Enrera
Mòdul 8
Dibuix i recreació d'imatges amb el Fireworks MX 2004
  Pràctica
1
2
   
Exercici
Exercicis
 
 
   
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica
De la carpeta d'imatges d'aquest mòdul obriu la imatge ssk.png. Com podeu observar, es tracta d'un conjunt de gràfics que representen la part davantera del vehicle que esteu treballant. També pot constatar-se ràpidament que només té un llum.
   
  Seleccioneu Archivo | Guardar una copia i feu-ne una d'aquest arxiu. Necessiteu l'original tal com apareix en els materials per poder fer l'exercici d'aquest mòdul. Anomeneu l'arxiu còpia com vulgueu, ja que només us ha de servir per a aquesta pràctica.
   
  Obriu la Persiana de capas i cerqueu el nivell que es diu llum. Seleccioneu-lo i convertiu-lo en símbol gràfic.
  Obriu la finestra de la Biblioteca i arrossegueu una instància d'aquest símbol a l'escenari. Ara ja teniu els dos llums.
  Procureu que la seva disposició en relació amb el cotxe sigui la que correspondria per vista. Disposeu el que es troba més allunyat procurant que no tapi cap tros de la part davantera del cotxe, la que es correspon amb el radiador, ja que si ho féssiu, perdríeu credibilitat en la imatge final com a conseqüència que, en la posició real en què s'hauria de trobar aquest segon far, si alguna cosa hagués de quedar tapada, hauria de ser precisament el mateix far.
   
 
   
  Seleccioneu les dues instàncies que teniu a l'escenari i convertiu-ne el contingut altre cop en símbol. En el quadre de diàleg de conversió en símbol, trieu-hi l'opció Botón.
   
 
   
  Ara teniu en escena una única instància de botó que conté dues instàncies de gràfic.
  Feu doble clic damunt de la instància que teniu per passar a editar el símbol. El Fireworks MX 2004 us obre una nova finestra on podreu fer aquesta edició.
   
 
   
  Amb la finestra de símbol activa, fixeu-vos en la Persiana de capas. A dins només hi ha el que correspon a aquest símbol, és a dir, dues instàncies del símbol gràfic.
   
 
   
  Si des de la finestra d'edició de símbol que teniu ara activa féssiu doble clic damunt d'una instància de gràfic, el Fireworks MX 2004 obriria encara una altra finestra perquè poguéssiu passar a editar el símbol gràfic. En acabat, tancaríeu aquesta finestra i tornaríeu a estar a la finestra de botó.
  D'aquesta forma de fer se'n podria dir treballar per nivells, i és força comuna en tots els entorns en què es treballa amb símbols.
   
  Torneu a la finestra d'edició del botó. Aquesta finestra us permet mostrar el botó en cinc estats diferents, que es corresponen amb les cinc pestanyes que hi ha a la part superior.
   
 
   
  Activeu la pestanya Sobre i cliqueu damunt del botó Copiar gráfico arriba perquè aparegui la imatge del botó.
 
Sense bellugar-vos d'aquesta pestanya, trieu de la barra d'eines principal l'eina Elipse i repetiu el mateix que heu fet a la pràctica 4 del mòdul anterior quan s'ha hagut de simular que el cotxe tenia els llums encesos.
Quan ho hagueu fet, comproveu que en l'estat de repòs els llums estaran apagats fent clic damunt de la pestanya Arriba.
   
  Desplaceu-vos a la pestanya Abajo i cliqueu sobre el botó Copiar gráfico sobre.
  A la pestanya Sobre y abajo cliqueu damunt del botó Copiar gráfico abajo.
  Amb el que acabeu de fer, en aquests dos estats, el botó mantindrà també els llums encesos.
  Ja per acabar aquesta part, activeu la darrera pestanya, l'Área activa.
  Fixeu-vos que l'àrea activa del botó ha variat. Abans, quan heu fet el botó, quedava restringida a la superfície dels fars, i ara, a més, hi ha incorporat la superfície del llum encès.
   
 
   
  Ja podeu tancar aquesta finestra clicant sobre el botó Listo.
  Tot seguit, des de l'Inspector de propiedades, podeu adjudicar alguna acció a aquest botó per poder comprovar-ne el funcionament.
   
 
   
  Fixeu-vos també en la finestra Comportamientos. Si cliqueu sobre la icona d'informació, podeu veure les diferents accions que heu indicat al vostre botó.
   
 
   
  Per acabar, feu una exportació de l'arxiu HTML i de les imatges per comprovar-ne els resultats.
   
 
Amunt