|
L'objectiu d'aquesta pràctica és veure una aplicació
que permeti al lector utilitzar estratègies lectores(activació
de coneixements prèvis, reconeixement dels objectius de la lectura,
hipòtesis de contingut,..) i actituds lectores (funcionalitat lúdica
de la lectura, estratègies per cercar informació,..) de forma
conscient i comprovable.
Documentació tècnica sobre
El programa Power Point (material del curs D71)
Elements d'una presentació (material del curs D71)
Creació de diapositives (material del curs D71)
Inserir imatges (material del curs D71)
Com fer que els objectes reaccionin i tinguin moviment
Com
aconseguir un efecte de construir o desmuntar objectes
|
 |
Desenvolupament de la pràctica
L'activitat està pensada perquè el lector prengui les pròpies
decisions lectores en funció de les propostes que li van apareixen
a la pantalla, per tant, és un lector actiu.
L'activitat utilitza el programa PowerPoint i el Word.
- Per veure l'activitat feu clic a text/text.ppt i activeu Ver
diapositivas.
- Com si fòssiu un alumne, realitzeu l'activitat que està
organitzada:
- presentació de quatre accions possibles a fer per no
avorrir-se un dissabte a la tarda.( cal triar-ne una)
- presentació dunes fons d'infromació textual per a
poder realitzar el que ha triat. Ajuden a definir els objectius de
lectura i a l'activació dels coneixements previs ( cal triar-ne
una)
- presentació diferents textos sobre el mateix tema, o amb
la mateixa estructura, activació de coneixaments prèvis
més precisos.( cal triar-ne un)
- presentació del text a llegir (cal
|
llegir el text |
|
|
-
|
respondre unes preguntes de comprensió, en
un document word adjunt sobre la comprensió del text |
 |
|
-
|
retornar del Word al Power Point |
 |
|
-
|
tornar al principi per comprovar si ha aconseguit el seu propòsit: |
 |
t |
- Si l'ha aconseguit, acaba el recorregut, amb un estímul
positiu
Si no l'ha aconseguit, ha de tornar a començar.
|