|
Itineraris de l'ESO LOE |
|
|
 |
Concepte |
 |
Creació matèries optatives |
 |
Creació d' àmbits del coneixement |
|
Creació d'un itinerari per l'ESO LOE |
 |
Distribució dels àmbits del coneixement als itineraris |
|
Divisió de la matèria de Ciències en Biologia/Geologia i Física/Química |
|
|
|
Concepte |
|
|
 |
Els Plans d'Estudis | Del centre representen gràficament la distribució en el temps de les diferents matèries del pla d'estudis.
El pla d'estudis de l'ESO, té matèries comuns, matèries optatives (generals), matèries optatives alternatives a la leligió i matèries optatives específiques que venen regurlades pel pròpi pla d'estudis. A més de les matèries optatives generals i matèries optatives alternatives a la religió que determina el pla d'estudis, el centre té autonomia per crear i fer el manteniment de matèries pròpies de centre
El centre pot crear un únic pla d'estudis general, o crear els plans d'estudis que consideri necessaris (per nivell, promoció, grup...) per representar la distribució de les matèries per a tot el pla d'estudis, per cada nivell o fins i tot per grups |
|
|
|
Creació i manteniment de matèries optatives |
|
|
|
Tot i que es poden donar d'alta en qualsevol moment, és convenient que abans de crear els itineraris el centre doni d' alta les matèries optatives que consideri oportú.
Saga distingeix dos tipus de matèries optatives :
- Les matèries optatives de centre per l' oferta general. Materies optatives d'oferta general per a tots els alumnes. Per poder ofertar a les franges de matèries optatives generals
- Les matèries optatives de Religió o alternatives. Matèries optatives que el centre oferta als alumnes que a la matrícula han indicat que no fan religió i que s'han de distribuir a les franges de Religió - alternativa
Per poder crear una nova matèria optativa:
- Heu d' activar el menú Centre | Plans d'estudi | Elements curriculars
Observareu la relació de plans d'estudi dels que el centre està autoritzat a impartir docència.
- Feu clic sobre la icona
corresponent a l'ESO LOE
|
|
|
|
|
|
Elements curriculars |
|
|
|
Observareu que esta preseleccionat l'apartat de Matèries optatives del centre.
- Heu de prémer el botó Nova Matèria Opt. que hi ha al peu de la pàgina per poder crear una nova matèria
|
|
|
|
|
|
Creació de noves matèries optatives |
|
|
|
En una nova pantalla heu d' entrar les dades de la matèria que voleu crear.
|
|
|
|
|
|
Nova matèria optativa |
|
|
 |
A la nova matèria haureu d' assignar-hi codi i nom.
- Codi
El Codi servirà per distingir clarament la matèria d' altres; podrà tenir fins a 4 caràcters i no ha de coincidir amb el codi assignat prèviament a d' altres matèries. (El programa avisa que el codi ja existeix si es vol crear una matèria amb el codi assignat prèviament a una altre)
Al fer la distribució al itinerari el programa afegirà al codi de forma automàtica el número ordinal corresponent al nivell del curs en que es distribueix.
Així, en el cas de l' exemple de la matèria APA Aprendre a aprendre, per fer la distribució a 1r d'ESO haureu de fer-ho amb la matèria APA1, a 2n d'ESO APA2, a 3r APA3 ...
- Nom
Heu de posar un nom per denominar la matèria. El nom pot ser coincident amb el nom d'altres matèries
- Tipus de matèria.
Permet distingir el tipus de matèria, (Optatives / Religió-Alternativa) amb un desplegable:
- Optatives - de caire general que formaran part de l' oferta en les franges de matèries optatives
- Religió - Alternativa - estaran a la franja de la Religió / Alternativa. Aquestes matèries les crearà el centre per ofertar als alumnes que no opten per a fer cap tipus de religió.
