Generalitat de Catalunya: Departament d'Educació

Disseny i creació de pàgines web
Pràctica 4

Inserció de botons Flash a la pàgina web

Una altra característica comuna a totes les pàgines web és la inserció d’elements gràfics que la fan més atractiva i ajuden a l’usuari/ària a navegar més fàcilment per la web. Recordeu que al mòdul 5 pràctica 2 ja heu incorporat elements pràctics.

L’objectiu d’aquesta pràctica és inserir botons Flash al vostre portal per millorar-ne l'aspecte. No és que la pàgina índex que heu presentat fins ara sigui massa simple, és que es pot millorar.

Botons Flash

• Obriu la pàgina índex del vostre projecte.
  • Entreu a la pàgina index.htm i guardeu-la a la carpeta m7 d’aquest mòdul.
  • Col·loqueu el cursor al lloc precís on teniu el primer enllaç. Per exemple, seguint el model anterior, a ESO, primer curs.
  • Obriu l'opció del menú Insertar, seleccioneu Media i activeu Botón Flash.

Insertar| Media| Botons Flash

Observeu que hi ha moltes altres possibilitats d'inserir elements a la vostra pàgina web

S’obre una finestra amb models de botons per escollir. Podeu variar el text del botó, la mida i l’enllaç, però el programa ja ve preparat de manera automàtica per activar-ne un que parpellegi. Trieu un botó i escriviu el text que vulgueu, a l'exemple: 1r.

Insertar botó flash

Cal omplir tots els camps necessaris segons els vostres interessos

• Cliqueu al botó Examinar per fer l'enllaç corresponent des de l'opció Vínculo i trieu, en el vostre cas dins les vostres carpetes, per exemple, la carpeta del mòdul 1 l’exercici 1, i accepteu.
  • Vegeu si millora la presentació de la vostra pàgina index.htm mitjançant F12.
  • El botó exemple conté el text 1r. Si no us agrada, editeu el text, tant del botó com de la pàgina, evitant repeticions.
  • Escolliu el botó amb l’aspecte que més us agradi.
  • Repetiu el procés col·locant el mateix tipus de botó a cada un dels apartats del vostre index.htm i guardeu la pàgina.
  • Comproveu el resultat mitjançant F12.