Curs Moodle INSTITUT CAN PEIXAUET.
  Pàgines
   
   
 
Moodle com a alumne.
 

6. Els continguts dels cursos.

Moodle s'organitza per cursos; cada curs conté una sèrie d'informacions i funcionalitats que, per ordenar-les i facilitar-ne la navegació, estan agrupades sota uns titulars: són els blocs.

En un curs típic, veureu que hi ha tres columnes de blocs: dues de laterals i una de central.

El format del bloc central

Tot i que Moodle admet diferents tipus de format pels cursos, potser els més utilitzats són aquests tres:

  • El format social és el més adient per aquells cursos que giren al voltant d'un tema de discussió que té lloc en un fòrum central. Quan un curs se sustenta bàsicament en la comunicació d'un grup de persones, aquest és sens dubte el format més útil. En aquest cas les activitats i recursos queden literalment al marge ja que es localitzen als blocs laterals.

  • El format setmanal permet estructurar els recursos i les activitats entre el nombre de setmanes que té el curs. Veureu que en configurar els paràmetres del curs, simplement dient quan comença i el nombre de setmanes que té Moodle, us calcula els dies exactes de començament i acabament de cada setamana.
  • El format per temes estructura els continguts i activitats per temes que admeten el títol que els vulgueu donar: unitat, tema, bloc, lliçó, etc. Com en el cas anterior també podeu definir quants temes tindrà el curs. Aquest és el format que segurament ens anirà millor per als nostres cursos.
    Com es veu a la següent imatge en aquest cas el bloc central queda dividit en tres parts: a la part de dalt tenim un índex per accedir als diferents temes, just a sota veiem una capçalera que es veurà sempre i a la part inferior els continguts del tema seleccionat (a la imatge el tema 1).

Els blocs laterals

Els blocs laterals ens aporten diferents tipus d'informacions. Es poden utilitzar, per exemple, per :

  • Conèixer els participants del curs i consultar-los les dades: Persones.

    Si fem clic sobre la paraula Participants veurem un llistat dels participants en el curs.

  • Accedir ràpidament a tots els recursos, o totes les lliçons, o totes les tasques, o… del curs: Activitats.
  • Cercar aquell terme que esteu segurs que es va tractar en algun missatge d'algun fòrum però que ara no recordeu: Cerca als fòrums.
  • Accedir a les diferents notes que ens han posat en aquest curs i consultar o modificar les dades del nostre perfil.

    Si fem clic sobre Qualificacions veurem un informe semblant al següent:

    En ell apareixen les diferents notes obtingudes i els comentaris del professor/a.

    En la propera pàgina veurem les opcions que ens dóna el menú del perfil.

  • Per accedir ràpidament a d'altres cursos en els que estem inscrits: Els meus cursos.
  • Conèixer els últims comentaris que s'han introduït als fòrums: Últimes notícies.
  • Conèixer les dates marcades en el calendari del curs (dates de presentació d'activitats fixades pel professor/a, dates marcades per nosaltres mateixos com a recordatori d'alguna cosa, ... ): Esdeveniments pròxims.
  • Saber què ha passat a l'aula des de la darrera vegada que hi vau entrar: Activitat recent.

    A l'exemple de la imatge anterior ens indicarien que des de l'última vegada que vàrem accedir s'ha produït un canvi al curs al que estem: s'ha introduït un terme nou al glossari.

  • Altres clocs creats pels editors del curs per afegir nous continguts com ara enllaços a pàgines web.

Els camins.

Explorant Moodle descobrireu que no hi ha camins únics per anar d'un punt a un altre sinó més aviat una xarxa de possibilitats. Hi ha, però, dues eines bàsiques:

  • La barra superior, que us indica a més on us trobeu a cada moment i el camí, amb enllaços, des de la pàgina principal. D'aquesta manera us ajuda a situar-vos i a anar a qualsevol dels llocs enllaçats. Per retornar a la pàgina principal del curs només heu de clicar sobre el seu nom abreujat (a la imatge “Moodle”).
  • L'opció “Salta a…” que us permet anar d'un recurs a un altre directament desplegant el menú.

Activitats:

  1. Accediu al calendari del curs i:

    1. Comproveu les dates en les que haureu de tenir fetes les activitats d'aquest tema.
    2. Afegiu una anotació qualsevol al vostre calendari personal al curs.
   
  Tornar a l'índex del curs
Tornar a l'índex del tema
.Amunt