 |
Desenvolupament
de la pràctica
-
El mode de referència
Quadrant,
tal i com està configurat per defecte, només marca
els quatre extrems d'una circumferència, però això
es pot canviar i fer que divideixi la circumferència en més
punts.
-
Seleccioneu Tools/Drawing
Options de la barra de menú.
-
Feu clic a la pestanya Drawing
i obriu el desplegable Quadrant Snap (hi havia el valor 4@90º).
Escolliu el valor 8@45º. A partir d'aquest moment el mode Quadrant
marca 8 punts sobre la circumferència.
-
Dibuixeu una circumferència
de 20 mm de radi.
-
Seleccioneu el mode de referència
Quadrant
(Q).
-
Dibuixeu 8 circumferències,
també de 20 mm, centrades als punts que us marca el mode Quadrant.
Us quedarà una figura com la següent:
-
Deseu la figura amb el nom P26.skf
-
Seleccioneu tot el dibuix.
-
Feu clic al botó Copiar
de la barra principal.
-
A continuació obriu un
programa de pintura, per exemple, el Paint, que trobareu al grup
Programas/Accesorios.
-
Dins el programa de pintura
feu Edición/Pegar, i ja heu passat el dibuix a l'altre programa.
-
Amb l'eina Omplir (la
icona és un pot de pintura) del programa Paint, pinteu les diverses
zones de la figura anterior.
Fer això mateix dins
l'Autosketch resultaria molt més complicat, com es veurà
més endavant. Cal utilitzar cada eina (programa en aquest cas) per
a la seva funció i així s'aprofiten millor els recursos i
el temps.
-
Deseu el dibuix amb el nom P26b.
Al requadre del tipus de fitxer de la finestra Desar, escolliu el format
Mapa de bits de 256 colors (.bmp).
Si disposeu del Windows
98, el Paint permet desar també en format GIF. Aquest format necessita
menys quantitat de memòria que el format Bitmap (.bmp) que utilitza
el Paint per defecte. Si compareu la mida de l'arxiu generat amb els dos
formats veureu que la compressió de les dades és molt gran.
|