Enrera
Mòdul 4: Gestió d'horaris
Curs SAGA CFA/AFA
  Pràctica
   
 
 
 
 

L'objectiu d'aquesta pràctica es aprendre a fer horaris amb les activitats no lectives dels professors.

 
  Horari d'activitats no lectives
 
 

A la pràctica anterior s'ha mostrat com confeccionar un horari, a partir d'un màxim d'elements: grups, professors, activitats i aules.

Tenint en compte que el punt de partida era un grup, en principi no estava clar com entrar les activitats que fan els professors implicats, fora de l'horari lectiu.

Per tot això us proposem crear un horari nou, amb la totalitat del professorat del centre, que serveixi per poder afegir les diferents reunions i tasques que es realitzen a les hores no lectives.

 
Nou horari: definició de les activitats conjuntes, no lectives del professorat
   
 
  • Accediu al menú Gestió | El curs | Horari, del centre on heu fet la pràctica anterior.
  • Des de la secció Grups, feu clic sobre el botó Gestiona Horaris.
  • Premeu el botó Nou Horari que hi ha a la part inferior de la finestra.
  • Complimenteu les dades de la secció General, tal i com mostra la imatge:
 
 
Secció General
   
 
  • Premeu el botó Desa i continua, i passeu directament a la secció Personal. Comproveu que no hi ha cap professor a la llista.
  • Feu clic sobre el botó Gestionar Personal. Des d'aquesta nova finestra, amb els dos contenidors, selecciona tot el personal de la dreta i passeu-lo a l'esquerra amb l'ajuda de la doble fletxa groga. Seguidament premeu el botó Desa, per guardar els canvis.
  • Per continuar, torneu a prémer Desa i continua, es guardaran els canvis i podreu canviar a la secció següent. Abans, però comproveu que tots els professors apareixen a la llista.
   
 
Contenidors de personal
   
 
  • Passeu de la secció Aules i accediu directament a la secció Activitats.
  • Com que no disposa d'activitats definides, cal que premeu el botó Assignar activitats i afegiu l'activitat: Claustre.
   
 
Finestra definició nova activitat
   
 
  • Repetiu el procés i introduïu la resta d'activitats:
    • Tutoria
    • Cicle
    • Nivell
    • Comissió
    • Substitució
    • Direcció
    • Cap d'estudis
    • Secretaria
    • Coordinació cicle
    • Coordinació informàtica
   
 
 
Aspecte final de la finestra de la secció Activitats
   
 
  • Premeu de nou el botó Desa i continua i passeu a la secció Contenidors.
  • Feu clic sobre el botó Nou contenidor i assigneu el Claustre, a tot el personal, el dilluns de 12:30 a 13:30.
  • Premeu Desa i observeu el resultat des de la secció Graella.
   
 
Contenidor de Claustre
   
 
  • Repetiu el procés per la resta de reunions dins l'horari d'exclusiva:
    • Dimarts: Cicle
    • Dimecres: Nivell
    • Dijous: Comissió
    • Divendres: Tutoria
  • Al final del procés premeu el botó Desa, per tal de guarda tota la feina feta.
   
Definició d'activitats concretes
   
 

Una altra possibilitat, que complementa a l'anterior, es entrar l'horari de càrrec d'un professor, per exemple la direcció.

  • Torneu al menú Gestió | El curs | Horari i premeu el botó Gestiona horaris.
  • Aneu a la secció Desactivats i premeu la icona d'Accions de l'horari No lectiu.
  • Obriu la secció Contenidors i premeu el botó Nou contenidor.
  • Assigneu l'activitat Direcció a diferents dies de la setmana i a un professor (comproveu que no coincideixi amb activitats lectives ja assignades)
 
 
Contenidor amb l'activitat Direcció
   
 
  • comproveu el resultat des de la secció Graella.
  • Per acabar torneu a prémer el boto Desa i es guardaran les darreres modificacions.
   
 
 
Horari d'activitats no lectives
 
 
Per poder visualitzar-ho més bé, heu de seguir les indicacions que es descriuen a la propera pràctica (mòdul 5, pràctica 5)
   
 
Amunt