Curs Moodle INSTITUT CAN PEIXAUET.
  Pàgines
   
   
 
Moodle com a alumne.
 

3. Els perfils d'usuari/ària.

Les coses que podem veure o modificar o afegir de la pàgina d'inici i dels diferents cursos depenen del perfil amb el que ens hem identificat.

Els usuaris d'un lloc Moodle, és a dir, les persones que s'han identificat amb un nom d'usuari i una contrasenya, poden tenir diferents perfils o rols, cosa que a la pràctica es tradueix en el fet de tenir permisos, o no, per fer accions diverses.

Els rols principals que hi ha són:

  • Administrador: té accés a la gestió de tot el lloc.
  • Creador de cursos: pot crear cursos dels quals el mateix usuari pot ser-ne professor amb permisos d'edició. Cal que l'administrador li atorgui aquest perfil.
  • Professor editor: pot editar els cursos ja creats per l'administrador en els que l'ha assignat aquest perfil, inscriure estudiants i altres professors, editors o no (l'administrador pot limitar aquesta opció) i gestionar el curs.
  • Professor no editor: pot gestionar el curs, és a dir, participar als fòrums i valorar activitats, però no pot editar el curs afegint o eliminar recursos i activitats.
  • Estudiant: pot consultar els recursos i participar en les activitats dels cursos als quals estigui inscrit.

A més d'aquests perfils hi ha també el de visitant, que pot veure el portal del lloc i accedir als cursos que permeten l'accés de visitants. Dins els cursos pot consultar els recursos i algunes activitats, però no queda registre de les accions que fa ni obté qualificacions ni retroaccions per part del professorat.

Editar un curs vol dir personalitzar els blocs que es faran visibles als estudiants i crear (o eliminar) activitats i recursos per posar-los a l'abast dels estudiants.

A més dels rols estàndard que venen definits en una instal·lació de Moodle, és possible crear-ne de nous, de manera que es poden definir rols personalitzats i atorgar d'una manera individualitzada els permisos que cada rol té.

  Tornar a l'índex del curs
Tornar a l'índex del tema
.Amunt