Enrera
Mòdul 4: Llistes, consultes, exportacions i llistes configurables
Seminari SAGA CFA i AFA
  Pràctica
.
   
 
 
   
Exportació de dades
   
 

A la primera sessió d'aquest seminaris es va mostrar la nova funcionalitat d'exportació des del menú Dades | Exportació.

Val a dir que el procés d'exportar dades des del SAGA, es present a diferents llocs de l'aplicatiu. A l'anterior pràctica ja s'ha tractat el tema de l'exportació de consultes, en els seus diferents formats: CSV, XML i HTML, tot i que els que presenten més utilitat són l'HTML, per la seva rapidesa de consulta (en format pàgina web) i el CSV, que permet treballar les dades des d'un entorn diferent però conegut per a la majoria: El full de càlcul.

Un altre lloc on es pot trobar aquesta versatilitat és en la impressió de llistes, per exemple, des del menú Gestió | Alumnes | Dades dels alumnes, on hi ha llistes que van acompanyades de més d'una icona d'impressió, fins a un màxim de quatre, una pel format estàndard del PDF, i les altres tres per a cada un dels formats d'exportació.

Una aplicació pràctica de l'exportació de les dades, es poder fusionar documents de text, amb les dades que s'extreuen amb els fitxers CSV.

   
Creació d'un fitxer d'exportació de dades
   
 
  • Obriu el menú Dades | Exportació | Exportació
  • Premeu la icona d'Acció de l'Àmbit Matrícula
   
 
 
Relació d'Àmbits d'extracció de dades
   
 

Fitxeu-vos que, a la secció Blocs d'informació, per defecte, el programa ja té activats els blocs de Dades del alumnes i Matrícula.

  • Premeu directament el botó Exporta.
   
 
 
Blocs d'informació
   
 

Apareixerà una nova finestra que demanarà que és vol fer amb el fitxer:

  • Seleccioneu Obre amb scalc.exe (o Excel.exe) i premeu D'acord
   
 
 
Obrir resultats de la Consulta
   
 

Automàticament s'obrirà el programa Calc amb una finestra d'importació.

  • Comproveu que, per defecte, totes les definicions, i premeu el botó D'acord.
   
 
 
Finestra d'importació de text del calc
 
 
  • Comproveu que les dades s'hagin exportat correctament.
  • Observeu el contingut de les columnes i esborreu-ne les buides.
  • Per acabar, guardeu el fitxer resultant, amb el mateix format d'origen: scv
   
 
 
guardar fitxer csv
   
 
  • Confirmeu l'acció clicant a Yes en la darrera finestra, prèvia a guardar el fitxer.
   
Inserir camps de combinació en un document de text
 
 

A qualsevol document del Writer (OpenOffice), es poden inserir camps d'aquest fitxer amb la finalitat de personalitzar-lo, per exemple en un document de sol·licitud de l'expedient acadèmic als alumnes nous.

Un cop es disposa del document base, cal accedir al menú Insereix i triar l'opció Referència creuada

   
 
 
Menú Visualització
   
 
  • De la finestra següent, s'ha de seleccionar la pestanya Base de dades

Al quadre de l'esquerra, es mostren els arxius de dades disponibles i, en seleccionar-ne un, al quadre de la dreta es mostren els camps disponibles d'aquest fitxer.

  • Premeu el botó Navega per cercar el fitxer CSV que s'ha creat a partir de l'exportació anterior.
   
 
 
Inserir camps d'una base de dades
   
 
  • Per posar un camp en el document, només cal seleccionar el camp que es vulgui i clicar al botó Insereix, o directament arrossegar els camps fins al seu lloc.
   

 
Document amb camps inserits
   
Obtenir el document personalitzat
   
 

Ara només falta imprimir o desar els documents resultants de la personalització. Es pot fer des de l'opció Auxiliar de fusió de correu electrònic del menú Eines.

Hi ha, també, una altra opció que permet obtenir un document únic per a només una de les persones que figuren al fitxer de dades.

En aquest cas, cal accedir al menú Visualització i activar l'opció Fonts de dades.

   
 
Menú Visualització
   
 

Llavors es mostrarà, a la part superior de la pantalla, l'arxiu de dades i una barra d'eines específica.

Seleccioneu el registre que conté les dades de la persona que us interessa i cliqueu a la icona Dades a camps.

Aquesta acció personalitza el document únicament pel destinatari/ària escollit.

   
 

 
Document personalitzat
 
  Prement la icona imprimir podeu repetir l'acció les vegades que faci falta.
 
 
Amunt