Departament
MÚSICA
PRESENTACIÓ
Escoltar el sons i el silenci, produir-los i representar-los gràficament, enregistrar-los i manipular-los de diverses formes. Tot això forma part de la sensibilització musical que volem oferir a l'alumnat des de la nostra àrea de coneixement.
EL NOSTRE ESPAI
Tant el nostre professorat com els nostres alumnes disposen de les eines necessàries -tradicionals o de nova creació- per dur a terme diversos projectes docents.
Cliqueu per visitar el nostre àlbum web
1r CICLE
OBJECTIUS GENERALS
· Aconseguir que l'alumnat tingui un nivell de coneixement del llenguatge musical que permeti llegir una partitura, identificar els elements bàsics d'aquesta i seguir una audició amb el suport de la partitura.
· Conèixer, analitzar i reconèixer en una partitura i en una audició musicals els elements bàsics de la composició musical (ritme, melodia i harmonia).
· Conèixer què és el so, les seves qualitats i identificar aquestes en una partitura i en una audició.
· Conèixer els diferents tipus de textura musical i identificar-los tant en una partitura com a través de l'audició musical.
· Conèixer els diferents instruments musicals. Identificar-los visual i auditivament i treballar la seva classificació.
· Conèixer la veu. Les seves característiques, els tipus de veus i la seva classificació. Identificar auditivament els diferents tipus de veus.
· Ser capaç d'escriure música amb un programa d'edició de partitures i crear partitures senzilles posant en pràctica els elements del llenguatge estudiats a l'aula.
· Ser capaç d'interpretar amb la flauta i amb instrumental Orff partitures de diferent dificultat.
2n CICLE
OBJECTIUS GENERALS
· Fomentar la interacció amb altres àmbits i matèries d'ESO i Batxillerat com ara la Física, la Tecnologia, la Informàtica i la Llengua anglesa.
· Integrar l'alumnat nouvingut amb l’alumnat autòcton a través de la tecnologia informàtica relacionada amb l’anàlisi i la síntesi de so.
· Proporcionar una igualtat de possibilitats real mercès a la utilització de programari lliure de fàcil accés.
· Afavorir la capacitat d’abstracció gràcies a la pràctica basada en instruments virtuals modulars i a les diferents formes de representació visual del fet sonor.
El so: un punt de partença
A diferència de les eines i els mètodes tradicionals, que parteixen de la teoria musical, dels instruments i de la notació tradicional, aquest projecte parteix directament del so: un element que tots reconeixem sense necessitat de formació prèvia.
És el so allò que més interessa en un primer moment, per tal d'analitzar-lo, qüestionar-lo i modificar-lo digitalment.
Serà a partir d'aquesta aproximació que s'establirà una reflexió sobre els elements que l'integren, les característiques fonamentals -tant a nivell acústic com psicològic- i la forma com podria produir-se un so anàleg amb instruments tradicionals -sigui quina sigui la cultura de la qual provenen.
Programari
Cliqueu per engrandir les imatges
Treballs realitzats
a 2n cicle d'ESO
Clicant a les icones podreu escoltar, en format mp3, algunes mostres dels treballs sonors realitzats pel professorat i pels alumnes del centre.
Mix
Mixdown
Dansa Mix
Mixdown Veu 01
Mixdown Veu 02
Amrik 01
Alis
Salahddin
Rocio
Aitor
Tornar a l'inici