Enrera
Mòdul 7
Dibuix i recreació d'imatges amb el Fireworks MX 2004
  Pràctica
1
2
3
4
5
   
Exercici
Exercicis
 
 
Desenvolupament de la pràctica
   
 
Recupereu la imatge targeta3.png de la pràctica anterior.
   
 

Ha arribat l'hora de començar a incloure les imatges, per tal que no us molesti res i pugueu treballar de gust. El que heu de fer és posar totes les capes en mode no visible. A continuació n'heu de crear una de nova i col·locar-la per sota de la capa roda5. Anomeneu aquesta capa cotxes. Importeu-hi la imatge cotxe1.png que hi ha dins la carpeta imatges d'aquest mòdul.

   
 
Seleccioneu la imatge i amplieu la visió a un mínim del 200% perquè us sigui més còmode treballar-hi.
   
  Us heu fixa't mai en els anuncis de cotxes? Amb l'excepció feta dels cotxes de ral·li, la resta són sempre cotxes lluents, immaculats, sense cap ratllada i amb uns reflexos increïbles. Si mireu la imatge importada podeu descobrir aviat que aquest no és el cas. Així doncs, heu de fer que aquesta norma a l'hora d'anunciar un cotxe sigui també la vostra.
 
 
Aneu al menú Modificar | Lienzo | Color del lienzo y adjudiqueu-hi un color Personalizado proper al #339933, color verd. Així veureu millor el que feu perquè la imatge importada no conté cap dominància d'aquest color.
   
 
   
 
Feu activa l'eina Pluma o la de Trazado de vectores, la que més us agradi segons les vostres característiques i habilitats en el dibuix. Doneu a l'eina triada les propietats de la imatge inferior. Les característiques del traç són a Básico | Redondeado suave.
   
 
   
 
Aneu posant segons el vostre bon criteri els reflexos que creieu necessaris per fer que la imatge millori ostensiblement. És recomanable posar zones brillants allà on la forma canvia sobtadament o en alguns dels seus límits.
   
  No us amoïneu si us equivoqueu en fer els traçats. Com qualsevol altre traçat vectorial, sempre pot arreglar-se mitjançant recursos com els tiradors Beziers que ja des dels primers mòduls d'aquest curs vàreu fer servir, o simplement esborrant l'errada i tornant a dibuixar aquell fragment. Igualment, si us sembla que el resultat queda massa estrident no us preocupeu, d'aquí a un parell de passos més trobareu la solució.
  Quan ja hagueu posat prou reflexos, canvieu el color de la pintura a negre i reforceu les zones on aquest color del vehicle pugui estar alterat per algun element original de la fotografia i us sembli que això no ajuda gaire. Per exemple: la saturació de les rodes, els petits reflexos al voltant del pujador, etc.
 
 
Un cop posats els reflexos que cregueu adients, amagueu la capa que conté al cotxe, de manera que únicament visualitzeu els traçats. Seleccioneu-los tots i agrupeu la selecció mitjançant Control+G.
No els aplaneu. Si ho féssiu, ho convertiríeu tot en un mapa de bits i aquesta és de moment una opció que no us interessa.
   
 
Mantingueu seleccionat aquest grup i feu Copiar i Pegar. Amb això heu fet una còpia d'aquest nivell dins la mateixa capa. Ara heu de tenir dos nivells que contenen un grup d'un nombre concret d'objectes. El número d'objectes de cadascun dels grups depèn de la quantitat de traçats que hagueu fet.
  Feu actiu tan sols el nivell inferior d'aquest dos que acabeu de fer. Seleccioneu el grup d'aquest nivell i feu clic amb el botó secundari del ratolí. Trieu l'opció Allanar selección del menú contextual.
  Aneu a la Persiana de capas i pareu atenció que la capa amb què esteu treballant tingui ara una estructura similar a la de la imatge inferior.
   
 
   
 
A la Persiana de capas, feu actiu el nivell superior, el que té el grup.
Mantenint aquest nivell seleccionat, situeu-vos a l'Inspector de propiedades i, al quadre que indica la densitat, baixeu-la fins al 70%. Al desplegable del costat, on s'indica el tipus de mescla, trieu l'opció de Luminosidad.
Torneu a la Persiana de capas i trieu ara el nivell inferior al que teníeu seleccionat.
 
Tot seguit, aneu a la barra d'eines i trieu l'eina Desenfocar. Apliqueu-la a aquest nivell fins que tingueu un resultat que us sembli prou correcte. En aquest punt us hagués estat més còmode, pel que fa a l'operativitat amb l'eina, fer invisible el nivell superior, però interessa que pugueu comprovar els resultats immediatament i anar decidint en cada moment si us cal seguir endavant o aturar el procés.
   
  Arribats aquí i si el resultat el trobeu prou correcte, podeu donar per acabada la pràctica i desar-la amb el nom targeta4.png. Reserveu-lo per a la propera pràctica.
   
  I què passa si segueix havent-hi alguna cosa del nivell superior que creieu que queda massa remarcada? Doncs no res, de ser així, seguiu els passos següents i ho solucionareu.
 
 
Torneu al nivell que conté el grup de vectors, seleccioneu-lo i desagrupeu-lo. En aquest punt del curs ja deveu saber que podeu fer-ho bé mitjançant l'opció de menú Modificar | Desagrupar, bé amb el menú contextual del botó secundari del ratolí o senzillament prement Control+Majúscules+G.
En desagrupar els elements l'única cosa que heu perdut són les opcions de densitat, que havíeu establert al 70% i, la mescla que havíeu indicat que es fes per lluminositat. A canvi d'això, ara a la pantalla hi teniu tots els vectors que havíeu traçat. Cliqueu a fora d'aquests vectors per desseleccionar-los.
 
Amb l'ajut de l'eina Puntero, aneu triant aquells que no us acabaven d'encaixar i amb l'eina Subselección feu-hi les modificacions oportunes. Recordeu que, si us cal, també podeu introduir variacions de gruix de línia i color des de l'Inspector de propiedades.
Quan hagueu acabat, seleccioneu tots els traçats i reagrupeu-los.
 
Torneu a l'Inspector de propiedades i introduïu-hi els mateixos paràmetres que havíeu donat anteriorment: densitat al 70% i el tipus de mescla de lluminositat.
   
 
Deseu el resultat amb el nom targeta4.png
 
Amunt