|
|
|
|
|
Gestió del currículum |
|
|
 |
Gestió del currículum: concepte |
 |
Assignació dels itineraris i generació del currículum a nivell de grup |
 |
Gestió del currículum de forma individual |
 |
Modificacions curriculars a l'ESO |
|
|
|
|
|
|
 |
Gestió del currículum: concepte |
|
|
|
Una vegada feta la matrícula dels alumnes, i per poder fer correctament les assignacions de matèries als grups, les llistes d'alumnes distribuïts per matèries, les gestions d'incidències i l'avaluació, és necessari crear el currículum del alumnes.
Després d'assignar a un alumne un dels itineraris corresponents al pla d'estudis al que s'ha matriculat s'ha de generar el seu currículum. (L'itinerari actua com a patró per la generació del currículum individual)
El procediment de generar el currículum d'un alumne permet concretar la part optativa del seu pla d'estudis.
Si en el moment de fer la matrícula de l'alumne ja s'ha fet la selecció de matèries corresponents, al generar el currículum el programa mantindrà preseleccionades les matèries. Aquesta selecció es podrà modificar després de generar el currículum.
Si l'alumne s'ha matriculat de soltes, al generar el currículum s'assignaran només les matèries seleccionades i es distribuiran d'acord amb l'itinerari triat a la matrícula.
Les assignacions i la generació del currículum dels alumnes es pot fer a nivell de grup i de forma individual. |
|
|
 |
Assignació dels itineraris i generació del currículum a nivell de grup |
|
|
|
Per fer l' assignació dels itineraris i generar el currículum a nivell de grup heu d'activar el menú Gestió | Alumnes | Gestió del currículum.
Indiqueu el Curs escolar 2007/2008, el Pla d'estudis i el Curs, si voleu indiqueu el grup (en blanc gestionareu tots els alumnes del nivell a la vegada) i atenció! deixeu en blanc el camp It. matrícula. A continuació premeu la fletxa d'acció  |
|
|
|
|
|
Filtre per fer la selecció dels alumnes per fer l'assignació del currículum |
|
|
|
Després de prémer la fletxa d'acció , a la pantalla tindreu la relació d'alumnes seleccionats per les condicions definides de pla d'estudis, nivell i si es el cas grup
Seleccioneu en el desplegable Assignació itinerari el que voleu assignar al conjunt d'alumnes, i seleccioneu també els alumnes en concret als que voleu assignar i generar el currículum. Si premeu la cel·la superior de selecció, els seleccionareu tots a la vegada. |
|
|
|
|
|
Selecció dels alumnes per fer l'assignació del currículum |
|
|
|
Després d'haver seleccionat els alumnes i haver triat l'itinerari, heu de prémer el botó Genera Currículum.
Amb aquesta acció, el programa crearà el currículum de cada un dels alumnes seleccionats d'acord amb el model del itinerari assignat.
Abans de les avaluacions haureu de crear el currículum dels alumnes matriculats a ESO LOE, a Batxillerat LOGSE i de Cicles formatius (CFPM, CFPS, CFAM i CFAS), la generació del currículum dels alumnes de Batxillerat LOE, es s'haurà de fer a SAGA abans de les avaluacions finals (ara aquesta funcionalitat no està disponible)
Al gestionar els itineraris d'ESO i Batxillerat on hi pot haver definides a l'itinerari matèries optatives, el programa mostrarà una nova pantalla amb la relació d'alumnes, amb uns quadres de selecció per concretar les matèries optatives que s'han d'assignar a l'alumne. Si al fer la matrícula s'ha assignat un itinerari, i les opcions corresponents es corresponen amb la distribució del itinerari, al gestionar el currículum les matèries estaran preseleccionades. |
|
|
|
|
|
Assignació de les matèries optatives al currículum dels alumnes |
|
|
|
Haureu de seleccionar les matèries optatives que voleu assignar al currículum dels alumnes, observareu que ja hi ha preseleccionades les matèries triades al moment de fer la matrícula.
Per poder seleccionar més d'una matèria, o si voleu que al seleccionar una matèria no es perdi la selecció feta amb anterioritat heu de mantenir pressionada la tecla Ctrl al mateix temps que amb el ratolí indiqueu les selecció de les matèries.
