Aplicacions de gestió amb Access

Introducció

Als exercicis que segueixen caldrà importar, a la base de dades de treball D104.MDB, diferents taules procedents dels programes de gestió acadèmica de primària i secundària WinPri i WinSec. Amb aquesta informació es dissenyaran consultes de selecció de dades per tal de confeccionar, en combinació amb Microsoft Word, un escrit amb la corresponent etiqueta postal adreçat a les famílies.

Segons la vinculació de cada participant en aquest curs a un centre de primària o secundària, caldrà optar per les activitats relacionades amb el programa WinPri (primària) o WinSec (secundària).

En finalitzar els exercicis caldrà enviar per correu electrònic a la persona tutora del curs, un arxiu comprimit amb Winzip amb el nom identificatiu_m3.zip, que ha de contenir:

• Arxiu COMB_WORD.DOC creat a l'exercici 3.
  • Arxiu ETIQ_WORD.DOC creat a l'exercici 4.

Exercici 1. Incorporació a l'Access de taules procedents dels programes de gestió acadèmica

Seguint les explicacions donades a la pràctica 4 d'aquest mòdul per a la creació de les bases de dades WINPRI.MDB o WINSEC.MDB s'exportaran, dels programes de gestió acadèmica, les següents taules, segons es tracti d'ensenyament primari o secundari:

• Primària (WinPri): taula ALUMNES.DBF
  • Secundària (WinSec): taules ALUMNES.DBF, ALUMACAD.DBF, ALUMCURS.DBF i TUTORS.DBF

les quals també estan disponibles dins els arxius comprimits taules_pri.zip o taules_sec.zip de la carpeta de treball, i s'importaran a la base de dades de treball D104.MDB. En el cas de WinSec caldrà canviar de nom la taula TUTORS per PARES, ja que existeix a la base de dades D104.MDB una altra taula amb el mateix nom, i establir les corresponents relacions entre taules:

Exercici 2. Creació de consultes amb les dades dels alumnes

Cal dissenyar una consulta amb les dades dels alumnes que ens permeti, més endavant, enviar cartes personalitzades a les famílies. Caldran les dades bàsiques identificatives, l'adreça, els pares... Les cartes s'enviaran únicament als alumnes d'un curs, pel que també caldrà disposar de les dades acadèmiques.

Exercici 3. Combinar correspondència amb Word

Per a la combinació de correspondència amb Word caldrà fer el següent:

• Seleccionar la consulta dissenyada a l'exercici 2 i combinar-la en un document nou de Word, amb l'opció .
  • Redactar un escrit per informar als pares d'un grup d'alumnes d'una activitat extraescolar.
  • Inserir, al lloc corresponent, cadascun dels camps de combinació.
  • Combinar la correspondència en un document nou amb la icona .
  • Guardar el document de Word resultant de la combinació amb el nom COMB_WORD.

Exercici 4. Confecció d'etiquetes postals

Per a la confecció d'etiquetes amb Word, amb les dades contingudes a la base de dades de treball, caldrà fer el següent:

• Obrir Word i executar l'opció Herramientas|Combinar correspondencia...
  • Crear un nou document principal d'etiquetes postals dins un nou document principal (pas 1 de 3 de Combinar correspondencia).
  • Obtenir dades obrint l'origen de les dades dins la base de dades de treball d'Access D104.MDB (pas 2 de 3 de Combinar correspondencia).
  • Seleccionar la consulta que conté la selecció de dades realitzada a l'exercici 2.
  • Establir el document principal escollint un model d'etiqueta existent o dissenyant-ne un a mida.
  • Inserir els camps de combinació per a l'adreça postal dels destinataris de l'escrit.
  • Fer la combinació dins un document nou (pas 3 de 3 de Combinar correspondencia).
  • Guardar el document de Word resultant amb les etiquetes amb el nom ETIQ_WORD.