![]() |
|
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Pràctica | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||
Itineraris dels cicles formatius LOGSE |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
Concepte |
|||||||||||||
Creació dels itineraris. |
|||||||||||||
Gestió de les hores de lliure disposició |
|||||||||||||
Subcrèdits als cicles formatius |
|||||||||||||
Crèdits distribuïts entre dos anys | |||||||||||||
Cicles de distribució singular |
|||||||||||||
Cicles de distribució singular |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
Els itineraris són la representació gràfica de la distribució dels continguts assignats a un pla d'estudis, a on s'informa dels elements curriculars que hi ha distribuïts i de la seva distribució en el temps. Recordeu que en la gestió dels cicles formatius els crèdits distribuïts al l'itinerari es copiaran directament al generar el currículum dels alumnes. El alumnes que facin curs complert, s'els assignarà els crèdits del nivell al que estiguin matriculats, però els alumnes als que s'hagi assenyalat la matrícula de soltes s'assignarà al seu currículum sols els crèdits marcats, indiferentment que inicialment es facin a "Primer" o a "Segon" Us aconsellem que mireu les miniguies corresponents al treball amb subcrèdits i a la gestió dels cicles formatius de distribució singular. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
Els itineraris els podeu crear de nou, o copiar els del curs actual |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Itinerari d'un cicles formatiu de dos anys |
|||||||||||||
![]() |
Gestió de les hores de lliure disposició per personalitzar les hores assignades a cada crèdit | ||||||||||||
En els cicles formatius cada crèdit té establertes unes hores mínimes de treball, cada centre però pot ampliar aquestes hores. Per poder editar el valor de les hores assignades pel centre a cada crèdit heu de:
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Conjunt de continguts generals d'un cicles formatiu |
|||||||||||||
Per editar les hores heu d'afegir una repartició pel curs escolar i assignar-hi les hores | |||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Assignació de les hores d'un crèdit |
|||||||||||||
Observeu que el resum d'hores recull les modificacions realitzades | |||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Continguts generals d'un cicle formatiu |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
SAGA prement al centre crear els subcrèdis que consideri convenients per poder dividir crèdits dels cicles formatius. Els subcrèdits es poden crear tant per els crèdits normatius, com per els crèdits creats amb les hores de lliure disposició. De la mateixa manera que es poden crear elements curriculars de disseny del centre, es poden crear els subcrèdits. El subcrèdit s'ha de distingir del crèdit per el format del codi. El codi d'un subcredit ha d'estar format per el codi del crèdit, un punt i un número entre 1 i 9)
|
|||||||||||||
Per crear un subcrèdit activeu el menú Centre|Plans d’estudi|Elements curriculars i apareixerà a la pantalla la relació de plans d'estudis possibles. |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Accés als elements curriculars |
|||||||||||||
Premeu la icona Seleccioneu l'opció Continguts del centre Premeu el boto “Nou Crèdit”, per poder donar d’alta un nou crèdit (en aquest cas subcrèdit). |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Crear un nou crèdit |
|||||||||||||
Entreu les dades corresponents a aquest crèdit: codi, nom, hores....
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Dades del nou crèdit (Subcrèdit) |
|||||||||||||
Assenyaleu que el nou contingut correspon a un Subcrèdit, i cerqueu el crèdit pare. Definiu l'inici del període de vigència del crèdit (no cal definir la data de fi si la desconeixeu) Deseu, i repetiu les mateixes accions per la resta de crèdits (subcrèdits). |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Nous “subcrèdits” del cicle formatiu |
|||||||||||||
Crèdits distribuïts entre dos anys | |||||||||||||
En alguns cicles formatius hi ha crèdits que per les seves característiques, continguts o per la durada en hores es convenient que estiguessin distribuïts entre els dos cursos del cicle formatiu.