Al definir una nova matèria es poden complementar també els camps:
Alumnes als quals s' adreça (Informació complementària de la matèria)
Descripció (Informació per orientar als alumnes)
Període de vigència: S'ha de definir l' inici i es pot introduir el fi que marcaran la vigència o no de la matèria (si no s' estableix el fi es consideren vigent la matèria de forma indefinida)
Al peu de la pàgina hi ha tres botons:
- Enrera: Permet abandonar la tasca sense enregistrar cap dada
- Desa: Enregistra les dades de la matèria i tanca la pantalla de creació de noves matèries
- Desa i continua: Enregistra les dades de la matèria i prepara la pantalla per entrar les dades d'una nova matèria
Després de desar les dades les noves matèries ja es podran utilitzar en els plans d'estudi de l'ESO LOE |
|
|
 |
Creació d' àmbits del coneixement |
|
|
|
Per poder impartir de forma integrada la docència i fer l'avaluació conjunta de dos o més matèries, Els centres poden crear àmbits de coneixement .
- Heu d' activar el menú Centre | Plans d'estudi | Elements curriculars per poder crear un àmbit del coneixement.
Observareu la relació de plans d'estudi dels que el centre està autoritzat a impartir docència.
- Feu clic sobre la icona
corresponent a l'ESO LOE
|
|
|
|
|
|
Elements curriculars |
|
|
|
Observeu que esta preseleccionat l'apartat de Matèries optatives del centre.
- Heu d' activar primer l'apartat Àmbits de coneixement, i prémer el botó Nou Àmbit con. que hi ha al peu de la pàgina.
|
|
|
|
|
|
Creació dels Àmbits del coneixement |
|
|
|
- Al prémel el botó Nou àmbit, heu d' assignar-hi un codi i un nom, i establir les matèries que en formen part
|
|
|
|
|
|
Definició dels Àmbits del coneixement |
|
|
 |
El codi ha de ser diferent al d' altres matèries o àmbits definits prèviament. Per triar les matèries es fa seleccionat-les (amb el mousse) de les disponibles i després passar-les a la finestra de l' esquerra fent "clic" sobre la fletxa corresponent.
Per acabar heu de desar.
Si heu creat un àmbit del coneixement el podreu distribuïr als itineraris. No podreu però fer la distribució simultania d' un àmbit i al mateix temps una de les matèries que en forma part. |
|
|
|
|
|
Creació d'un itinerari per l'ESO LOE |
|
|
|
Per crear un nou pla d'estudis heu d' activar el menú Centre | Pans d'estudi | Del centre i prémer el boto Nou pla adaptat |
|
|
|
|
|
Creació d'un nou pla d'estudis |
|
|
|
Heu d' assignar un Codi i un Nom, establir els curs escolar, triar el pla d'estudis patró que ha de ser ESO LOE, i triar la distribució anual. Heu de prémer el botó desa per confirmar les dades |
|
|
|
|
|
Creació d'un nou pla d'estudis adaptat de l'ESO LOE |
|
|
|
Podeu fer la distribució de les diferents matèries a cada un dels nivells. |
|
|
|
|
|
Distribució de les matèries del pla d'estudis |
|
|
|
Observeu que al fer la distribució de matèries en cursos no consecutius el número ordinal del codi de la matèria correspon sempre al nivell al qual es distribueix, així per exemple en el cas de la Música en que es distribueix sols a primer i a tercer, els codis de les matèries són MU1 i MU3 respectivament. |
|
|
|
|
 |
Distribució de matèries en cursos no consecutius |
|
|
|
Treball amb franges |
|
|
|
Les matèries que han de cursar tots els alumnes s'han de distribuir directament a l'itinerari del pla d'estudis, però les matèries que permeten opcions de tria (matèries que puguin ser alternatives i que no tenen de fer tots els alumnes, el programa les gestiona per franges:
- Franja de idioma
- Franja de religió o de matèries alternatives a la religió
- Franja/ges de matèries optatives
|
|
|
|
|
 |
Franja de idioma |
|
|
|
Les franges d'idioma permeten fer la distribució de les matèries que el centre ofereix com a primera llengua estrangera. |
|
|
|
|
|
Franja dels idiomes a l'ESO |
|
|
 |
Franja de religió |
|
|
|
A la franja de religió s'han de distribuir tant les matèries de religió que hi ha a la planificació del curs com les matèries que els centre ha creat com matèries optatives del tipus Religió - Alternativa per els alumnes que a la matrícula han indicat que "No en fa". |
|
|
|
|
|
Franja de religió |
|
|
 |
Les matèries optatives i les matèries optatives específiques de 4t d'ESO |
|
|
|
Tant les matèries optatives generals que s'oferten als diferents nivells de l'ESO com les matèries optatives específiques de 4t s'han de distribuir dins d'un franja de matèries optatives.
