Enrera
Mòdul 4: Gestió d'horaris
Curs SAGA CFA/AFA
  Pràctica
   
 
 
  L'objectiu d'aquesta pràctica és aprendre a configurar les dades per tal de fer un horari senzill d'un grup del Centre.
   

Horari d'un grup: definició de les variables

 

 

A l'aplicatiu SAGA els horaris poden ser, segons el nivell de consulta de tres tipus diferents:

  • Horaris de cada un dels grups
  • Horaris dels professors
  • Horaris de les aules

A nivell constructiu, però, aquesta diferència entre aquests tres tipus, no existeix i els horaris es formen de les diferents activitats que es fan en el centre, com poden ser: grups, professors, matèries i aules.

Per tot això, en la gestió dels horaris cal diferenciar, clarament, les dues accions: construcció i consulta.

   
Diferents tipologies de visualització dels horaris
   
Horari d'un grup: definició de variables
   
 
  • Accediu al menú Gestió | El curs | Horari.
  • Des de la secció Grups, feu clic sobre el botó Gestiona Horaris.
  • Premeu el botó Nou Horari que hi ha a la part inferior de la finestra. Seguidament apareixerà una llista amb les 7 opcions operatives que té accés aquest menú
   
 
Seccions de la creació d'un nou horari
   
 
General
Definició de les dades generals dels horaris.
Grups
Assignació de grup o grups (poden ser grups classe o grups addicionals).
Personal
Apareix el personal assignat per defecte al grup seleccionat. Permet modificar les assignacions.
Aules
Apareixen les aules assignades per defecte al grup seleccionat. Igual que l'anterior apartat, es permet modificar l'assignació.
Activitats

Per afegir les diferents activitats no reglades, com pot ser el Pati, Biblioteca, etc. Al mateix temps es pot assignar un color a cada una d'elles.

Contenidors
Utilitat que permet assignar les activitats, així com el grup, el personal i les aules, a cada una de les diferents franges horàries.
Graella
Visualització de l'horari en format taula.
   
 

Automàticament oberta la secció General.

  • Complimenteu les dades per tal de començar a crear l'horari de 3r A
   
 
 
Secció General
   
 

Observeu que les cel·les del calendari, que fan referència a l'Inici i a la Fi de la vigència estan en gris, per tant només els podreu omplir amb la icona del calendari adjunt.

  • Per acabar premeu el botó Desa i continua.

D'aquesta manera es guardarà la configuració bàsica del nou horari, i podreu seguir omplint els paràmetres de configuració.

   
Assignació de grup
   
 
  • Obriu ara la secció Grups i comproveu si s'indica que no hi ha grups definits.
  • Premeu el botó Gestionar grups situat a la part inferior.
  • Seleccioneu el curs actual i premeu el botó Accepta.
   
 
 
Finestra de selecció de curs
   
 
  • A la finestra amb els dos contenidors, fitxeu-vos que a la llista del contenidor de la dreta apareixen tots els grups: classe i addicionals que teniu creats al centre..
  • Seleccioneu el grup que calgui (a la imatge de 3r A de PRI), i premeu el botó de la fletxa cap a l'esquerra per incloure el grup.
   
 
Finestra amb els contenidors per la selecció de grups assignats a un horari
   
 
  • Repetiu el procediment les vegades que calgui
  • Per sortir premeu el botó Desa.
  • Comproveu que els grups s'han afegit a la llista.
  • Torneu a prémer el botó Desa i continua, per tal de guardar les modificacions i poder seguir.
   
 
Finestra exemple de secció grups
 

Assignació / Modificació del Personal

   
 
  • Accediu ara a la Secció Personal.
  • Comproveu que apareix la llista de personal que vàreu assignar al grup.
  • Si voleu eliminar-ne un de la llista podeu fer un clic directament sobre la icona d'Accions esborrar.
   
 
Finestra exemple de secció personal
   
 
  • Premeu el botó Gestionar Personal. Observeu que des d'aquesta nova finestra podeu modificar l'assignació del personal al grup. Mitjançant els contenidors podeu afegir o treure algun professor de la llista, seleccionant el nom i prement el botó corresponent:si heu fet alguna modificació premeu el botó Desa, si no, premeu el botó Enrere.
  • Per continuar, torneu a prémer Desa i continua, es guardaran els canvis i podreu canviar a la secció següent.
   

Assignació / Modificació de les aules o dependències

   
 
  • Feu un clic a sobre l'opció Aules.
  • Comproveu que la llista apareix buida. Per afegir aules premeu el botó Gestionar aules.
  • De la llista que apareix, i amb l'ajuda de la tecla Control, seleccioneu totes aquelles aules que són susceptibles de ser utilitzades per aquests grup i premeu el botó d'assignació:
   
 
Selecció d'aules del contenidor d'aules disponibles de la finestra d'assignació d'aules a un horari
   
 
  • Per sortir premeu el botó Desa.
  • Comproveu que la llista d'aules assignades conté totes les dependències que abans heu seleccionat, i seguidament premeu el botó Desa i continua.
   
Afegir Activitats
   
 
  • Feu un clic a sobre la següent secció: Activitat.
  • Comproveu, de nou, que la llista que apareix conté totes els continguts curriculars prèviament assignades al grup.
   
 
 
Finestra exemple de secció activitats
 
 
  • Premeu sobre el botó Afegir activitat.
  • Ompliu les dades de l'Activitat, per exemple de PATI, tal i com està a la imatge.
  • Com que es tracte d'una activitat sense contingut docent, deixeu el camp tal i com està: Sense contingut.
  • Per seleccionar el color a designar, podeu escriure el codi font, si el coneixeu, o millor prémer sobre la icona de la paleta de pintura i apareixerà una nova finestra amb la gamma de colors que es pot escollir. En aquest cas la deixareu en blanc.
  • Premeu el botó Desa i les dades d'edició es guardaran.
   
 
Nova activitat: PATI
   
 

Per tal de donar una millor imatge a l'horari final, doneu color als diferents mòduls. Per a fer ho cal que:

  • Feu un clic sobre de la icona d'Accions Veure, i aneu donant color a les diferents activitats. Opcionalment també podeu canviar el color del text.
   
 
Finestra exemple Activitat amb color de fons
   
  Al final del procés l'aspecte del gràfic ha de ser similar al següent:
   
 
Finestra exemple secció Activitats amb assignació de colors
   
 
  • Per acabar el procés premeu el botó Desa i ja podeu canviar de tasca o bé sortir del SAGA sense problemes.
 
 

Cal tenir en compte, que l'horari restarà en estat desactivat quan se l'estigui editant o bé quan ja n'ha expirat la seva vigència. Quan un horari esta desactivat no serà visible des de la part de visualització d'horaris de SAGA.

Aneu en compte, ja que si durant el procés sortiu de l'aplicació de l'horari obert, sense prémer el botó Desa, es perdran totes les dades que anteriorment heu teclejat i/o assignat

   
 
Amunt