|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Descripció | ||||||||||||||||||
Curs telemàtic d'autoformació, adreçat a les persones amb responsabilitat en la gestió acadèmica del centre, que mostra les utilitats del programa Access útils per a la gestió acadèmica d'un centre educatiu. A la finalització del curs caldrà la presentació d'un projecte de treball. | ||||||||||||||||||
Objectius | ||||||||||||||||||
Els objectius del curs són:
|
||||||||||||||||||
Continguts | ||||||||||||||||||
Els continguts del curs són:
|
||||||||||||||||||
Destinataris i coneixements previs | ||||||||||||||||||
Adreçat a les persones implicades en les tasques de la gestió acadèmica. És necessari tenir coneixements pràctics de l'entorn Windows i de les seves principals aplicacions. Calen també uns coneixements mínims d'Internet i del servei de correu electrònic. L'admissió al curs no implica, en cap cas, la recepció a títol individual del programari comercial. | ||||||||||||||||||
Format
|
||||||||||||||||||
Per a seguir aquest curs es pot optar entre:
|
||||||||||||||||||
Estructura | ||||||||||||||||||
La durada del curs és de 36 hores, distribuïdes en 24 hores per als mòduls (6 hores per a cada mòdul) i 12 hores per a la realització del projecte. Dins de cada mòdul hi ha definides les pràctiques, les quals constitueixen el text bàsic d'estudi del curs, en forma d'explicacions més o menys detallades de cada un dels aspectes d'estudi, exemplificant-se i concretant-se en les activitats. Algunes d'aquestes activitats estan proposades per ser realitzades de manera opcional, com a ampliació dels continguts tractats al llarg de la pràctica. Estan a l'abast de l'alumnat les solucions de les pràctiques. Per accedir-hi només cal prémer el botó que apareix en l'índex de cada mòdul. Aquestes solucions han de servir per comprovar si el desenvolupament de la pràctica feta per a cada alumne és del tot correcte. Els mòduls són:
|
||||||||||||||||||
Per realitzar aquest curs es requereixen uns coneixements i destreses bàsiques en el domini de l'entorn Windows. És a dir, convé estar familiaritzat amb operacions com crear carpetes, copiar fitxers, retallar i enganxar, instal·lar programes, navegar per internet, enviar correu electrònic. A més serà interessant conèixer les utilitats i explicacions del curs telemàtic d'iniciació TC00 Primers passos telemàtics. S'aconsella donar un cop d'ull a aquest material, doncs pot ser de gran utilitat per a una majoria dels usuaris. |
||||||||||||||||||
Programari i requeriments tècnics | ||||||||||||||||||
Els materials d'aquest curs s'han dissenyat per treballar-se amb Microsoft Access 97 i poden ser visualitzats amb els navegadors Netscape i Internet Explorer (versió 4 i superiors) amb les opcions Javascript i Cookies activades (eines disponibles al CD-ROM Materials de Formació). Cal també una correcta configuració regional de l'entorn Windows per a la visualització del símbol de l'euro, disponible al tauler de control de Windows. En relació a l'euro, es pot trobar informació complementària a l'adreça http://www.xtec.net/fie/euro/. Pel que fa a la utilització de l'aplicatiu de gestió acadèmica, amb què opcionalment es podrà treballar a alguna de les pràctiques del mòdul 4, serà necessari el programa WinPri v. 5.0 o posteriors. |
||||||||||||||||||
Icones i elements de navegació | ||||||||||||||||||
Les icones utilitzades són: | ||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
Els elements de navegació són: | ||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
Tutoria | ||||||||||||||||||
A cada participant se li assigna un tutor o tutora que l'assessorarà i l'orientarà en el treball dels diferents mòduls. L'alumnat pot formular les consultes i preguntes que calgui per correu electrònic. Per aquest mètode pot demanar orientacions, suggeriments i recomanacions per desenvolupar el seu treball. La persona responsable de la tutoria farà un seguiment personal del procés de cada participant en base als exercicis. | ||||||||||||||||||
Lliurament d'exercicis | ||||||||||||||||||
L'alumnat participant treballarà els continguts del curs amb la realització de les pràctiques proposades dins de cada mòdul. Una vegada realitzades les pràctiques caldrà resoldre els exercicis plantejats, els quals permetran al tutor del curs fer un seguiment avaluatiu de l'alumnat. Els exercicis estan basats en els recursos, destreses i conceptes plantejats a les pràctiques del mòdul corresponent, i per això s'han de fer després d'haver acabat les pràctiques de cada mòdul. Els exercicis corresponents a cadascun dels mòduls caldrà lliurar-los al tutor o a la tutora del curs, dins el calendari indicat, de la manera següent:
En el darrer mòdul, el 4, es treballa amb l'aplicatiu de gestió dels centres de primària, el WinPri. Un cop corregits els exercicis, el tutor o la tutora es dirigirà a l'interessat fent-li les observacions, rectificacions i anotacions que siguin d'interès. |
||||||||||||||||||
Projecte | ||||||||||||||||||
Una
vegada acabats tots els mòduls, el participant que vulgui tenir dret al
certificat del curs haurà de desenvolupar un projecte que globalitzi la
utilització dels diferents recursos apresos. El participant presentarà
al seu tutor o tutora una proposta de projecte, el més detallada possible,
consistent en la creació d'una base de dades amb Microsoft Access
97 i els documents de Word complementaris, amb taules, consultes, formularis,
informes i documents combinats, d'aplicació a la gestió acadèmica
del centre que completin aspectes de la gestió no resolts pel programa
WinPri. Caldrà que el projecte sigui avaluat positivament, juntament
amb els exercicis de tots i cada un dels mòduls per poder tenir dret
al certificat del curs. Directrius per desenvolupar el projecte fi de curs Per al disseny i desenvolupament del projecte cal invertir, com a mínim, unes 12 hores de feina. La base de dades del projecte i els documents de Word complementaris han de ser inèdits i de disseny individual, ben presentats, amb un bon acabat i utilitzant com a mínim els recursos següents:
Fases en l'elaboració del projecte En funció del calendari que trobareu més endavant, podem contemplar les fases següents:
|
||||||||||||||||||
Calendari | ||||||||||||||||||
Vegeu calendari de l'activitat. |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||