Discapacitat Visual i TIC

Redimensionar, alinear i distribuir

L'objectiu d'aquesta pràctica és conèixer les eines per redimensionar, alinear i distribuir dibuixos.

Redimensionar un objecte
  • Per modificar les dimensions d'un objecte utilitzeu els controladors que apareixen al seleccionar l'objecte.
  • Si desitjeu mantenir les proporcions de l'objecte, cal mantenir pressionada la tecla maiúscula mentre arrossegueu un dels controladors situats a les cantonades.

Imatge per redimensionar un objecte

Alinear i distribuir els objectes en la pàgina

És possible alinear un dibuix respecte a un altre o amb relació a la pàgina.. També podem distribuir els dibuixos en relació a la pàgina o als altres objectes. Amb Microsoft Word:

1. Seleccioneu els objectes que desitgeu alinear.
  2. Feu clic en el menú Dibujo de la barra d'eines de Dibujo i seleccioneu l'opció Alinear y distribuir.
  3. Es desplegarà un combo on trobareu totes les opcions possibles d'alineació
  4. .Si la última opció Con relación a la pàgina, està activada, totes les alineacions s'efectuaran respecte als límits de la pàgina.
  5. Per alinear els dibuixos a la dreta, feu clic en el botó Alinear a la derecha. Els dibuixos s'alinearan respecte al dibuix situat més a la dreta.
  6. Per alinear els dibuixos a l'esquerra, feu clic en el botó Alinear a la izquierda. Els dibuixos s'alinearan respecte al dibuix situat més a l'esquerra
  7. Per alinear els dibuixos verticalment, feu clic en el botó Alinear verticalmente. Els dibuixos s'alinearan verticalment en una posició mitja respecte als dibuixos més allunyats a l'esquerra i a la dreta.
  8. Per alinear els dibuixos respecte a la part superior, feu clic en el botó Alinear en la parte superior.
  9. Per alinear els dibuixos respecte a la part inferior, feu clic en el botó Alinear en la parte inferior.
  10. Per alinear els dibuixos horitzontalment, feu clic en el botó Alinerar horizontalmente. Els dibuixos s'alinearan horitzontalment en una posició mitja respecte als dibuixos més allunyats a dalt i a baix.
  11. Per distribuir els dibuixos horitzontalment, feu clic en el botó Distribuir horitzontalment. Els dibuixos es distribuiran horitzontalment entre els dos dibuixos dels extrems (esquerra i dreta)
  12. Per distribuir els dibuixos verticalment, feu clic en el botó Distribuir verticalmente. Els dibuixos es distribuiran verticalment entre els dos dibuixos que es trobin a dalt i a baix.

Barra Alinear o distribuir Microsoft Word

Amb OpenOffice.org Draw:

1. Seleccioneu els objectes que desitgeu alinear.
  2. Feu clic en el menú modifica i a continuació alineament.
  3. Es desplegarà un combo on trobareu totes les opcions possibles d'alineació
  4. Per alinear els dibuixos a la dreta, feu clic en el botó Dreta. Els dibuixos s'alinearan respecte al dibuix situat més a la dreta.
  5. Per alinear els dibuixos a l'esquerra, feu clic en el botó Esquerra. Els dibuixos s'alinearan respecte al dibuix situat més a l'esquerra.
  6. Per distribuir els dibuixos, feu clic en el botó Distribució.
  7. Escolliu l'opció Horitzontal o Vertical.

Imatge per distribuir horitzontalment

A la làmina de l'esquerre apareixen els tres objectes sense cap alineació, desprès de seleccionar els tres objectes s'ha seleccionat l'opció d'alinear a la part superior i ens ha alineat els dibuixos en la part superior de la pàgina. Com podeu veure a la làmina de la dreta, s'han alineat respecte al dibuix que es trobava més a dalt, en aquest cas el quadrat.

Imatge per distribuir verticalment

En aquest cas hem seleccionat l'opció d' alinear verticalment, i ens ha alineat els tres objectes respecte a la posició que es troba el primer objecte.

Imatge per alinear

En aquest cas, hem dibuixat rectes. Desprès de seleccionar-les hem escollit l'opció d'alinar-les en la part superior i desprès distribuir-les en horitzontal. Ens han quedat perfectament equidistants i alineades en la part superior de la pàgina.

Atenció !

Aquestes eines ens aniran molt bé per a dibuixar gràfiques, pentagrames, fer fitxes per a cicle inicial on s'han de relacionar objectes, fer caminets, etc…

• Realitzeu una làmina amb diferents formes geomètriques. Redimensioneu-les amb diferents mides.
  • Exemple:

• Dibuixeu en una làmina tres pentagrames. Utilitzeu les eines d'alinear i distribuir.
  • Exemple: