia fet tot en català).

Al curs 1998-99 vam celebrar els 25 anys de l'escola amb l'assistència de molts antics alumnes i membres dels primers anys.

Aquest lloc web i tots els seus continguts és propietat de l'escola Pau Casals sempre que no s’indiqui una altra titularitat. Podeu utilitzar-los només amb finalitats educatives sempre que en citeu la procedència. Totes les imatges amb persones identificables són propietat del l'escola Pau Casals, què n’ha obtingut l’autorització corresponent. Qualsevol difusió sense el consentiment explícit de les persones interessades pot vulnerar el dret d’imatge d’aquestes i ser objecte de les accions civils i/o penals corresponents.

On som?

Instal·lacions