Enrera Mòdul 5
Dibuix lineal amb ordinador (AutoSketch)---

L'objectiu d'aquesta pràctica és utilitzar les matrius rectangulars per a simplificar la creació de figures amb patrons repetitius. Per exemplificar l'ús de matrius es dibuixarà un tauler d'escacs.
  • Comenceu dibuixant un quadrat de 20x20 mm prop de la cantonada inferior esquerra del full. Aquest quadrat serà la cel·la que prendreu com a base per dibuixar el tauler.
  • Seleccioneu el quadrat i escolliu l'eina Rectangular Array (Matriu Rectangular)  del grup de botons Copiar. Apareixerà el quadre de diàleg següent:
  • Aquest quadre us permet definir les vegades que voleu repetir l'objecte horitzontalment i verticalment.
    • A Horitzontal Duplication poseu-hi 1 còpia @ 20 mm (distància horitzontal entre les còpies).
    • A Vertical Duplication, poseu-hi el mateix.
  • Teniu, ara, la figura següent:
  • Pinteu dos dels quadres de color negre (seleccioneu-los i escolliu el patró Solid i el color negre).
  • Finalment, cal repetir aquesta figura quatre vegades horitzontalment (3 còpies) i quatre verticalment i tindreu el tauler de 8x8 cel·les.
    • Seleccioneu els quatre quadrats.
    • Feu clic a Matriu Rectangular  i doneu el valor 3 còpies @ 40 mm tant a la repetició horitzontal com a la vertical.
  • Deseu la figura amb el nom P51.skf