Enrera Mòdul 6
Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge del curs---
Pràctica 
Pràctica d'ampliació

 

Actituds i estratègies lectores (Power Point i Word)

L'objectiu d'aquesta pràctica és veure una aplicació que permeti al lector utilitzar estratègies lectores(activació de coneixements prèvis, reconeixement dels objectius de la lectura, hipòtesis de contingut,..) i actituds lectores (funcionalitat lúdica de la lectura, estratègies per cercar informació,..) de forma conscient i comprovable.

Documentació tècnica sobre

El programa Power Point (material del curs D71)
Elements d'una presentació
(material del curs D71)
Creació de diapositives
(material del curs D71)
Inserir imatges
(material del curs D71)
Com fer que els objectes reaccionin i tinguin moviment
Com aconseguir un efecte de construir o desmuntar objectes

 

Desenvolupament de la pràctica

L'activitat està pensada perquè el lector prengui les pròpies decisions lectores en funció de les propostes que li van apareixen a la pantalla, per tant, és un lector actiu. 

L'activitat utilitza el programa PowerPoint i el Word.

  1. Per veure l'activitat feu clic a text/text.ppt i activeu Ver diapositivas.
  2. Com si fòssiu un alumne, realitzeu l'activitat que està organitzada:
    • presentació de quatre accions possibles a fer  per no avorrir-se un dissabte a la tarda.( cal triar-ne una)
    • presentació dunes fons d'infromació textual per a poder realitzar el que ha triat. Ajuden a definir els objectius de lectura i a l'activació dels coneixements previs ( cal triar-ne una)
    • presentació diferents textos sobre el mateix tema, o amb la mateixa estructura, activació de coneixaments prèvis més precisos.( cal triar-ne un)
    • presentació del text a llegir (cal
    • llegir el text    
    • respondre unes preguntes de comprensió,  en un document word adjunt sobre la comprensió del text  
    •  
    • retornar del Word al Power Point  
       
    • tornar al principi per comprovar si ha aconseguit el seu propòsit:  t
    • Si l'ha aconseguit, acaba el recorregut, amb un estímul positiu
      Si no l'ha aconseguit, ha de tornar a començar.