Enrera
Mòdul 5: Gestió dels itineraris i currículum
Curs SAGA secundària
  Pràctica
     
 
 
   

Itineraris de l'ESO LOE

   

Concepte

Pràctica
Creació d'un itinerari per l'ESO LOE

Franja de idioma

Franja de religió

Franja de matèries optatives i les matèries optatives específiques de 4t d'ESO

Possibilitat de dividir la matèria de ciències de la naturalesa i la salut de 3r d'ESO en les matèries de Biologia-Geologia i Física i Química
   
   

Concepte

   
Amunt

Els Plans d'Estudis | Del centre representen gràficament la distribució i temporalització que el centre defineix per les diferents matèries al llarg de tota l'Etapa.

Les matèries que han de cursar tots els alumnes s'han de distribuir directament als itineraris, mentre que les que formen part de l'oferta optativa s'han d'organitzar dins de franges.

El centre pot crear un únic pla d'estudis general, o crear els plans d'estudis que consideri necessaris (per nivell, promoció, grup...)

Abans però de la creació dels itineraris, es convenient haver creat els elements curriculars de centre de l'eso

   
Pràctica
Creació d'un itinerari per l'ESO LOE
   
  Per crear un nou pla d'estudis heu d'activar el menú Centre | Pans d'estudi | Del centre i prémer el boto Nou pla adaptat
 
 
 
Creació d'un nou pla d'estudis
   
  Heu d'assignar un Codi i un Nom, establir els curs escolar, triar el pla d'estudis patró que ha de ser ESO LOE, i triar la distribució anual. Heu de prémer el botó desa per confirmar les dades
   
 
 
Creació d'un nou pla d'estudis adaptat de l'ESO LOE
   
  Podeu fer la distribució de les diferents matèries a cada un dels nivells.
   
 
 
Distribució de les matèries del pla d'estudis
   
  Observeu que al fer la distribució de matèries en cursos no consecutius el número ordinal del codi de la matèria correspon sempre al nivell al qual es distribueix, així per exemple en el cas de la Música en que es distribueix sols a primer i a tercer, els codis de les matèries són MU1 i MU3 respectivament.
   
 
 
Distribució de matèries en cursos no consecutius
   
  Distribució d'àmbits al currículum
   
 

Al fer la distribució es poden distribuïr tant àmbits com matèries, però no podeu fer de forma simultània la distribució d'Àmbits del coneixement i d'alguna de les matèries que l'integren.

Si en un curs, o grup concret voleu gestionar la docència d'Àmbits del coneixement de forma diferent a la que ho feu per altres grups o nivells haureu de crear un nou itinerari específic.

Per exemple si l'Àmbit de coneixement que heu creat el voleu utilitzar per 1r d'ESO però no per 3r, heu de crear itineraris diferenciats, on en el cas de 1r fareu la distribució de l'Àmbit Ciències / Matemàtiques mentre que a 3r, ho fareu amb les matèries Ciències i Matemàtiques de forma separada.

   
 
 
Itinerari amb la distribució de l'Àmbit Ciències / Matemàtiques
   
  Observeu que en aquest cas després d'haver distribuït l'Àmbit de Ciències / Matemàtiques ja no es poden distribuir les matèries per separat
   
 

Atenció! El programa tracta de manera diferent les avaluacions per àmbits a les avaluacions parcials i les avaluacions finals.

A les avaluacions parcials el programa avaluarà per àmbits els alumnes que tinguin distribuïts al seu currículum  àmbits de centre. A les avaluacions finals però el programa avaluarà a l'alumne amb les matèries que integren els àmbits.

Per això a l'avaluació final, un alumne que tingui distribuït al seu curriculum àmbits de centre, però que no tingui marcats a les MAD un PD, a les avaluacions finals s'avaluarà de les matèries normatives integrades als àmbits que l'alumne té distribuïts al itinerari .

