D150: Recursos TIC a les aules d'acollida

Mòdul 6: So: Mp3. Audacity. Xtec Ràdio.

Pràctica 5

L'Audacity

Els objectius d’aquesta pràctica són:

Pràctica

Enregistrament d’un so des de CD

de l’Audacity.

L’Audacity no permet guardar directament en formats d’àudio.

Ho heu de fer des del menú Fitxer | Exporta com a WAV o Fitxer | Exporta com a Mp3 .

Cas que us interessi modificar-lo en un altre moment, guardeu-lo com a projecte. Veureu que es guarda com un fitxer .uap. Aquest tipus de fitxers només es poden obrir amb el programa Audacity.
Una altra manera de passar un fitxer d’àudio a Mp3 és utilitzant un programa específic com pot ser el FreeRip.El FreeRip convertirà la pista d’àudio escollida en un fitxer Mp3 i el desarà a la carpeta que prèviament hàgiu decidit.Podeu consultar el curs telemàtic tdv33.En el mòdul 6 pràctica 1 trobareu les impressions de pantalla per guiar-vos en la instal·lació i en el seu ús.

Retallar, enganxar i copiar fragments de so

Per fer aquesta pràctica necessiteu el fitxer “Presento el meu institut” que trobareu a l'arxiu modul6.zip.

Insertar dos o més fitxers

Per fer aquesta pràctica necessitareu els fitxers Beatles1.mp3 i Beatles2.mp3 que trobareu a l'arxiu modul6.zip.

Mescla de sons

Per fer aquesta pràctica necessiteu els cançó01.mp3 , cançó02.mp3 i cançó03.mp3 que teniu a l'arxiu modul6.zip.

Aplicació d’efectes de so a un fitxer

Els principals efectes que incorpora el programa són:

Amplifica: amplifica o redueix el volum del fragment de so seleccionat.

Bass Boost... (per amplificar baixos): amplifica les freqüències baixes sense modificar les altes.

Eco: afegeix un efecte de ressonància.

Fàding d’inici (fa aparèixer): el so va apareixent progressivament.

Fàding final (fon): el so es va fonent de mica en mica.

Mirall horitzontal (inverteix): inverteix la pista de so (dalt-baix). Marxa enrera (revers): reprodueix el fragment seleccionat del revés.

Freeverb2...: afegeix una reverberació al fragment seleccionat

A la web del CNICE trobareu molts arxius sonors per construir espais sonors amb els nens i nenes.