Enrera
Mòdul 7
Dibuix i recreació d'imatges amb el Fireworks MX 2004
  Pràctica
1
2
3
4
5
   
Exercici
Exercicis
 
 
Desenvolupament de la pràctica
   
 
Ha arribat el moment d'introduir el text de la targeta. Creeu una capa nova que estigui situada per sobre de la capa recurs. Bloqueu la resta de les capes i preneu l'eina Texto. Doneu-hi les característiques del quadre inferior.
   
 
   
 
Si en el vostre ordinador no teniu la tipografia indicada a la imatge, Monotype Corsiva, la podeu substituir per la que més us agradi.
   
 
Amb aquestes característiques, escriviu el següent: Cotxes d'època. Un cop fet i posat al lloc que més us agradi, per exemple a la zona inferior esquerra de la imatge, dupliqueu aquest element de text i si cal recol·loqueu ambdós elements perfectament encaixats l'un sobre l'altre. Per fer això, podeu ajudar-vos de la informació de coordenades que teniu visible des de l'Inspector de propiedades.
   
 
Des de la Persiana de capas, trieu l'element de text que està situat en el nivell inferior. Cal que us fixeu a triar només aquest nivell i no tota la capa. Si voleu treballar amb més seguretat i no equivocar-vos a l'hora de triar el nivell, sempre podeu posar els altres nivells de la imatge en mode no editable.
  Tot seguit, aneu a Filtros | Desenfocar | Desenfoque gaussiano. És més que probable que el Fireworks MX 2004 us llenci un missatge d'advertència en què us indica que el text quedarà reconvertit a mapa de bits. No us amoïneu per això, simplement accepteu.
  Apliqueu aleshores el paràmetre de la imatge inferior.
   
 
   
 
Fixeu-vos a la Persiana de capas que, en aplicar el filtre, el nivell inferior que era de text ara és un mapa de bits.
 
Mantingueu aquest nivell seleccionat i aneu al menú Modificar | Transformar | Escala.
  Escaleu una mica aquest nivell per tal que és formi una mena d'halo al voltant de les lletres que es troben en primer terme.
   
 
A la Persiana de capas trieu ara el nivell del text, dupliqueu-lo i si cal reajusteu-lo perquè ambdós textos coincideixin.
 
Sense bellugar-vos d'aquesta finestra, creeu una capa nova i poseu-la per sobre de la que té el text que esteu treballant. Desplaceu un dels dos nivells de text a dins de la capa que acabeu de crear i poseu-la en mode no editable. Ara l'estructura d'aquesta finestra ha de ser similar a la del gràfic inferior.
   
 
   
 
Torneu a la capa identificada en el gràfic superior com a text. Feu actiu el nivell que hi diu Texto i des de l'Inspector de propiedades apliqueu-hi Efecto | Perfilar | Perfilar.
 
Fet això, bloqueu aquesta capa, feu activa la capa superior i seleccioneu-ne el contingut.
Aneu a la secció Colores de la barra d'eines, trieu un color groc perquè faci de filet de les lletres. A les opcions de pintat, indiqueu-hi que no voleu que n'hi hagi.
   
 
El text que teníeu abans ara és només filetejat i està buit en el seu interior, això us permet de veure les lletres que prèviament ja havíeu treballat i que teniu situades a la capa inferior, alhora que, pel fet de ser elements separats, també us permet manipular aquest filet independentment d'aquelles altres lletres.
   
 
Dupliqueu el contingut de la capa que conté el text buit i situeu-vos en el seu nivell inferior. Aneu al menú Filtros | Desenfocar | Desenfoque gaussiano i apliqueu-hi un desenfocament d'aquest tipus amb un radi d'1,8 píxels.
 
Desplaceu-vos ara al nivell superior, aneu al menú Filtros | Perfilar | Perfilar i apliqueu-lo.
  Des de la Persiana de capas baixeu la densitat d'aquest nivell al 70%.
   
 
Desbloqueu totes les capes i feu visibles tots els nivells interns de cadascuna. Seleccioneu-ho tot i aplaneu el conjunt per deixar ja aquesta pràctica a punt per fer-la servir com a base de l'exercici d'aquest mòdul.
   
 
Deseu la imatge com a exercici.png
   
 
Amunt