Enrera Mòdul 4
Dibuix lineal amb ordinador (AutoSketch)---

En aquesta pràctica es veurà com omplir objectes senzills (polígons i circumferències) amb un ratllat.
  • Dividiu el full en quatre parts iguals.
  • A la primera part, dibuixeu-hi un rectangle. Per omplir-lo amb un ratllat podeu fer-ho de dues maneres:
    • a) Seleccioneu-lo i feu clic al botó Hatch de la barra d'eines de dibuix.
      b) Seleccioneu el rectangle, feu clic al desplegable Pattern i seleccioneu Hatch.
  • Proveu les dues maneres de fer el ratllat i observeu que, en el primer cas, el ratllat i l'objecte són dues entitats separades. Si canvieu la mida o moveu el rectangle, el ratllat es queda amb al situació inicial. Amb la segona manera, la d'ús més habitual, el ratllat forma part del rectangle i si canviem la seva mida, el ratllat s'adapta a la nova forma.
  • Al segon quadrant, dibuixeu-hi un cercle. Per omplir-lo amb un ratllat amb el segon mètode no és tan immediat com abans. Primer cal seleccionar el cercle i convertir-lo en una corba, fent clic al botó de la barra d'edició. Després ja podeu seleccionar Hatch (qualsevol de les dues opcions) i s'omple el cercle amb un ratllat.
  • Per canviar l'espai entre les línies del ratllat, seleccioneu l'opció de la barra de menú Tools/ Graphic Options. A l'apartat Hatch Spacing poseu-hi, per exemple, 3 mm. Veureu com el ratllat ara és més espès.
  • Al tercer quadrant dibuixeu-hi un rectangle i un cercle al seu interior (si l'Autosketch us omple directament el rectangle, desactiveu-lo escollint l'opció None del menú  ) . S'ha d'omplir amb un ratllat l'espai que hi ha entre el rectangle i el cercle. Seguiu els passos següents:
    • Convertiu el cercle a polígon: Primer de cercle a corba (botó ) i després de corba a polígon (botó ). Amb la versió 6 hi ha la possibilitat de fer les dues conversions mitjançant un sol pas.
    • Seleccioneu l'eina Trim Diference  del conjunt de botons Retallar.
    • Feu clic primer al cercle i després al rectangle.
    • Seleccioneu l'objecte (observeu que ara rectangle i cercle formen una sola entitat).
    • Feu clic a Hatch.
  • Al darrer quadrant hi dibuixareu un senyal d'STOP. En primer lloc dibuixeu un octògon. Dupliqueu-lo utilitzant l'eina Offset  .
  • Per pintar l'octògon interior només l'heu de seleccionar i escollir l'opció Solid del desplegable  i escollir el color vermell.
  • Dibuixeu les lletres STOP al seu interior i canvieu-les de mida i tipus (Arial Black) fins que s'ajustin a l'espai disponible. Pinteu el text de color blanc amb el desplegable . Si el text queda igualment negre és degut a que teniu activada una opció d'invertir el color blanc en pantalla per tal que es diferencïi del fons (imprès ja quedaria blanc). Per desactivar aquesta opció i veure les lletres blanques obriu el menú View/Options i desactiveu les caselles Pen i Pattern del quadre Invert if same as page color.
  • El resultat final del dibuix ha de ser el següent:
  • Deseu el dibuix amb el nom P44.skf