D150: Recursos TIC a les aules d'acollida

Mòdul 6: So: Mp3. Audacity. Xtec Ràdio.

Pràctica 6

XTEC Ràdio

XTEC RADIO és l’espai de referència per publicar, compartir recursos i les produccions sonores dels vostres alumnes si decidiu incorporar el treball amb llenguatge sonor a les vostres programacions d’activitats a l’aula.

L’objectiu de la pàctica és:

A XTEC Ràdio hi trobareu molta informació i recursos per utilitzar la ràdio com un mitjà de comunicació del vostre centre i alhora fer un treball interdisciplinar des de diferents àrees curriculars a partir de les produccions del vostre alumnat.

PROJECTE: LA RÀDIO A L'ESCOLA

El projecte XTEC Ràdio neix amb la voluntat de fer de la ràdio un mitjà de comunicació escolar dins dels centres educatius, entre els diferents centres i els seu entorn.

Objectius:

-Promoure l’ús de la ràdio a tots els centres educatius de Catalunya.

-Posar a l’abast un instrument per fomentar l’ús de la llengua parlada i escrita en general i el català en particular, com un instrument de comunicació.

-Dotar els centres educatius d’una eina per aprofundir en el coneixement de com fer ràdio.

-Generar un model de ràdio de qualitat com a contenidor dels programes elaborats en els centres educatius.

-Difondre per Internet a través de la Xtec – Ràdio els programes elaborats pels infants i joves dels centres.

Per més informació

XTEC Ràdio és l’espai de referència de la producció sonora i ràdio escolar dels centres de Catalunya.
Per ampliar els coneixements sobre el tractament del so, podeu consultar el curs telemàtic tdv33 : “El so a l’aula”.