Si a un alumne que té un PD, es vol fer l'avaluació parcial per àmbits, s'han d'haver distribuït àmbits de centre al seu currículum

A les avaluacions finals  (final ordinària i final de extraordinària) el programa avaluarà a l'alumne amb les matèries i els àmbits normatius (Àmbit lingüístic i social, Àmbit científic i tecnològic, Àmbit pràctic ) que s'hagin marcat com avaluables al PD de l'alumne.

   
Franja de idioma
   
 

Les franges d'idioma permeten fer la distribució de les matèries que el centre ofereix com a primera llengua estrangera.

   
 
 
Franja dels idiomes a l'ESO
   
Franja de religió
   
 

A la franja de religió s'han de distribuir tant les matèries de religió que hi ha a la planificació del curs com les matèries que els centre ha creat com matèries optatives del tipus Religió - Alternativa per els alumnes que a la matrícula han indicat que "No en fa".

   
 
 
Franja de religió
   

Les matèries optatives i les matèries optatives específiques de 4t d'ESO

   
 

Tant les matèries optatives generals que s'oferten als diferents nivells de l'ESO com les matèries optatives específiques de 4t s'han de distribuir dins d'un franja de matèries optatives.

Per una correcta gestió de l'avaluació final, és IMPRESCINDIBLE que com a matèries optatives específicques de 4t s'ulitzin les que el programa té com a elements curriculars generals, i en cap cas utlitzar matèries de centre amb aquest finalitat.

BG4 Biologia i geologia
FQ4 Física i química
MU4 Música
EV4 Educació visual i plàstica
LL4 Llatí
SA4 Segona llengua estrangera - Anglès
SF4 Segona llengua estrangera - Francès
SI4 Segona llengua estrangera - Alemany
SL4 Segona llengua estrangera - Italià
TE4 Tecnologia
IN4 Informàtica

 

A diferència de les franges d'idioma o de religió que ja estan creades per defecte, les franges de matèries optatives les heu de crear prement el botó "Nova franja"

   
 
 
Franges de matèries optatives
   
 
 
Creació d'una franja de matèries optatives específiques de 4t
   
Franges de matèries optatives d'oferta quadrismestral
   
 

La gestió de l'assignació de les matèries optatives es fa de forma trimestral, el program però permet crear ofertes de matèries optatives quadrimestrals. En aquest cas i per facilitar la gestió de l' assignació de matèries és aconsellable que la distribució de l' oferta corresponent al segon quadrimestre es representi al programa com si aquesta correspongués al tercer trimestre.

Amb aquesta distribucíó la matèria assignada al primer quadrimestre la podreu avaluar a les avaluacions de 1r i del 2n parcial i a les avaluacions de final de curs i la matèria assignada al segon quadrimestre sols la podreu avaluar al tercer parcial i a les de final de curs

   
 
 
Franja quadrimestral
   
   

Possibilitat de dividir la matèria de ciències de la naturalesa de 3r d' ESO en les matèries de Biologia-Geologia i Física i Química

   
 

El centre abans de generar el currículum dels alumnes pot decidir a 3r d' ESO dividir la matèria de Ciències de la naturalesa en dos submatèries:

CN3BG - Biologia i geologia
CN3FQ - Física i química

En el cas de voler fer-ho, en les opcions de configuració s'ha d' assenyalar que es vol fer la divisió. Per fer-ho activeu el menú Sistema|Configuració|Paràmetres de configuració

   
 
 
Paràmetre configurable per indicar que es vol dividir la matèria de CN3
   
  Si poseu que "Sí", al fer els itineraris observareu que a 3r d'ESO a la distribució de la matèria de ciències CN hi ha les matèries: CN3BG - Biologia geologia i CN3FQ - Física i química
   
 
 
Distribució de les matèries de ciències
   
  Aquestes matèries es podran avaluar a les avaluacions parcials del curs, a l'avaluació final però s'haurà d'avaluar la matèria de Ciències
   
Amunt
Amunt