Per una correcta gestió de l'avaluació final, és IMPRESCINDIBLE que com a matèries optatives específicques de 4t s'ulitzin les que el programa té com a elements curriculars generals, i en cap cas utlitzar matèries de centre amb aquest finalitat.
BG4 |
Biologia i geologia |
FQ4 |
Física i química |
MU4 |
Música |
EV4 |
Educació visual i plàstica |
LL4 |
Llatí |
SA4 |
Segona llengua estrangera - Anglès |
SF4 |
Segona llengua estrangera - Francès |
SI4 |
Segona llengua estrangera - Alemany |
SL4 |
Segona llengua estrangera - Italià |
TE4 |
Tecnologia |
IN4 |
Informàtica |
A diferència de les franges d'idioma o de religió que ja estan creades per defecte, les franges de matèries optatives les heu de crear prement el botó "Nova franja"
|
|
|
|
|
|
Franges de matèries optatives |
|
|
|
|
|
Creació d'una franja de matèries optatives específiques de 4t |
|
|
 |
Franges de matèries optatives d'oferta quadrismestral |
|
|
|
La gestió de l'assignació de les matèries optatives es fa de forma trimestral, el program però permet crear ofertes de matèries optatives quadrimestrals. En aquest cas i per facilitar la gestió de l' assignació de matèries és aconsellable que la distribució de l' oferta corresponent al segon quadrimestre es representi al programa com si aquesta correspongués al tercer trimestre.
Amb aquesta distribucíó la matèria assignada al primer quadrimestre la podreu avaluar a les avaluacions de 1r i del 2n parcial i a les avaluacions de final de curs i la matèria assignada al segon quadrimestre sols la podreu avaluar al tercer parcial i a les de final de curs |
|
|
|
|
|
Franja quadrimestral |
|
|
|
|
 |
Distribució dels àmbits del coneixement als itineraris |
|
|
|
No podeu fer de forma simultània la distribució d' Àmbits del coneixement i d' alguna de les matèries que l' integren. Si en un curs, o grup concret voleu gestionar la docència d' Àmbits del coneixement de forma diferent a la que ho feu per altres grups o nivells haureu de crear un nou itinerari específic.
Per exemple si l' Àmbit de coneixement que heu creat, el voleu utilitzar per 1r d' ESO però no per 3r, heu de crear itineraris diferenciats, on en el cas de 1r fareu la distribució de l' Àmbit Ciències / Matemàtiques mentre que a 3r, ho fareu amb les matèries Ciències i Matemàtiques de forma separada. |
|
|
|
|
|
Itinerari amb la distribució de l' Àmbit Ciències / Matemàtiques |
|
|
|
|
|
Divisió de la matèria de Ciències en Biologia/Geologia i Física/Química |
|
|
|
El centre pot decidir a 3r d' ESO dividir la matèria de Ciències de la naturalesa en dos submatèries:
CN3BG - Biologia i geologia
CN3FQ - Física i química
En el cas de voler fer-ho, ho heu d'indicar a les opcions de configuració. Hauru d' assenyalar que es vol fer la divisió.
- Per fer-ho activeu el menú Sistema|Configuració|Paràmetres de configuració
|
|
|
|
|
|
Llista de paràmetres de configuració |
|
|
|
- Premeu la fletxa d'accío de l' opció de la divisió de les ciències.
|
|
|
|
Després d' haver-ho seleccionat, en el moment de fer els itineraris ja podeu distribuir directament les divisions de la matèria. |
|
|
|
|
|
Distribució de les submatèries CN3BG i CN3FQ |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|