Enrera
Mòdul  
Organitzaciķ i gestiķ de les TIC  
Bibliografia
Revistes
 
 
  Revistes
   
  Guix
  • nº 248 "Grafisme informàtic a l'escola primària"
  • nº 251 "Projectes cooperatius telemàtics: un fenomen en ebullició" de Toni Casserres.
  • nº 253 "Anglès virtual i un llibre per començar" de Toni Casserres; i "Internet: eina de cooperació, eina de comunicació" de Ramon Barlam.
  • nē 255 "Noves tecnologies i comunicaciķ" Tres autors parles de diferents temes Ramon Barlam, Toni Vidal i Toni Casseras
  • nē 259 "Crear, publicar i compartir en xarxa. Les unitats didàctiques multimèdia compartides" de Josep Olivella i Ramon Barlam.
  • nē 260 "Eines d'avaluaciķ" Filosofia de la importāncia de l'avaluaciķ en un Centre.
  • nē 276-277 "Informātica" Una comissiķ de tecnologies de la informaciķ i de la comunicaciķ a l'escola. de M. Roser Torrescasana i Jaume Illa.
  • nē 280 "L'escola en xarxa" Tot i que no parla directament d'una xarxa d'internet, és interessant la filosofia que lliga també amb les TIC.
  • nē 288 "TIC - llengües estrangeres" Internet a l'aula d'anglčs. Monogràfic sobre "La televisió: programació, consum i utilització didàctica".
  • nē 289 "Mitjans audiovisuals" Treball del llenguatge de la imatge a l'escola.
  • nē 289 "Organitzaciķ i gestiķ" La gestiķ del canvi des de l'Equip Directiu.
  • nē 290 "la formaciķ de professorat" Filosofia de la seva formaciķ com a professional al llarg de la seva vida.
  • nē 291 "TIC a primària" Informar-se i comunicar-se amb eines d'avui per millorar les lectures de sempre.
  • nē 291 " TIC" Ensenyar i aprendre en la societat del coneixement.
  • nē 292 "organitzaciķ i gestiķ" Dinamitzaciķ,  equips de treball, organitzaciķ del treball, el seu ambient, les reunions i el treballconjunt i en equip
  • nē 293 "disseny curricular" Una proposta que pot ajudar a programar en general.
  • nē 293 "Didāctica de les cičncies socials" La utilitzaciķ dels museus virtuals i d'altres exposicions "online" a l'aula.
  • nº 296- 297 "Les relacions familiars i les noves tecnologies de la informació i la comunicació (NTIC)"
  • nº 301 "Les TIC: una eina per aprendre llengua" (Monogràfic)
  • nº 301 "El futur de l'ordinador a l'aula" (Reflexions sobre la pràctica)
  • nº 304 "Les noves tecnologies de la comunicació i l'educació en el món global" (Opinió)
  • nº 305 "Què s'ha d'aprendre de les tecnologies de la informació i de la comunicació a les escoles?" (Monogràfic) Contingut: Què s'ha d'aprendre de les tecnologies de la informació i de la comunicació a les escoles?, Què s'ha d'aprendre sobre, de, amb i per a les TIC a l'educació infantil?, Les TIC a les aules d'educació infantil, El tractament de les TIC com a eix transversal a l'ensenyament infantil i primari, L'organització de les TIC als centres educatius de primària, Les TIC a l'escola, quotidianitat?, La biblioteca escolar i el tractament de la informació a l'escola, Les tecnologies de la informació i de la comunicació i l'atenció a les diversitats
  • nº 306-307 "Les TIC i la innovació a l'escola primària: com hi contribueixen els programes educatius europeus"
  • nº 306 "Activitats multimèdia"
  • nº 308 Monogràfic sobre "Acollida de nouvinguts"
  • nº 308 "Societat del coneixement, riquesa i desigualtats"
  • nº 309 "Les xarxes telemàtiques als centres educatius"
  • nº 311 "Taller d'animació amb Lego Studio"
  • nº 313 "El concurs de webs de ciència"
  • nº 315 Monogràfic "La ràdio com a recurs"