Per acabar i generar el currículum cal prémer el botó Generar Currículum.
Si al fer la distribució del currículum heu previst gestionar les matèries optatives de forma trimestral o quadrimestral cal accedir de nou cada trimestre/quadrimestre i completar l'assignació. Compte!! que ara heu de prémer el botó Completar currículum
Si voleu poder revisar les dades o fer modificacions a nivell general repetint el procés. |
|
|
 |
Gestió del currículum de forma individual |
|
|
|
Després d'haver fet l'assignació i generació del currículum dels alumnes també el podeu observar i/o editar per modificar-lo, si ho considereu necessari, de forma individual.
Accediu a la fitxa de matrícula de l'alumne Gestió | Alumnes | Dades dels alumnes. Feu la cerca de l'alumne que voleu gestionar i premeu la icona de la lupa de la columna Accions. |
|
|
|
|
|
Cerca de l'alumne per gestionar el currículum de forma individual |
|
|
|
S'obrirà la fitxa de la matrícula. Cliqueu l'opció Matrícula/es. |
|
|
|
|
|
Selecció de les dades acadèmiques de la matrícula |
|
|
|
Per accedir al currículum de l'alumne he de prémer la icona de llapis i així podreu veure i editar el currículum |
|
|
|
|
|
Accés al currículum de l'alumne |
|
|
|
Per poder fer-hi modificacions heu prémer la fletxa d'acció de la matèria que vulgueu editar |
|
|
|
|
|
Currículum d'un alumne |
|
|
|
Per acabar de fer els canvis i tancar la fitxa del currículum heu de prémer el botó Desa |
|
|
 |
Modificacions curriculars |
|
|
|
Podeu realitzar els canvis a les distribucions dels continguts dels alumnes d'acord amb la modificació curricular que correspongui. Les avaluacions parcials es realitzaran segons aquestes distribucions.
A l'ESO LOE però; l'avaluació final dels els alumnes que segueixin un Pla individualitzat o un Programa de diversificació curricular, s'haurà de fer segons els continguts marcats al Pla o al Projecte (de forma independent dels avaluats a les parcials)
Prèviament haureu d'haver generat el currículum del curs seguint les instruccions generals
Per veure a la fitxa de l'alumne de les característiques del Pla o del Programa haureu de:
1- Localitzar l’alumne
- Heu d’activar el menú Alumnes|Dades dels alumnes i fer la cerca de l’alumne o del grup d’alumnes
2- Accedir a la fitxa de l’alumne
- Heu de premeu la icona de la fletxa d’acció de l’alumne corresponent
3- Obrir el grup de dades Centre i el bloc Mesures d’atenció a la diversitat
- Heu de triar el grup de dades de Centre i el bloc Mesures d’atenció a la diversitat
|
|
|
|
|
|
Mesures registrades a l'alumne |
|
|
|
A la pantalla es mostraran les mesures d’atenció que s’hagin entrat prèviament, i prement la icona de la fletxa podeu observar el contingut o crear-ne de noves.
|
|
|
|
|
|
Detall de la mesura |
|
|
|
4- Crear una nova mesura
- Heu de prémer el botó Nova(per crear un nou registre de mesura)
5- Completar la informació de la mesura:
- Heu d’indicar el Tipus de mesura(Adaptacions curriculars, Escolarització compartida amb altres tipus de centre, Escolarització compartida amb un centre d’Educació especial, Mesures de recuperació, Mesures de reforç, Programes de diversificació o Pla individualitzat) (això ho podeu deixar per completar al proper curs)
- Heu d’establir el Curs escolar (curs al que s’aplicarà la mesura)(2008-2009)
- Heu de posar la Data d’inici d’aplicació (Data que no pot estar en blanc) (15-09-2008)
- Podeu posar la Data de fi d’aplicació(Data que es pot deixar en blanc si es desconeix
- Heu d’indicar qui proposa la mesura: Mesura proposada per: (L’equip docent, la junta d’avaluació)
- Podeu posar la Descripció i valoració de la mesura(Per completar amb les dades que correspongui)(es pot fer ara o al proper curs)
6- Desar les dades o tancar sense enregistrar
- Heu de prémer el botó Desar (Per enregistrar les dades) o el botó Tancar(Per sortir sense enregistrar)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|