Curs Moodle INSTITUT CAN PEIXAUET.
  Pàgines
   
   
 
Moodle com a alumne.
 

9. Les activitats en un curs de Moodle.

En aquesta pàgina veurem algunes de les opcions que té moodle d'afegir activitats en les que es demana una participació més activa per part de l'alumne/a. En alguns casos el professor/a pot posar una nota quan l'alumne hagi fet la tasca demanada, o també es pot tractar d'una activitat autoavaluable. També en alguns casos es poden posar terminis.

Les més habituals són:

  • En línia: l'estudiant ha de fer un escrit directament sobre la pantalla on es reflecteixi l'encàrrec: un redactat, respondre unes preguntes, resoldre un problema, etcètera.
    A la imatge anterior veiem un exemple del que es troba l'alumne/a quan accedeix a l'activitat. A la part superior troba l'enunciat, a continuació els terminis per realitzar la tasca i finalment el botó sobre el que haurà de fer clic per respondre a la qüestió plantejada. Un cop faci clic sobre aquest botó veure una imatge semblant a la següent:
    Es tracta d'un editor de text que podrem utilitzar per contestar la qüestió plantejada. Un cop acabem d'omplir la resposta haurem de fer clic sobre el botó "Desa els canvis" ens apareixerà una pantalla com la següent:

    Sempre que fem una tasca o enviem un fitxer ens hem d'assegurar que aparegui un missatge del tipus "S'han desat els canvis", en cas contrari haurà succeït un problema amb l'enviament de la informació i haurem de repetir la tasca o enviament.
    Si tot ha funcionat bé ja tindrem feta la tasca. Podrem fer canvis a la nostra resposta fent clic al botó "Edita la meva tramesa" sempre i quan el professor/a hagi permès aquesta opció i estiguem dintre dels terminis marcats (si és que n'hi ha).
    Si tornem a entrar en el mateix enllaç quan el professor/a ja hagi corregit l'activitat ens trobarem, a sota del botó "Edita la meva tramesa" ens trobarem un missatge de correcció i la nota si es tracta d'una activitat avaluable.
  • Lliçons: Una lliçó és una activitat avaluable interactiva entre l'estudiant i el sistema, de manera que aquest va rebent informació seqüenciada (recurs) a la qual ha de donar resposta (activitat). La resposta pot anar des de simplement fer un clic per avançar i veure una altra pantalla fins a respondre una pregunta del tipus que decidiu. Segons la resposta que doni l'estudiant, podeu guiar-lo per diferents camins, que poden ser continuar, tornar sobre la mateixa pàgina o bé fer un salt cap a una altra pàgina tot seguint una ramificació.
    A l'exemple de la imatge esteu presentant una informació que l'estudiant ha de consultar i, un cop llegida, una pregunta (P1) amb tres respostes: una de correcta (R2), que el permetrà seguir amb la lliçó i anar a la pregunta següent (P3), una de falsa (R1), que li tornarà a presentar la mateixa pàgina, i una tercera resposta (R3) que el durà a una pàgina de reforç (P2) que el pot retornar més endavant al camí principal fins acabar la lliçó (P4).


    Les lliçons permeten moltes possibilitats a l'hora d'introduir conceptes nous, procediments o, simplement, practicar una sèrie de conceptes apresos a través d'altres recursos. L'opció de donar format de diapositiva a les pàgines pot enriquir molt la presentació de qualsevol tipus d'informació.
  • Fora de línia: consisteixen en activitats que es realitzen fora de l'aula virtual i de les quals no es tindrà constància directa que s'hagin fet, si bé poden ser valorades i la qualificació s'integra al quadre de qualificacions de l'alumne. Per exemple: “Visiteu el Museu…” o “Mireu la pel·lícula…”; però també “Valoració de la sortida o de la pràctica…” o “Examen presencial del tema…”.
    La funció que tenen dintre d'un curs de moodle és permetre fixar terminis, posar un enunciat que es pugui consultar en qualsevol moment i afegir les valoracions i notes dels alumnes al curs.
  • Els qüestionaris són activitats que us proporcionen informació sobre com van aprenent un determinat tema els estudiants. Agrupa un seguit de preguntes, tantes com vulgueu, que l'estudiant troba corregides un cop ha enviat el qüestionari. És, per tant, una activitat que li ofereix un retorn immediat sobre l'avenç del seu treball i, en aquest sentit, es poden utilitzar per fomentar l'autoavaluació. Alhora, permet al professorat fer un seguiment exhaustiu no solament de les respostes de cada estudiant, sinó també del grup complet; i també informa, entre altres temes, del percentatge d'encerts de cada pregunta per tal de revisar-les i millorar-les.
  • Xats
  • Activitats creades amb d'altres programes com Hot Potatoes, JClic, Quaderns Virtuals, ..

Activitats:

  1. Aneu a la pàgina principal d'aquest curs i afegeix un comentari al fòrum sobre el "Calendari del curs".
  2. Aneu a la pàgina principal d'aquest curs i feu l'activitat 1 "Recerca d'un moodle de centre".
  3. Aneu a la pàgina principal d'aquest curs i feu l'activitat 2 "Envieu el logo de moodle ".
  4. Aneu a la pàgina principal d'aquest curs i completeu el qüestionari que trobareu a l'activitat 3
  5. Aneu a la pàgina principal d'aquest curs i entreu a l'activitat anomenada Glossari. Afegiu la definició d'una paraula relacionada amb la informàtica.
  6. Aneu a la pàgina principal d'aquest curs, entreu al xat i afegiu un comentari.
  7. Aneu a la pàgina principal d'aquest curs, accediu a l'opció "Qualificacions" que trobareu al bloc lateral anomenat "Administració" i comproveu totes les notes obtingudes fins ara.
  8. Entreu a la pàgina web http://demo.moodle.net. Accediu com a alumne al curs "Característiques de moodle" de la categoria Spanish (la contrasenya la trobareu a la mateixa pàgina) i feu les activitats dels blocs de:
    • Consulta .
    • Lliçons.
  9. Observeu els altres apartats del curs de l'activitat anterior.
  Tornar a l'índex del curs
Tornar a l'índex del tema
.Amunt