Perspectiva escolar

  • nē 188 "De la escuela activa a la escuela ComunicActiva". Sobre propostes d'introducciķ de les TIC.
  • nº 220 "El suport de la informàtica en el currículum de llengua. Pros i contres" d'Àngels Prat.
  • nē 245 "Les noves tecnologies: una recerca amb futur" d'Isabel Gōmez , Āngels Prat i Núria Vilā. Reflexiķ i debat sobre temes d'incorporaciķ de les  TIC en el Centre.
  • nē 253 "Penja i despenja recursos a Internet" Monogrāfic sobre el tema de la telemātica educativa a l'escola.
  • nē 260 "Cerca d'informaciķ a Internet" Qualitat i optimitzaciķ dels resultats.
  • nē 261 "Ordinadors i llengua a primāria".Proposta de treball per introduir el processament de la infromaciķ en el currículum.
  • nē 264 "Els contes multimèdia" Monogràfic sobre els recursos que ofereixen les TIC per tal de fer contes.
  • nē 266 "Aprenentatge, llengües i tecnologies de la informació i la comunicació" d'Oriol Guasch
  • nē 268 "Experiència escolar "Els ocells del pati" de Jesús Chivite Pérez. Treball interdisciplinari, que desperta la curiositat dels nois i noies per observar i aprendre a l'escola i fora de l'escola
  • nē 271 "Cal formar mestres generalistes o mestres especialistes? Una proposta a favor del 4+1" de Miquel Martínez. Monogràfic sobre "Mestres especialistes - generalistes"
  • nº 272 "El racó del navegant. La maleta del viatger virtual." de Rita Armejach i Ramon Cemeli.
  • nº 273 "El patrimoni és meu, és nostre (PATRINOS). Camp d'aprenentage Els monestirs del Císter"de Josep Baluja Barreiro, Assumpció Benaiges Gabriel, Eva Cobo Pereda i Pilar Vives Corbella.
  • nº 278 "Poesia Visual a Internet" d'Eulàlia Bosch
  • nº 282 "El lloc on visc. Atles de la diversitat cultural": projecte telemàtic interescolar de Narcís Vives, Paula Pérez, Natalia López i Elena Noguera.
  • nº 283 Monogràfic: Internet, un nou context d'aprenentatge?
  • nº 287 " Una experiència d’intercanvi escolar mitjançant eines telemàtique" de Cèsar Burgués, Rosa M. Cascajo i Dolça Vert. Articles sobre la importància de la formació al llarg de la vida (editorial...).
  • nº 291 Monogràfic sobre biblioteques-mediateques: "Projecte de biblioteca-mediateca". I. Estruch, T. Font, M. Roig; "Un espai multiús: la mediateca de l’Escola Pia de Granollers". Lluís Baella

Escola catalana

  • nē 260 "L'educaciķ a la societat tecnolōgica" Article de l'any 98 que pot servir com a model evolutiu de que és avui la tecnologia a les escoles.
  • nº 349· "Internet com a font de recursos educatius" de Jordi Vivancos
  • nē 390 "L'organitzaciķ dels Centres" Diferents temes d'interčs de diversos autors sobre gestiķ, dinamitzaciķ, autonomia... del Centre.
  • nº 392 "Les noves tecnologies en l'etapa d'educació infantil"
  • nº 400 "Els nous llenguatges artístics d'Internet".
  • nº 408 "Noves tecnologies, nova societat" Diferents articles sobre les possibilitats i problemes que plantegen les TIC. I en el cas de l'escola com utilitzar les TIC per a ensenyar millor.
  • nº 411 "Les TIC a l'escola rural" Sobre la necessitat d’incloure les TIC en els projectes curriculars dels centres i, a més, es destinin recursos importants per tal que la formació del nostre alumnat es porti a terme amb el suport d’aquestes tecnologies.

Comunicación i pedagogía

  • nē 161 "Escribir y revisar textos de dos en dos en ordenador " d'Àngels Prat, i "Perspectiva para una escuela informatizada" de Núria Vila i Àngels Prat.
  • nº 185 "Software educativo"
  • nº 186 "Multimedia y educación"
  • nº 194"Software educativo"
  • nº 195 "Especial formació del profesorado"
  • nº 196 "Especial Webs de Interés Educativo"
  • nº 197 "Especial Dibujos animados y educación"
  • nº 198 "Especial Necesidades educativas especiales" - Diversos articles sobre TIC i NEEE.
  • nº 199"Especial Utilización didáctica de los videojuegos"
  • nº 2'00 "No todo es Internet: Los medios audiovisuales e informáticos como recursos didácticos" de Julio Cabero
  • nº 195 "Especial formació del profesorado"
  Revistes electròniques
   
 
   
  Referències
   
 
Guix
Perspectiva Escolar
Escola Catalana
Comunicación y pedagogía