![]() |
|
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Pràctica | |||||||||||||||||
Itineraris de l'ESO LOE |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
Concepte |
||||||||||||||||||||||
![]() |
Creació d'un itinerari per l'ESO LOE | ||||||||||||||||||||||
![]() |
Franja de idioma |
||||||||||||||||||||||
![]() |
Franja de religió |
||||||||||||||||||||||
![]() |
Franja de matèries optatives i les matèries optatives específiques de 4t d'ESO |
||||||||||||||||||||||
![]() |
Possibilitat de dividir la matèria de ciències de la naturalesa i la salut de 3r d'ESO en les matèries de Biologia-Geologia i Física i Química | ||||||||||||||||||||||
![]() |
Els Plans d'Estudis | Del centre representen gràficament la distribució i temporalització que el centre defineix per les diferents matèries al llarg de tota l'Etapa. Les matèries que han de cursar tots els alumnes s'han de distribuir directament als itineraris, mentre que les que formen part de l'oferta optativa s'han d'organitzar dins de franges. El centre pot crear un únic pla d'estudis general, o crear els plans d'estudis que consideri necessaris (per nivell, promoció, grup...) Abans però de la creació dels itineraris, es convenient haver creat els elements curriculars de centre de l'eso |
||||||||||||||||||||||
![]() |
Creació d'un itinerari per l'ESO LOE | ||||||||||||||||||||||
Per crear un nou pla d'estudis heu d'activar el menú Centre | Pans d'estudi | Del centre i prémer el boto Nou pla adaptat | |||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Creació d'un nou pla d'estudis |
|||||||||||||||||||||||
Heu d'assignar un Codi i un Nom, establir els curs escolar, triar el pla d'estudis patró que ha de ser ESO LOE, i triar la distribució anual. Heu de prémer el botó desa per confirmar les dades | |||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Creació d'un nou pla d'estudis adaptat de l'ESO LOE |
|||||||||||||||||||||||
Podeu fer la distribució de les diferents matèries a cada un dels nivells. | |||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Distribució de les matèries del pla d'estudis |
|||||||||||||||||||||||
Observeu que al fer la distribució de matèries en cursos no consecutius el número ordinal del codi de la matèria correspon sempre al nivell al qual es distribueix, així per exemple en el cas de la Música en que es distribueix sols a primer i a tercer, els codis de les matèries són MU1 i MU3 respectivament. | |||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Distribució de matèries en cursos no consecutius |
|||||||||||||||||||||||
Distribució d'àmbits al currículum | |||||||||||||||||||||||
Al fer la distribució es poden distribuïr tant àmbits com matèries, però no podeu fer de forma simultània la distribució d'Àmbits del coneixement i d'alguna de les matèries que l'integren. Si en un curs, o grup concret voleu gestionar la docència d'Àmbits del coneixement de forma diferent a la que ho feu per altres grups o nivells haureu de crear un nou itinerari específic. Per exemple si l'Àmbit de coneixement que heu creat el voleu utilitzar per 1r d'ESO però no per 3r, heu de crear itineraris diferenciats, on en el cas de 1r fareu la distribució de l'Àmbit Ciències / Matemàtiques mentre que a 3r, ho fareu amb les matèries Ciències i Matemàtiques de forma separada. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Itinerari amb la distribució de l'Àmbit Ciències / Matemàtiques |
|||||||||||||||||||||||
Observeu que en aquest cas després d'haver distribuït l'Àmbit de Ciències / Matemàtiques ja no es poden distribuir les matèries per separat | |||||||||||||||||||||||
Atenció! El programa tracta de manera diferent les avaluacions per àmbits a les avaluacions parcials i les avaluacions finals. Per això a l'avaluació final, un alumne que tingui distribuït al seu curriculum àmbits de centre, però que no tingui marcats a les MAD un PD, a les avaluacions finals s'avaluarà de les matèries normatives integrades als àmbits que l'alumne té distribuïts al itinerari . Si a un alumne que té un PD, es vol fer l'avaluació parcial per àmbits, s'han d'haver distribuït àmbits de centre al seu currículum |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
Franja de idioma | ||||||||||||||||||||||
Les franges d'idioma permeten fer la distribució de les matèries que el centre ofereix com a primera llengua estrangera. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Franja dels idiomes a l'ESO |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
Franja de religió | ||||||||||||||||||||||
A la franja de religió s'han de distribuir tant les matèries de religió que hi ha a la planificació del curs com les matèries que els centre ha creat com matèries optatives del tipus Religió - Alternativa per els alumnes que a la matrícula han indicat que "No en fa". |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Franja de religió |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
Les matèries optatives i les matèries optatives específiques de 4t d'ESO |
||||||||||||||||||||||
Tant les matèries optatives generals que s'oferten als diferents nivells de l'ESO com les matèries optatives específiques de 4t s'han de distribuir dins d'un franja de matèries optatives. Per una correcta gestió de l'avaluació final, és IMPRESCINDIBLE que com a matèries optatives específicques de 4t s'ulitzin les que el programa té com a elements curriculars generals, i en cap cas utlitzar matèries de centre amb aquest finalitat.
A diferència de les franges d'idioma o de religió que ja estan creades per defecte, les franges de matèries optatives les heu de crear prement el botó "Nova franja" |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Franges de matèries optatives |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Creació d'una franja de matèries optatives específiques de 4t |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
Franges de matèries optatives d'oferta quadrismestral | ||||||||||||||||||||||
La gestió de l'assignació de les matèries optatives es fa de forma trimestral, el program però permet crear ofertes de matèries optatives quadrimestrals. En aquest cas i per facilitar la gestió de l' assignació de matèries és aconsellable que la distribució de l' oferta corresponent al segon quadrimestre es representi al programa com si aquesta correspongués al tercer trimestre. Amb aquesta distribucíó la matèria assignada al primer quadrimestre la podreu avaluar a les avaluacions de 1r i del 2n parcial i a les avaluacions de final de curs i la matèria assignada al segon quadrimestre sols la podreu avaluar al tercer parcial i a les de final de curs |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Franja quadrimestral |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
Possibilitat de dividir la matèria de ciències de la naturalesa de 3r d' ESO en les matèries de Biologia-Geologia i Física i Química |
||||||||||||||||||||||
El centre abans de generar el currículum dels alumnes pot decidir a 3r d' ESO dividir la matèria de Ciències de la naturalesa en dos submatèries: CN3BG - Biologia i geologia En el cas de voler fer-ho, en les opcions de configuració s'ha d' assenyalar que es vol fer la divisió. Per fer-ho activeu el menú Sistema|Configuració|Paràmetres de configuració |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Paràmetre configurable per indicar que es vol dividir la matèria de CN3 |
|||||||||||||||||||||||
Si poseu que "Sí", al fer els itineraris observareu que a 3r d'ESO a la distribució de la matèria de ciències CN hi ha les matèries: CN3BG - Biologia geologia i CN3FQ - Física i química | |||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Distribució de les matèries de ciències |
|||||||||||||||||||||||
Aquestes matèries es podran avaluar a les avaluacions parcials del curs, a l'avaluació final però s'haurà d'avaluar la matèria de Ciències | |||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||