Enrera Mòdul 3
Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge ---

Exercici 1

Observeu el contingut de les pràctiques del Tpwin: pràctiques 3 i 5. A la pràctica 5 heu realitzat la confecció d'una activitat Tpwin, sobre un diccionari de paraules d'un tema concret (peces de roba). Ara, seguint el mateix procediment cal que prepareu un diccionari de mitjans de transport.
Cal que feu:

• Una aplicació amb el Tpwin sobre un diccionari de noms de mitjans de transport.
  • Cal que apareguin en una meitat de la pantalla els noms dels mitjans de transport i, a l'altra meitat, el programa Word Pad, on s'escriuran aquests noms.
  • A la pràctica, l'alumnat ha de respondre prement sobre els noms dels mitjans de transport, d'acord amb la pregunta inicial que generi el programa. Per tant, el programa ha de tenir una icona (per exemple: ?) programada d'acord amb l'opció Tria del Tpwin, que genera cada vegada una opció de les moltes que hi hem escrit. Les preguntes que podeu escriure són: Quins vehicles tenen rodes?, Quins mitjans de transport van per l'aigua?, Quins volen?...

• En acabar, deseu l'exercici amb el nom exer1m2.tpw.

Exercici 2

L'exercici consisteix a omplir una fitxa pedagògica, d'utilització del programa Exler, en un dels tres supòsits d'alumnes següents:

• Un/a alumne/a sord/a.
  • Un/a alumne/a estranger/a, no castellanoparlant.
  • Un/a alumne/a amb vocabulari pobre.
Tria l'alumne/a i omple la fitxa adjunta.(Fpedag.doc)

NOTA: Per  omplir l'apartat de la fitxa pedagògica Procediments informàtica, consulta TIC2.doc.