Enrera
Mòdul 4: Gestió d'horaris
Curs SAGA CFA/AFA
  Pràctica
   
 
 
 
  L'objectiu d'aquesta pràctica es fer un repàs als diferents apartats de l'aplicació que són necessaris per a l'elaboració dels horaris
 
  Preparació: professors, aules, grups
 
  En el moment de la elaboració dels horaris, és aconsellable que el centre ja disposi de la plantilla, del pla d'estudis aprovat, dels grups i nivells, i opcionalment també, dels espais necessaris per impartir les classes.

Molts d'aquests processos han estat objecte d'explicació i pràctiques en altres mòduls o en formacions anteriors. En aquesta pràctica es repassa el procediment i s'afegeixen tots els registres necessaris per a fer els horaris

   
Pràctica Personal
   
 
  • Accediu al menú Centre | Personal | Docent del vostre centre de formació.
  • Comproveu que tots els professors del centre estan entrats.

Es possible que es doni la circumstància que, malgrat ja es disposa del nombre de professors de la plantilla, falta nomenar-ne alguns, i que, per tant, no apareixen a la llista. En aquest cas l'assignació d'aquests professors quedarà pendent per a més endavant.

   
 
 
Finestra personal docent
   
Pràctica Aules: Centre | Equipaments i serveis
 

En aquest apartat nou, es pot donar d'alta i tenir relacionades les diferents dependències del centre.

Aquest registre de sales i espais, de caire opcional, pot ser d'utilitat a l'hora de completar i relacionar els horaris dels diferents grups de classe i addicionals.

Aquesta eina pot ser particularment interessant per a l'organització d'aquells espais d'usos múltiples que utilitzen molt grups i on es fa necessària una distribució acurada.

   
  Accedireu a l'opció: Centre | Equipaments i serveis | Equipaments i serveis
   
  La primera vegada que accediu a aquesta subtasca, observareu que la pantalla apareix sense cap element relacionat.
   
 
 
Aspecte inicial de la finestra de gestió d'equipaments
   
  Per introduir una dependència nova, cal que comenceu prement el botó Nou:
   
 
 
Alta de dependència nova
   
 

A la finestra nova, ompliu el camps Nom i Descripció, per exemple, escriviu "Informàtica" i "Aula d'informàtica", respectivament. Tingueu en compte que el camp Descripció no és un camp obligatori, i, per tant, també, es pot deixar en blanc.

Un cop acabat, premeu el botó Desa per guardar el registre i tornar a la pàgina anterior.

Repetiu aquest procés tantes vegades com cregueu necessari.

   
 
 
Aspecte de la finestra de gestió d'equipaments amb dependències donades d'alta
   
  Els diferents registres, un cop donats d'alta, es poden canviar o redefinir amb la icona , o bé eliminant directament, amb la icona .
   
Pràctica Grups
   
  Al mòdul anterior ja s'ha explicat com crear els grups (mòdul 2).
  • Accediu al menú Gestió | El curs | Grups dins la secció Classe, del vostre centre de formació.
  • Observeu si a la llista de grups, apareixen els vostres grups
  • En cas negatiu, tal i com heu fet a l'anterior al mòdul 2, feu les accions oportunes per que hi apareguin:
   
 
Exemple d'una llista de grups classe
   
 
  • Podeu fer clic a sobre la icona Modifica si heu de fer algún canvi.
  • Per guardar els canvis premeu el botó Desa, i tornareu a la finestra de grups classe.
   
 
Finestra exemple de modificació d'un grup
   
 

Un cop revisades totes aquestes dades, es poden seguir dos camins diferents:

  • Entrar els horaris al SAGA: tal com s'indica a les pràctiques 2 i 3
  • Exportar les dades a un programa editor d'horaris: formarà part d'una futura formació específica.
   
   
Recordeu que des de la columna Accions podeu accedir a la icona per tal de poder modificar qualsevol dels registres que s'han creat, i també la icona per poder-los esborrar.
   
 
Amunt