Disseny i creació de pàgines web

Creació d'una interfície amb capes (I)

Estructura de carpetes al CD En aquesta pràctica, se us proposa inserir diferents capes en una pàgina en blanc, dins les quals posareu imatges i taules que contindran enllaços a altres pàgines. El resultat pot ser com el que teniu al fitxer conill.htm. Les imatges per crear-les les teniu dins la carpeta:
/fitxers/d72m5/capa_webl/imatges

Estructura de carpetes creada per l'alumne

Creeu una carpeta al vostre lloc web local i copieu-la dins la capeta imatges.

Dins la carpeta que heu creat, però fora de la que conté les imatges, deseu un document HTML en blanc anomenat mascota.htm. Aquesta serà la pàgina amb què haureu de treballar.

Amb aquesta estructura, feu que les imatges estiguin agrupades dins una carpeta, i el fitxer HTML fora d'aquesta.

Perquè us sigui més còmode, podeu descarregar el fitxer imatges.zip, que conté les imatges necessàries per a aquesta pràctica, i descomprimir-lo a la carpeta que heu creat.

Editeu el fitxer mascota.htm i, tot seguit, configureu les propietats generals.

Atenció !
Recordeu, amb el botó dret del ratolí Propiedades de la pàgina.

Poseu, com a fons de la pàgina, el gràfic v21.gif, que trobareu al paquet que heu descomprimit.

Propietats de la pàgina (fonts)

Els vincles de la pàgina apareixeran de color blanc, que canviaran a taronja en el moment de passar el ratolí per sobre, i també apareixeran subratllats. Per aconseguir aquest efecte, selecioneu l'opció al menú Estilo subrayado. El tipus de font de lletra serà Arial, Helvetica, sans serif (lletra de pal sec), de 12 píxels.

Propietats de la pàgina (vincles)

A partir d'aquest moment, queden fixats els estils de text per als vincles que contindrà aquesta pàgina. Per a la resta del text, creeu un full d'estils CSS, tal com s'explica a la pràctica 5 del mòdul 4.
  Dintre de la carpeta on esteu treballant, creeu-ne un altra, que anomenareu estils, per posar dins el full que creareu a continuació, i que es dirà meusestils.css.

El primer estil que creareu es dirà TITOL i tindrà les propietats següents:

Estils CSS (font de lletra)

Podeu escollir un color de fons, però,
en aquesta ocasió, fareu que el text amb aquests atributs tingui, també, una imatge de fons, que serà v25.jpg i que trobareu a la mateixa carpeta.
Estils CSS (fons)

Espaieu
8 punts les paraules i 4 punts cada lletra, i, com que es tractarà d'un títol de capçalera, feu que quedi centrat.

Estils CSS (Bloc)

Deseu les propietats d'aquest estil i creeu-ne un altre, que anomareu titol2, amb les propietats següents:

Font de lletra: Arial, Helvetica, sans serif, de 16 píxels i color taronja #FFB94F. El bloc de text quedarà alineat a l'esquerra.

Recordeu que, per adjuntar un estil nou a un full d'estils CSS, heu d'obrir el panell Diseño | Estilos CSS i prémer  Icona adjunta estil.

Afegir un nou estil

Atenció !

Ja teniu creada una pàgina amb una imatge de fons i els estils de text que utilitzarà. A la pràctica següent, inserireu les capes amb els objectes i aplicareu els estils de text.