c/ Pau Casals, s/n
SANT JOAN DESPÍ - 08970
Tel: 933733460
Fax 934773610
Contacta
edifici
Inici  

L'ESCOLA

PROJECTE  EDUCATIU

Principis educatius

Metodologia d'aprenentatge

Projectes d'innovació

v4

Normes de convivència


L’escola pública Pau Casals de Sant Joan Despí es defineix com una escola:

  • Catalana
  • Innovadora
  • Integral
  • Laica i pluralista
  • Participativa i democràtica
  • Coeducativa
  • Respectuosa amb el medi ambient
  • Solidària

L’objectiu de l’escola és desenvolupar les capacitats d’aprenentatge i de relació dels infants en un marc que afavoreixi créixer amb responsabilitat, autoestima, tolerància i  solidaritat.
Pretenem fer l’alumnat competent per tal que pugui assolir amb èxit els reptes que la societat actual planteja.
El professorat treballa en equip i vetlla per a què la col·laboració família-escola sigui un fet real, tant pel que fa a l’educació de cada nen i nena, com pel que respecta a la bona marxa de la comunitat escolar.
L’Associació de Mares i Pares (AMPA) juga un paper clau en la bona marxa del centre: articula la participació de les famílies mitjançant l’elecció d’una delegada o delegat de cada grup classe, gestiona el menjador, el material escolar, les activitats extraescolars, i col·labora en l’organització de les festes i en la socialització de llibres.

PRINCIPIS EDUCATIUS DEL CENTRE

  • Escola catalana

Utilitzem el català com a llengua pròpia i vehicular de l'ensenyament i de l'aprenentatge, i donem a conèixer la cultura catalana.

  • Innovadora.

Som una escola dinàmica i oberta a l'experimentació de noves metodologies per tal de millorar el procés d'ensenyament-aprenentatge.
És per això que es troba implicada en diferents projectes d’innovació: Racons d’aprenentatge amb les TAC, Filosofia 3-12, Biblioteca escolar punt-edu, ciències experimentals, Sharing to learn...

  • Integral.

L'escola proporciona una educació integral que inclou tots els àmbits de la persona: la formació segons el currículum de l’edat, la competència social, l’educació emocional, l’autoconeixement i l’adquisició de criteri propi.
L'escola prepara per fer persones competents capaces de fer front als reptes del món actual.
Té en compte l’evolució psicològica dels infants i respecta els diferents ritmes de treball i aprenentatge.

  • Laica i pluralista

L’escola està oberta a les maneres de pensar i actuar de tot l’alumnat sense diferenciar l’origen social, econòmic, ideològic, ni religiós.
El nostre ensenyament és laic i respectuós amb totes les creences religioses, que considerem que pertanyen a l'àmbit privat i han de ser responsabilitat de la família.

  • Participativa i democràtica.

Professorat, famílies i alumnat participen activament en la concreció i  desenvolupament del projecte educatiu, cadascú en l’àmbit que li correspon.
El Claustre, l’AMPA i el Consell de l’alumnat són els principals òrgans de participació.
El Consell escolar és l’òrgan màxim de gestió i participació de tota la comunitat educativa.

  • Coeducativa.

Fomenta la igualtat fent propostes per superar els estereotips en els rols de gènere imposats per la societat més tradicional. Afavoreix el desenvolupament de les capacitats de cada criatura, independentment del seu sexe, i ofereix models de llenguatge, de materials i d'organització on es reconeix la presència de les nenes i de les dones, en igualtat amb la dels nens i els homes.

  • Respectuosa amb l'entorn i compromesa amb el medi ambient

Eduquem per ser respectuosos amb el medi ambient i afavorir un món sostenible en un futur.
Fem un ús acurat dels recursos i reciclem tots els residus que estan al nostre abast.

  • Solidària
L’escola forma persones responsables, crítiques i compromeses amb la societat. És per això que afavoreix la solidaritat i col·laboració, tant dins de l'escola com fora.

 

METODOLOGIA D’APRENENTATGE

La metodologia és el conjunt de tècniques i procediments que fem servir a l’escola per aconseguir els objectius proposats.
Es fonamenta en els següents criteris:

  • Potenciació de l’aprenentatge significatiu per tal de trobar sentit a allò que fem. Partim dels coneixements i experiències prèvies de l’alumnat per tal de relacionar els aprenentatges amb experiències viscudes. Model constructivista de l’aprenentatge.
  • Metodologia activa. L’objectiu és aconseguir que l’alumnat sigui l’autèntic protagonista del seu aprenentatge, amb l'acompanyament i orientació del professorat. Aprendre a aprendre d’una forma dinàmica i vivencial.
  • Orientada a la formulació d'hipòtesis que portin l'alumnat a fer-se preguntes, a la recerca d'informació i solucions, tot ajudant-los a aprofundir en el raonament,  en el sentit crític i encaminat a la construcció del propi criteri.
  • Ús de les TAC (Tecnologies de l'Aprenentatge i la Comunicació) com a recurs pedagògic habitual en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
  • Observació i experimentació directa per progressar en el domini dels coneixements, tècniques, habilitats i destreses de cada matèria.
  • Adequació de les propostes educatives a les necessitats de l’alumnat, mitjançant les adaptacions curriculars i metodològiques que siguin convenients.
  • Organització del grup classe, amb diversitat d’agrupaments, per aconseguir el màxim rendiment de l’alumnat i afavorir les relacions socials.
  • Adquisició del màxim grau d'autonomia i responsabilitat adequat a l'edat.
  • Potenciació de l'esforç per aconseguir allò que es vol o s'espera. Proposar-se fites i aconseguir-les ajuda a sentir-se important i útil com a persona, i motiva per créixer i superar-se.
  • Coneixement del medi proper amb visites i sortides fora del recinte escolar.
  • Foment del treball cooperatiu
Orientació  del treball escolar cap a la reflexió per una societat més sostenible, potenciant l’ús racional dels recursos, el seu reciclatge i el seu consum.

PROJECTES D’INNOVACIÓ

Juntament amb el treball de les matèries curriculars, l’escola està implicada en diferents projectes d’innovació pedagògica:

NORMES DE CONVIVÈNCIA

Les normes de convivència són bàsiques per poder conviure en qualsevol societat com ara un poble, una família, una escola, .... Les nostres neixen de la necessitat de relacionar-nos i poder realitzar les activitats que s'han de dur a terme a l'escola.
Cal que les transmetem als nens i nenes perquè aquestes es converteixin en un hàbit. És en aquesta tasca on creiem imprescindible la complicitat de la família.


Relació entre les persones

Afavorir el tracte respectuós entre les persones

  • Tenir cura de la higiene i l'aspecte personal: vestir-se adequadament, dutxar-se...

  • Utilitzar un vocabulari i un to correctes.

  • Utilitzar el diàleg per solucionar qualsevol conflicte.

Afavorir el respecte de l'ambient de treball a l'escola, a casa, ...

  • Treballar en silenci

  • Escoltar i respectar les intervencions dels altres en una conversa

  • Respectar l'espai físic de cadascú per treballar i guardar les seves coses

  • Acostar-se a les persones amb qui es vol parlar en lloc de cridar

  • Desplaçar-se en els espais tancats caminant i utilitzant un to de veu adequat

  • Preparar els materials necessaris per començar la feina.


Relació amb l'entorn
Afavorir el respecte pel material:

  • Utilitzar només el material que calgui sense fer despeses innecessàries

  • Emprar els fulls correctament: per les dues cares, paper d'aprofitar, ...

  • Tractar els llibres amb cura: a casa, a classe, a la biblioteca,...tant si són propis com de préstec

  • Conservar el material fungible fins que s'acabi (llapis, goma, colors, ...)


Afavorir el respecte pel mobiliari públic:

  • Respectar el mobiliari urbà: bancs, papereres, contenidors, elements decoratius, ...


Afavorir el respecte per les instal·lacions públiques:

  • Utilitzar les instal·lacions per la finalitat que compleixen

Afavorir les condicions d'ordre i higiene del recinte escolar, de casa i d'espais públics:

  • Col·laborar en l'ordre i neteja dels espais que s'utilitzen: classe, casa, escola, ...

  • Utilitzar sempre les papereres

  • Utilitzar correctament els contenidors de residus per reciclar

  • Utilitzar els lavabos i wàters correctament (estirar la cadena cada vegada)

  • Respectar el seu torn per esperar l'autobús, als gronxadors, a la botiga, ...

  • Circular per les voreres i amb respecte pel carrer

  • En el recinte escolar no es permet fumar

  • Respectar l'espai de vianants a l'entrada de l'escola

  • Respectar les normes de l'escola pel que fa al lloc i l'hora de deixar i recollir els nens i nenes segons l'edat.

 

 

Aquest lloc web i tots els seus continguts és propietat del CEIP Pau Casals sempre que no s’indiqui una altra titularitat. Podeu utilitzar-los només amb finalitats educatives sempre que en citeu la procedència. Totes les imatges amb persones identificables són propietat del CEIP Pau Casals, que n’ha obtingut l’autorització corresponent. Qualsevol difusió sense el consentiment explícit de les persones interessades pot vulnerar el dret d’imatge d’aquestes i ser objecte de les accions civils i/o penals corresponents.
Licencia de Creative Commons

On som?

Història

Instal·lacions

Projecte educatiu

Funcionament

Professorat

Documentació

Projectes

Festes

Alumnat

Famílies