Fem vídeo amb l'ordinador

L’objectiu d’aquesta pràctica és conèixer com s’afegeix una banda sonora al projecte de treball:

• Bandes sonores que es troben dins l’eina Crear música de fondo
  • Importar música des d’un CD d’àudio

Pràctica Bandes sonores que es troben dins l'eina Crear música de fondo

En aquesta pràctica es treballa amb dues escenes de la pel·lícula Salt001.

• Amb el programa d'edició obert, localitzeu en el DVD Formació. Materials audiovisuals la carpeta materials/clips/video i seleccioneu el clip Salt001.

• Col·loqueu-lo dins l’Àlbum d’escenes.

• Premeu  el botó de selecció de vista per veure la línia de temps, en cas que no estigui activat.

Trieu cadascuna de les escenes de l'àlbum i arrossegueu-les a l’interior de la Finestra de pel·lícula, de manera que quedi com a la fotografia:

Feu clic sobre el Play del reproductor per visionar la pel·lícula.

Abans d’anar a cercar la banda sonora:

• Bloquegeu la pista de vídeo, fent clic sobre la icona de la càmera que hi ha a l’esquerra de la pista de vídeo.

• Seleccioneu amb el ratolí el primer clip d’àudio i elimineu-lo amb la tecla Supr del teclat de l'ordinador.

• Feu el mateix amb el segon.

L'operació de suprimir l'àudio d'origen no és un requisit imprescindible. Depèn de si el volem mantenir o no, segons el servei que pugui fer a la pel·lícula.

Per fer aparèixer la finestra amb les bandes sonores:

• Aneu a la barra de  menú de la caixa d’eines i trieu Generar música de fondo.

• També podeu fer clic al botó de la caixa d’eines d’àudio de la Finestra de pel·lícula i després, a la finestra emergent, al botó Crear automáticamente música de fondo o SmartSound.

Aquesta finestra es compon de tres apartats, en els quals podeu escollir, seguint l'ordre següent, l’ESTIL, la CANÇÓ i la VERSIÓ, d'una de les músiques que ja incorpora l'SmartSound de l'Studio.

Familiaritzeu-vos amb aquesta finestra practicant una mica.

• Trieu un estil, una cançó i una versió, i escolteu-la fent clic sobre Vista prèvia.

• Un cop acabada l’audició, torneu a triar dins del mateix estil i cançó una altra versió.

• Escolliu altres estils i repetiu el procés. Comprovareu que hi ha una bona i variada biblioteca musical.

Amb la funció SmartSound, afegir una banda sonora estalvia molta feina, com la d’haver d’ajustar l’àudio, ampliant-lo o reduint-lo, una vegada és a la pista.
  • Trieu l’estil, la cançó i la versió que més us agradin per acompanyar les imatges de la pel·lícula.

• Però, abans, assegureu-vos que l’Scrubber de la línia del temps estigui situat al començament.

• Després, premeu on diu Añadir a película i comproveu com el clip d’àudio se situa a la darrera pista.

• Premeu el Play del reproductor per verificar-ne el resultat.

• En aquest cas, l'àudio és més llarg que el vídeo. Per ajustar el so a la imatge, sols cal situar-se dins del camp de durada (1) i canviar el temps original de durada, 05 segons, per 03, el que dura la imatge.

• L'arxiu d'àudio s'encongirà automàticament en fer clic sobre Aceptar cambios (2).

• Comproveu-ne el resultat fent clic sobre el Play del reproductor.

Deseu el projecte amb el nom dv31m4p3a.stu.

Pràctica Importar música d’un CD d'àudio

Si cap de les peces musicals que hi ha a l'Studio, dins SmartSound, anés bé per afegir a la pel·lícula, sempre es pot recórrer a qualsevol altra que es trobi en un CD d’àudio.

El primer que cal fer és comprovar la configuració d’àudio.

• Aneu a la barra de menú: Configurar>CD i Voz en off.

• Seleccioneu les opcions següents:

• Digital (edición), dins de Fuente de entrada.

• La Unidat de CD de l'ordinador on introduireu el CD d’àudio.

• Aquesta operació no cal repetir-la en ocasions posteriors, si no és que opteu per col·locar el CD d'àudio en una altra unitat de CD.

Un cop acabat el procés de configuració, ja podeu iniciar la nova pràctica. Recupereu l'arxiu desat anteriorment, dv31m4p3a.stu, i elimineu l'àudio que havíeu incorporat.

Seguiu els passos següents per afegir una peça musical importada d'un CD:

• Introduïu un CD d’àudio a la unitat del CD-ROM corresponent.

• Aneu a la barra de menú de la caixa d’eines i trieu Añadir música del CD.

• També podeu fer clic al botó de la caixa d’eines d’àudio”, , de la Finestra de pel·lícula i seleccionar la icona d'afegir música de fons d'un CD d'àudio, , si no ho està ja.

Tant en un cas com en l'altre, quan es fa servir un CD que no s'ha utilitzat mai amb l'Studio, surt una finestreta que demana posar un títol al CD abans de continuar.

Una vegada posat el nom, feu clic a Aceptar perquè aparegui la finestra següent:

• Comproveu que el títol que heu escrit correspon amb el que apareix a la finestra Añadir música de fondo de un CD de audio

• A continuació, feu clic a la pestanya que hi ha a la dreta d’on diu "Pista”, el que senyala la fletxa vermella de la foto. En desplegar-se aquest apartat, es visualitzen les diferents peces musicals del CD.

• Trieu la peça musical que cregueu oportuna.

• Automàticament, apareix a la part superior la peça seleccionada, el títol i la durada.

• El més probable és que la música tingui una durada excessiva, que vol dir que l’heu de retallar perquè correspongui amb la del clip de vídeo.

• Per seleccionar la durada, podeu procedir de les maneres següents:

• Situeu-vos dins el camp de durada i marqueu el temps que considereu oportú. És el procediment més ràpid.

• Arrossegueu un o ambdós botons situats a la barra de la part inferior de la finestra, d'acord amb el tros que interessi.

• Feu clic a Bucle o al Play, que són entremig dels dos comptadors, per comprovar el resultat.

• Amb la certesa que heu seleccionat el tros desitjat i assegurant-vos que l’scrubber de la línia del temps estigui situat al principi de pista,  feu clic a i comproveu com el clip d’àudio de CD s’ha col·locat en la darrera pista, coincidint amb el clip de vídeo.

• Premeu el Play del reproductor per verificar el resultat.

Deseu el projecte amb el nom dv31m4p3b.stu.