Imaginem que en el cicle formatiu CFPS Restauració es vol “dividir” el crèdit: 871-Llengua estrangera actualment distribuït en 132 hores(66 hores a cada curs) en dos subcrèdits:
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Distribució dels nous crèdits (subcrèdits) | |||||||||||||
Activeu el menú Centre|Plans d’estudi|Del centre | |||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Pla d’estudis inicial |
|||||||||||||
Elimineu la distribució del crèdit 871, entrant a definir la distribució del crèdit clicant sobre la icona ![]() |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Distribució interna del crèdit |
|||||||||||||
i, a continuació, prement la icona Tot seguit heu de definir la distribució dels nous crèdits (subcrèdits) fent clic sobre la icona |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Definició de la distribució horària |
|||||||||||||
Premeu el botó![]() |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Definició de la franja i repartiment d’hores |
|||||||||||||
Una vegada gestionades aquestes accions veureu la nova distribució de l’itinerari. Actualment els nous crèdits (subcrèdits) els trobareu com a crèdits sense mòdul | |||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Situació Actual - Pla d’estudis modificat amb els nous crèdits (subcrèdtis) sense mòdul |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Situació Futura - Pla d’estudis amb els subcrèdits reals distribuïts |
|||||||||||||
Generar el currículum | |||||||||||||
Una vegada fet el nou itinerari s’ha de tornar a generar el currículum dels alumnes dels cicles formatius corresponents. Si ja el tenen generat es pot fer accedint a la fitxa de matricula fent les modificacions directes al currículum de l’alumne. |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Accés directa al currículum de l’alumne |
|||||||||||||
Hi ha cicles formatius que en relació amb d'altres cicles formatius de la seva mateixa família professional tenen uns crèdits que en la seva totalitat o de forma parcial comparteixen continguts, objectius i programació amb altres crèdits d'altres cicles formatius. El Departament d'Educació ha establert en casos concrets unes resolucions que regulen aquestes correspondències. |
|||||||||||||
Exemple de gestió dels cicles formatius:
En les distribucions singulars les resolucions individualitzades del departament d’educació estableixen un seguit de crèdits convalidables entre els cicles i uns reconeixements de qualificacions entre crèdits, que en alguns casos no tenen l’equivalència directa de 1 a 1. Així per exemple el crèdit 121 -Gestió de xarxes d’àrea local del (ASI) que té assignades 240hcom a mínim no pot tenir l’equivalència directa amb el crèdit 102 – Xarxes d’àrea local del (DAI) que té assignades 180h com a mínim. Per aquest motiu s’ha possibilitat de poder dividir el crèdit 121 -Gestió de xarxes d’àrea local del (ASI) en dos subcrèdits:
Aquest fet, possibilita establir els reconeixements de qualificació entre:
|
|||||||||||||
Accions a fer en l’entorn de Saga: | |||||||||||||
1 - Crear els subcrèdits | |||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Elements curriculars del cicle formatiu |
|||||||||||||
2 - Crear els plans d’estudis | |||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Itinerari de DAI |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Itinerari d' ASI |
|||||||||||||
3 - Assigneu als alumnes el pla d’estudis corresponent i genereu el currículum. | |||||||||||||
La gestió de l'assignació i generació del currículum no difereix d les accions que s'han fet habitualment amb els plans d'estudi. | |||||||||||||
4- Gestioneu l'avaluació | |||||||||||||
A la resolució hi ha dues taules que determinen les convalidacions Annex 2, i els crèdits amb reconeixement de qualificació Annex 3, la resta de crèdits i de subcrèdits s'avaluaran de forma habitual. | |||||||||||||
![]() |
Annex 1 | ||||||||||||
Taules de correspondències | |||||||||||||
Per veure més clar la gestió hem preparat dues taules amb els mòduls, crèdits i subcrèdits dels dos cicles formatius. En aquestes taules hi ha 7 columnes:
|
|||||||||||||
Taula 1 | |||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Taula 2 | |||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
![]() |
Annex 2
|
||||||||||||
![]() |
Annex 3
|
||||||||||||
Un centre té una resolució que li permet gestionar els cicles formatius CFPS Desenvolupament d'aplicacions informàtiques i CFPS Administració de sistemes informàtics amb un distribució singular. (Els alumnes poden aconseguir la titulació dels dos cicles formatius en 3 cursos) Un alumne que va cursar:
En el curs 2006/2007 ha realitzat la matrícula del 2n curs del CFPS Administració de sistemes informàtics i en acabar aquest curs hauria de poder ser avaluat. |
|||||||||||||
Accions a fer en l'entorn de SAGA | |||||||||||||
![]() |
Completar l'expedient | ||||||||||||
Completar l'expedient afegint en el curs escolar 2004/2005 el 1r curs del CFPS Administració de sistemes informàtics. | |||||||||||||
Feu la cerca de l'alumne: [ Torroella Martín , Albert]
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Expedient de l'alumne |
|||||||||||||
Editeu les dades assignant als subcrèdits les qualificacions corresponents al curs DAI 2004/2005 segons l'Annex 3 de la pràctica 3 Entreu als crèdits FOL i RAT les convalidacions d'acord amb l'Annex 2 de la pràctica 3 |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Expedient del curs 2005/2006 d'ASI amb les correspondències de la resolució |
|||||||||||||
![]() |
Avaluació final de l'alumne | ||||||||||||
Al fer l'avaluació final d'etapa el programa recuperarà de l'expedient les qualificacions dels subcrèdits i crèdits corresponents per poder generar la qualificació final dels crèdits mòduls i final d'etapa | |||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Avaluació final |
|||||||||||||
Si l'alumne ha superat tots els crèdits i mòduls el programa calcularà la qualificació final | |||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Qualificació final d'Etapa |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||