Aplicacions de gestió amb Access

Introducció

Els exercicis que heu de fer arribar al vostre tutor o tutora seran els derivats de totes les pràctiques que s'han anat fent al llarg del mòdul. Ara es concreten els detalls de les feines que cal lliurar i, una vegada finalitzats els exercicis, caldrà enviar per correu electrònic, al tutor o tutora del curs dins un únic arxiu comprimit amb Winzip i amb el nom identificatiu_m1.zip, la següent informació:

• Document de Word amb la presentació i dades inicials que es demanen a l'exercici 1.
  • Base de dades ALUMNES.MDB, prèviament compactada, amb el resultat de l'exercici 2.

A l'apartat Lliurament d'exercicis de la guia del curs trobareu informació complementària relativa al nom que cal donar a l'arxiu que s'ha d'enviar al tutor o tutora del curs, la compactació de bases de dades, el funcionament del programa Winzip i l'ús del correu electrònic.

Exercici 1: presentació

Us heu d'adreçar al vostre tutor explicant-li una sèrie de dades que li poden ser d'utilitat. Indiqueu, entre altres:

• Centre en què treballeu.
  • Tasca que desenvolupeu dins del centre: personal administratiu, equip directiu, etc.
  • Especialitat que impartiu (en cas del personal docent)
  • Quins coneixements teniu d'informàtica en general i d'internet i correu electrònic.
  • Què en sabeu de l'Access
  • Què espereu obtenir d'aquest curs.

Exercici 2: crear, vincular i relacionar taules

• Una base de dades de nova creació que tingui per nom ALUMNES.MDB.
  • Inclourà aquesta una sèrie de taules que són les que indica la figura 8 de la pràctica 5, les quals seran el resultat de les importacions i vinculacions esmentades en la pràctica 5.
  • Les taules ALUMNES i GRUPS ACADÈMICS han d'estar relacionades amb una relació del tipus 1 a n.

Abans d'enviar la base de dades resultant d'aquest exercici ALUMNES.MDB al tutor o tutora del curs cal compactar-la tal com es descriu a continuació.

Nota important

Compactar una base de dades

Dins del mateix programa Access hi ha una opció interessant que a part de fer que la mida del fitxer es redueixi bastant, també fa que les dades s'organitzin i això permet que el seu funcionament sigui més òptim.

Per accedir a aquesta opció haurem d'anar al menú: Herramientas | Utilidades de la base de datos | Compactar base de datos

Comprimir una base de dades

Un cop fet el procés descrit anteriorment de la compactació, cal fer el segon: comprimir la base de dades.

En aquest cas no és el programa Access el que ho permet fer, sinò que utilitzarem un programa Shareware anomenat Winzip, informació del qual n'obtindrem en el curs TC00 Primers passos telemàtics organitzat per la SGTI.